RSS Feed

Jak zmniejszyć swój apetyt, jak oszukać głód?

Posted on

Cały czas widzę przed oczami reklamę z głodkiem Danone, który uporczywie i natrętnie z nami igra. Głód, łaknienie to inaczej odczucie  związane z niedoborem pożywienia, składników pokarmowych (takich jak np. białka, tłuszcze, cukry, witaminy czy sole mineralne).

Głód jest także popędem przyczyniającym się do zachowań skierowanych na pobieranie pokarmu i jego zdobywanie. Czyli jest to mechanizm bardzo „niskopoziomowy”, który na prawdę bardzo trudno oszukać, bo natura sama broni nas przed niedożywaniem.

Głód (łaknienie), to odczucie niedoboru jedzenia w żołądku. Objawia się charakterystycznym „burczeniem w brzuchu”, a także złym samopoczuciem, rozdrażnieniem („człowiek głodny-człowiek zły”) i osłabieniem. Mogą też pojawić się bóle głowy i drżenia rąk. Pojawienie się głodu ma związek ze spadkiem poziomu glukozy we krwi. Na jego skutek w mózgu zostaje uruchomiony ośrodek głodu i sytości. Jest on niezaspokojony do momentu zjedzenia posiłku.

Co to jest apetyt?

Jest dla nas bardziej zgubny, ale głód ściśle się z nim łączy. Jednak to „dzięki” apetytowi pochłaniamy dużo większe ilości pożywienia, niż trzeba. Dla stłumienia głodu czasem niewiele potrzeba – choćby szklanka soku lub wody.

Nadmierny apetyt bywa dla nas zgubny. Jest to taki diabeł siedzący na ramieniu i szyderczo szepczący: „a zjedz to sobie, przecież jest to takie pyszne, a później możesz nie mieć okazji na taką ucztę…”. Oprócz tego kusiciela, reagujemy jeszcze na inne bodźce, takie jak aromat posiłku, jego wygląd, oczywiście smak, a także odgłosy przygotowywania. Często poddajemy się słabościom, a dawno zaspokojony głód dobijamy jeszcze większą ilością posiłku. Brzuch nam pęczniej, czujemy się pełni, o ile nie przesyceni. Ciężko nam się ruszyć i „zutylizować” to co znalazło się w naszym żołądku. Zaczynamy mieć wyrzuty sumienia, a później cierpimy z powodu nadwagi i kompleksów.

Apetyt to taki, który mówi, co trzeba
a kiedy masz już dość. Nie jest to termin jest uprzejmy
dla piggingu obecnie. Kiedy jeść, czego potrzebujesz, to
nie przejadać. Jeśli nie jeść to, co Państwo potrzebują,
Stay Hungry, nie ważne jak wiele rzeczy można jeść.

Kicker wyróżnia apetyt od uzależnienia.
Nie żart, uzależnienie od jedzenia została klinicznie
uznane – Cukier rafinowany tak silna, jak nikotyna i
kokainy i dodaje się w jakiejś formie do prawie wszystkich
pakowanej żywności, od żywności malucha do soli. Dobry
wiadomością jest to, kiedy się śmieci z systemu,
apetyt na Flavored pakowania istotne zmiany
Real Appetite for Real Food.

Kiedy Twój apetyt zostanie pomylony, tak robi swoje
metabolizm. Co em śruby „się diety, która jest
Państwo w sprzeczności z uczucie głodu, mówi, kiedy można
i nie może jeść przez zewnętrznego zegara i wykres, a nie
swój wewnętrzny zegar. filtrów Dieta również zrobić krótki
termin utraty wagi z długoterminową rykoszetem.

Jak sobie radzić z nadmiernym apetytem?

Oczywiście jest to trudna sprawa, wymagająca samozaparcia. Trzeba chcieć sobie z czymś poradzić, a wtedy efekt mamy prawie murowany. Nie należy się karać za drobne porażki.
Pierwszą rzeczą, pić dużo czystej wody. To jest nie do
grać w gry z głodu, ale, aby dostroić się poczucie
pragnienia i oddzielenia go od apetytu na jedzenie. Kiedy
pijesz powiedzieć, napoje gazowane diety czuć się pełna, może stymulować
Twój apetyt. (Słodki smak sprawia, że twoje ciało
spodziewać się szybkiego paliwa. Jeżeli nie znajdzie, to będzie
wymaga.) Kiedy czujesz, spragniony, a pić rzeczy z
leki moczopędne mogą zwiększyć zapotrzebowanie na wodę, nie spełniają
niego. Twoje ciało może wysłać wiadomość tylko do głodu
postarać się o żywności o zawartości wody.

Zwracaj uwagę i jeść jak tylko poczujesz głód,
kiedy można jeszcze zrobić mądry wybór. Po
walki z własnym ciałem komunikaty, jak chodzą
głodny, to rykoszetem i znajdą się nadzieniem
się z niczego wokół. Kiedy trzeba poczuć
nadziewane, dostać się tam z produkcji, nie produkty. Uczucie
nadziewane raz na jakiś czas jest w porządku, to daje poczucie
samopoczucie, i że jest to bezpieczne, aby podnieść metabolizm
i spalić trochę tłuszczu zapasowego.

Inne rady:
poświęcaj dużo czasu na zjedzenie posiłku, wolno i dokładnie przeżuwaj, skupiając się na każdej nucie smakowej
unikaj szybkiego jedzenia i stołowania się w lokalach
zapełniaj talerz tym co lekkostrawne – warzywami i owocami – jednak nie rezygnuj z pozostałych produktów takich jak mięso, ryby czy nabiał
jedz małe porcje, często i regularnie (do 5 posiłków dziennie)
celebruj posiłki i bierz aktywny udział w ich przygotowaniu
odczekaj 15-30 minut od posiłku, zanim sięgniesz po dokładkę – jest to czas potrzebny mózgowi do interpretacji tego, czy głód został zaspokojony
oszukuj apetyt np. piciem wody, jedzeniem warzyw, spożywaniem jogurtów, kefirów lub maślanek.

Reklamy

About tabletki

Tabletki to strona na temat leków i preparatów zdrowotnych oraz na temat terapii i zdrowia. Zapraszam do czytania!

10 responses »

  1. Narescie by ktoś podsumował to paskudztwo. W ogóle nie działa i szkoda zachodu.

    Odpowiedz
  2. wszystko fajnie, tylko ta reklama ich bardziej mnie zniechęca niż zachęca

    Odpowiedz
  3. W życiu bym tego świństwa nie tknął. Dajcie spokój z tym odchudzaczem.

    Odpowiedz
  4. Mam już dosyć swojego opasłego brzucha i zaczynam od jutra dietę.

    Odpowiedz
  5. Dzieczyny jak wy możecie to świństwo siorbać i łykać, przecież to sama chemia.

    Odpowiedz
  6. Uważam że zdrowy sposob na utrate wagi jest wybor odpowiedniej diety – i tu nie mowie o konkretnej diety, ale odpowiednie leczenie odzywianie – wielu ekspertow bedzie w stanie powiedziec, ze dieta dla 70% zdrowych wyniki odchudzania. Pozostale 30% masy ciala atrybut wlasciwego i wystarczajacego wysilku.

    Odpowiedz
  7. Zdrowy sposob na utrate wagi jest wybor odpowiedniej diety – i tu nie mowie o konkretnej diety, ale odpowiednie leczenie odzywianie – wielu ekspertow bedzie powiedziec, ze rachunki dieta dla 70% zdrowych wyniki odchudzania. Pozostale 30% masy ciala atrybut wlasciwego i wystarczajacego wysilku.

    Odpowiedz
  8. A nikt nie zwrócił, że tekst jest zupełnie nie polsku -naucz się pisać.

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: