RSS

BIO WITAMINA D3 D-PEARLS

Posted on

Witamina D jest jedną z najważniejszych witamin odpowiedzialnych za zdrowie ludzi. Zapewnia prawidłowe funkcjonowanie wielu tkanek, organów i komórek.

Witamina D to grupa rozpuszczalnych w tłuszczach steroidowych organicznych związków chemicznych, które wywierają wielostronne działanie fizjologiczne, przede wszystkim w gospodarce wapniowo-fosforanowej oraz utrzymywaniu prawidłowej struktury i funkcji kośćca. Zawdzięczamy jej proste i mocne kości, zapobiega ona krzywicy zarówno u dzieci jak i dorosłych, osteoporozie, a także odgrywa ważną rolę we wchłanianiu wapnia i fosforu z przewodu pokarmowego. Witaminę D zawierają również: tran i oleje rybne, ryby (łosoś, tuńczyk, śledź, makrela, sardynki), wątroba, białko jaj, mleko i przetwory mleczne: ser, masło, śmietana.

BIO WITAMINA D3 D-PEARLS kupisz w aptece internetowej.

Witamina D:

wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego i hamuje procesy zapalne
odpowiada za prawidłowe kształtowanie się kości i zębów, gdyż ułatwia wchłanianie wapnia i fosforu
utrzymuje układ sercowo-naczyniowy w dobrej kondycji
zapewnia wytrzymałość i prawidłową pracę mięśni

Nieznana i niedoceniana witamina D
Przez wiele lat naukowcy ostrzegali przed przedawkowaniem witaminy D, przede wszystkim z powodu jej rozpuszczalności w tłuszczach i faktu, że organizm może magazynować jej nadmiar. W porównaniu do witamin, które są rozpuszczalne w wodzie, a organizm wydala ich nadmiar z moczem. Ostatnie badania wskazują jednak, że jesteśmy w stanie tolerować wyższe dawki witaminy D, a dodatkowo wiele problemów zdrowotnych, które występują wśród mieszkańców Europy, można powiązać z niedostateczną ilością witaminy. Witamina D, podobnie jak pozostałe witaminy, pełni bardzo ważną rolę. Pobudza wchłanianie wapnia i fosforu, a także zapobiega nadmiernemu wydalaniu tych pierwiastków z moczem.

Jaką funkcję pełni wapń? Jest on przede wszystkim budulcem naszych kości i zębów, które zawierają wapń w dwóch postaciach: związanej na stałe, a także „wymiennej”. Ponieważ organizm musi zużywać wapń także do innych potrzeb, pobierając go z krwi, dlatego też gdy odczuwa brak tego pierwiastka, wykorzystuje wapń wchodzący w skład owej wymiennej części układu kostnego. Tak więc w sytuacji niedoboru tego pierwiastka przedostaje się on do układu krwionośnego, co osłabia nasze kości, które stają się porowate, podatne na zniekształcenia i złamania. Dlatego też tak ważne jest zapewnienie organizmowi odpowiedniej ilości wapnia, gdyż organizm nie musi go wtedy pobierać z tkanki kostnej (witamina D umożliwia wchłanianie wapnia w jelicie cienkim). Rola tego pierwiastka jest więc bardzo istotna szczególnie w procesie kształtowania się tkanki kostnej u dzieci i młodzieży, gdy kości rosną i stają się twardsze. Większa jego ilość jest potrzebna również kobietom po menopauzie, czyli w okresie największego zagrożenia osteoporozą.

Pięć razy więcej
Amerykańscy naukowcy z Uniwersytetu w Kalifornii w magazynie „Journal of Nutrition” stwierdzili, że Europejczycy z jasną karnacją powinni przyjmować przynajmniej 30 μg witaminy D podczas zimowych miesięcy, aby uniknąć niedoborów tego składnika odżywczego. Osoby o ciemnej karnacji powinny przyjmować około 50-70 μg witaminy D przez cały rok. Obecne zalecenia wynoszą 5 μg dziennie.
Według tego raportu dzienne spożycie witaminy D powinno być 5 razy większe. Natomiast w przypadku osób o ciemnej karnacji, którzy nie syntezują witaminy D w swojej skórze, dzienne spożycie tej witaminy powinno być 10-14 razy wyższe, aniżeli obecnie zalecane.

Skąd mamy witaminę D?
Kiedy promienie słońca padają na naszą skórę, organizm wytwarza witaminę D. Znajduje się ona także w produktach żywnościowych, które spożywamy, np.: w sardynkach, śledziach, łososiu i tuńczyku. Mięso, mleko i jaja są też dobrym źródłem tej witaminy. Zawartość witaminy D w naszym organizmie zależy od ilości promieni słonecznych i diety.
Jednakże większość naukowców wskazuje na przyjmowanie suplementów diety z witaminą D, gdyż nie jesteśmy w stanie zapewnić nowych zalecanych ilości z pożywienia.

Czy dostarczamy dostateczne ilości?
W letnich miesiącach kiedy dużo przebywamy na słońcu, nasza skóra produkuje odpowiednie ilości witaminy D. Natomiast od października do kwietnia ilość naturalnie wytwarzanej witaminy jest niewystarczająca.
Niedobór witaminy D dotyczy:

osób, które spędzają zbyt mało czasu na słońcu
osób starszych po 65 roku życia, ze względu na obniżoną syntezę witaminy D w skórze
osoby z ciemną karnacją skóry (im ciemniejsza skóra tym mniej produkuje witaminy D)

Suplementy diety lepiej uzupełniają niedobory witaminy D niż promienie słoneczne
Słońce jest naturalnym źródłem witaminy D, ale najnowsze badania naukowe wskazują, że suplementy diety są lepszym sposobem uzupełniania niedoborów tej witaminy. Używając komputerowej symulacji można oszacować jak dużo potrzeba promieni słonecznych, aby wyprodukować we krwi ilość witaminy D w granicach 400 lub 1000 jm (10 lub 25 μg). Naukowcy z Memorial Sloan-Kettering Cancer Center w Nowym Jorku we współpracy z Norweskim Instytutem Badań Powietrznych stwierdzili, że przy tych obliczeniach należy wziąć pod uwagę zmienne czynniki, takie jak: położenie geograficzne, porę roku czy rodzaj skóry (karnację). Ta mnogość czynników w powiązaniu z faktem, że zwiększona ekspozycja na słońcu zwiększa ryzyko wystąpienia nowotworu skóry, spowodowała, że naukowcy doszli do wniosku, że najbezpieczniejszym sposobem uzupełniania witaminy D jest stosowanie suplementów diety.
Źródło: Journal of the American Academy of Dermatology June 2010, Volume 62, Issue 6, Pages 929.e1-929.e9 “Estimated equivalency of vitamin D production from natural sun exposure versus oral vitamin D supplementation across seasons at two US latitudes”

Wskazana suplementacja Bio-Witaminy D3 od października do marca, osoby powyżej 65 roku życia przez cały rok
W świetle aktualnej wiedzy*) uważa się, że dorośli wymagają podaży minimum 800–1000 jm/dobę (20-25 μg/dzień) w przypadku niedostatecznej ekspozycji na światło słoneczne (w Polsce od października do kwietnia). Dawkę tę należy podawać przez cały rok osobom po 65 roku życia ze względu na obniżoną syntezę skórną witaminy D oraz udowodnione działanie przeciwzłamaniowe.
*) najnowsze badania wskazują na zwiększoną dzienną dawkę witaminy D3 (źródło: Lekarz Rodzinny, styczeń 2010) Holick MF, Vitamin D defi ciency. NEJM 2007;357:266-281

1 kapsułka Bio-Witamina D3 D-Pearls zawiera 20 μg witaminy D3 (800 jm) rozpuszczonej w oleju z oliwek tłoczonym na zimno.

Sposób użycia: Dorośli: Przyjmować 1 kapsułkę dziennie podczas posiłku.

Reklamy

About tabletki

Tabletki to strona na temat leków i preparatów zdrowotnych oraz na temat terapii i zdrowia. Zapraszam do czytania!

3 responses »

  1. Bardzo ważna jest witamina D dla organizmu. Witaminę D zaliczamy do grupy witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Dostarczamy ją w raz z pożywieniem ale powstaje również w skórze pod wpływem promieni ultrafioletowych. Dlatego bardzo ważne jest, aby nie zaniedbać codziennych spacerów z dziećmi, a zwłaszcza z niemowlętami. Nie trzeba wystawiać dziecka bezpośrednio na słońce (opalać je), wystarczy samo przebywanie na świeżym powietrzu. Wszelkie zanieczyszczenie powietrza, niestety obniża powstawanie witaminy D w skórze. Wskazane jest podawanie witaminy D wraz z witaminami: A, C i choliną oraz ze związkami wapnia i fosforu.

    Odpowiedz
  2. witamina D, ale koniecznie bez witaminy A

    Odpowiedz
  3. Ze wzgledu na rozpuszczalność dzielą się na witaminy rozpuszczalne w tluszczach (witaminy A, D, E oraz K) oraz rozpuszczalne w wodzie (witaminy B oraz C). Witamina B9 (kwas foliowy) – zdrowa ciąża. Zapobiega ciężkim wadom wrodzonym u płodu, bo bierze udział w podziałach komórkowych (tworzeniu DNA oraz RNA). Może być niezbędna do wytwarzania oraz dojrzewania czerwonych krwinek. Uczestniczy w syntezie wielu aminokwasów. Przy udziale kwasu foliowego powstaja tzw. hormony szcześcia – serotonina działająca kojąco oraz uspokajajaco i noradrenalina, która daje energię w ciągu dnia. Najważniejsze źródła: drożdże, watróbka, kiełki, szpinak, żółtko jajka, sałata, szparagi, brokuły, pełne ziarno zbóż. Dzienne zapotrzebowanie pokryje np. porcja szpinaku doprawionego jajkiem oraz posypanego kiełkami pszenicy lub talerz ugotowanych na parze brokułów oraz dwie kromki pełnoziarnistego chleba. Witamina E dodaje nam sił witalnych. Poprawia nastrój oraz odmładza. Działa przede wszystkim na krwinki czerwone, i dlatego tak ważna może być w zapobieganiu anemii. Ponadto oddziałuje korzystnie w chorobach serca, nerek oraz reumatyzmie. Pomaga również w nocnych bolesnych skurczach łydek oraz grzybicy stóp. Znajdziemy ją w kiełkach pszenicy, chlebie razowym, pokrzywie, brokułach, selerze, olejach oraz jajkach. Skoro spożywamy za mało takiej żywności albo odczuwamy objawy niedoboru witamy E, to także jesteśmy w stanie stosować ją dodatkowo w tabletkach, nadmiar zostanie spalony w tkankach ustroju. Kwas foliowy – rola w organizmie: regulacja procesow metabolicznych, proces podzialu komórek, tworzenie oraz dojrzewanie czerwonych krwinek.

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: