RSS Feed

Seneo sprawi, że będziesz spała snem niemowlęcia

Posted on

Seneo stosowany jest w przypadku trudności z zasypianiem. Poprawia on jakość snu, regeneruje funkcje organizmu.

Seneo kupisz w aptece internetowej.

Działanie:
Składniki Seneo – wyciągi roślinne z ziela melisy, szyszek chmielu oraz ziela passiflory, zawierają związki czynne o działaniu:

* ułatwiającym zasypianie
* poprwiającym jakość snu
* regenerującym funkcje organizmu

Dawkowanie Seneo:
W razie trodności z zasypianiem, pół godziny przed snem 2 kapsułki.

Przeciwwskazania Seneo:
Preparatu nie powinny stosować osoby prowadzące pojazdy oraz pracujące przy maszynach.

Bezsenność (brak snu) to zaburzenia związane z trudnościami w zasypianiu, kontynuowaniu snu, wczesnym budzeniem się, snem przerywanym lub snem nieregenerującym. A w czasie snu ulega zwolnieniu czynność serca, oddychania, obniża się wrażliwość na bodźce zewnętrzne. Czas snu dla człowieka wynosi średnio około 8 godzin. Jednak potrzeba snu zależy indywidualnie od organizmu i stylu życia poszczególnego człowieka. Kilka rad dla tych którzy nie mogą zasnąć a nie chcą „brać prochów”.

1. Unikaj przed zaśnięciem tego co cię pobudza intelektualnie i fizycznie.

2. Nie myśl w łóżku, że znowu nie zaśniesz. Raczej powtarzaj sobie: „trudno, nie dzisiaj to jutro”. A najlepiej nie przewracaj się z boku na bok i spróbuj oderwać się od myśli o spaniu.

3. Nie kładź się do łóżka, jeśli nie jesteś senny. Poczekaj, aż chociaż trochę zachce ci się spać.

4. Nie „nakręcaj się” zbytnio wieczorem, a więc – nie pij kawy, nie pal papierosów, nie objadaj się, nie ogłuszaj muzyką.

5. Nie wpadaj w panikę, że znowu całą noc nie zmrużyłeś oka. Zwykle tak ci się tylko wydaje. Przesypiasz większość nocy, a budzisz się tylko wtedy, gdy zegar wybija godziny lub z hałasem przejeżdża samochód. Przeprowadź eksperyment. Przez kilka nocy z rzędu nastawiaj radio na wiadomości i staraj się rano przypomnieć, czy wysłuchałeś wszystkich serwisów w całości. Pewnie z ulgą stwierdzisz, że masz sporo luk w pamięci, więc spałeś dłużej, niż przypuszczałeś.

6. Dbaj o “higienę snu”. Już kilka godzin przed pójściem do łóżka zacznij siebie przygotowywać – odprężaj się (bierz ciepłą kąpiel w wanniealbo wypełniaj dziennik). Na dodatek możesz skropić swoją poduszkę kilkoma kroplami olejku lawendowego. Wypijaj zioła uspokajające (dostępne w każdej aptece, bez recepty) lub szklankę ciepłego mleka z dodatkiem łyżeczki miodu. Rób to tuż przed pójściem do łóżka, tylko nie zapomnij umyć zębów, ponieważ pozostały na całą noc w buzi cukier z mleka i miodu może spowodować próchnicę. Spróbuj w ciągu trzech tygodni trzymać się tego zwyczaju, ponieważ badania pokazują, że ciało, aby wejść w nawyk, potrzebuje około trzech tygodni. Jeżeli nie lubisz smaku ciepłego mleka, wypróbuj gorącą czekoladę, ale na mleku zamiast na wodzie. Jednak decydując się na gorącą czekoladę trzeba upewnić, że nie zawiera ona kofeiny lub, że jesteś w stanie po spożyciu jej zasnąć.

7. Nie martw się, że śpisz 4-5 godzin na dobę. Może tylko tyle snu potrzebujesz?

8. Spróbuj codziennie wykonywać przed snem po kolei te same, rytualne czynności: np. zjedz lekką kolację, przespaceruj się z psem, potem zażyj kąpieli, kilka minut poczytaj i… idź spać. Jeśli korzystasz już z tabletek nasennych, te rytuały pomogą ci zasnąć, gdy przestaniesz brać leki. Organizm przyzwyczai się do znanego scenariusza, którego finałem jest sen.

9. Spraw sobie porządny materac. To bardzo ważne, ponieważ ma służyć ci każdej nocy. Gdy jest ci zbyt chłodno lub zbyt gorąco, weź dodatkowy koc albo usuń z łóżka zbędny. Dopasuj temperaturę tak, aby było chłodniej niż zwykle, ale nie za chłodno. Jeśli masz czas przed pójściem do łóżka, zrób porządek w sypiali. Czysty pokój działa uspokajająco. Bałagan niepokoi większość ludzi, i nie czują się oni przez niego komfortowo.

10. Wywietrz pokój. W chłodniejszym pomieszczeniu łatwiej zasnąć.

11. Czytaj w łóżku. Czytanie pomoże ci skupić uwagę tylko na jednej rzeczy zamiast przeskakiwać myślami z jednej codziennej sprawy do drugiej. Czytaj coś raczej uspokajającego niż ekscytującego. Najlepsze w tej sytuacji byłyby bajki

12. Oddychaj głęboko. Jeśli masz kłopoty z zaśnięciem, spróbuj wykonywać ćwiczenia oddechowe. Na przykład połóż się na plecach i wykonaj głęboki wdech licząc do czterech i obserwując jak twój brzuch przy tym się podnosi, po tym zrób wydech, znów licząc do czterech. Twoim celem jest wykonać miej więcej sześć wdechów i wydechów w ciągu minuty. Rób to około dziesięciu minut (60 oddechów), a po tym połóż się na prawym boku i powtórz ćwiczenie. Inny sposób: 1.Weź głęboki oddech zaciskając jeden otwór nosowy. 2.Teraz zaciśnij drugi otwór nosowy, a pierwszym wypuść powietrze. 3.Powtórz tą czynność, zaczynając za każdym razem od innego otworu, 60 razy (co najmniej 10 minut) a poczujesz się bardzo odprężony.

13. Gdy już będziesz tkwić w łóżku najlepiej nie rozmyślaj o dniu który minął oraz tym nadchodzącym. Staraj się nie myśleć ile to już próbujesz zasnąć.

14. Na kilka godzin przed snem ucisz emocje, weź kąpiel z dodatkiem soli, wypij herbatkę z melisy lub zioła na bezsenność. Przyrządź sobie szklankę ciepłego mleka z łyżeczką miodu albo kubek kakao.

15. Materac musi być komfortowy, sypialnia wywietrzona, a temperatura w pomieszczeniu nie powinna przekraczać 16-18°C. Włóż wygodną piżamę, nie opychaj się na noc.

Reklamy

About tabletki

Tabletki to strona na temat leków i preparatów zdrowotnych oraz na temat terapii i zdrowia. Zapraszam do czytania!

2 responses »

  1. Ja jak nie mogę zasnac to wlaczam sobie obrady sejmu mam nagrane zawsze kilka godzin na nagrywarce i jak nie mogę zasnac to sobie puszczam i to praktycznie zawsze dziala

    Odpowiedz
    • Dziwne, bo ja mam dokładnie to samo i to niezależnie od tego jacy posłowie akurat przemawiają od razu mnie śpiączka bierze.

      Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: