RSS

Co robić by nie utyć w święta? Kilka porad praktycznych

Posted on

Wiadomo przecież, że święta to dla wszystkich wyjątkowy czas, spędzany w gronie najbliższych osób. Dlatego nie powinniśmy przez naszą dietę rujnować tak szczególnej atmosfery. Co robić by jeść miłe dla podniebienia potrawy i jednocześnie nie utyć jak meteorologiczny balon? Nie musimy nerwowo omijać stołu i unikać widoku apetycznych potraw. Może się to zakończyć albo kłótnią rodzinną, albo naszą frustracją. Co powinniśmy zrobić?

Osoba, która obiecuje sobie, że zaraz po świętach zacznie się odchudzać, w tym samym momencie daje sobie przyzwolenie, aby w czasie świąt opróżnić lodówkę z całej zawartości. Do gołego plastiku. Powiedzenie, że najważniejsze, aby zachować umiar we wszystkim jest tu jak najbardziej adekwatne. Zjedzmy odrobinę z każdej potrawy, na jaką mamy ochotę. Jeśli odpowiednio dobierzemy proporcje, najemy się, czerpiąc z tego tę samą świąteczną przyjemność. Pochłanianie nadmiernych ilości zawsze kończy się katastrofą. Jeśli jednak nałożymy sobie odrobinę karpia, uszek i wypijemy trochę barszczu i kompotu, nie zrujnujemy swoich zamiarów i zachowamy szczupłą sylwetkę. Przede wszystkim nie głoduj przed świętami, przygotowując się na bombę kaloryczną. Jeżeli tak zrobisz od razu rzucisz się na jedzenie, co będzie miało tragiczne skutki. Jedz zatem normalnie, unikniesz w ten sposób wilczego głodu. Tak czy inaczej, na pewno nie będę ważyć więcej niż ważę w tej chwili, co będzie dla mnie najlepszym prezentem jaki sam sobie mogę zafundować w tym roku! Poza tym będę już przyzwyczajony do nowego stylu odżywiania się oraz ćwiczeń, więc zaraz po Świętach łatwiej będzie mi do niego wrócić, zamiast znowu wmawiać sobie, że przecież zaraz będzie Sylwester, więc może lepiej poczekać do nowego roku. Pamiętajmy, że już podczas przygotowywania posiłków, można zadbać o ich mniejszą kaloryczność i lepszą przyswajalność dla organizmu. Potrawy najlepiej doprawiać pieprzem i ziołami a zrezygnować z soli. Jest ona odpowiedzialna za zatrzymywanie wody w organizmie. Do ciast najlepiej dodać o 1/3 mniej cukru niż zwykle. Mazurka nie trzeba polewać lukrem. Do sałatek i surówek najlepiej dodać niskotłuszczowego majonezu lub jogurtu naturalnego. Ciekawym sposobem jest również nasączenie serwetek waniliowym aromatem, to bowiem zmniejsza apetyt.
Przed tym jak zasiądziesz do stołu wypij szklankę wody lub soku warzywnego, zapewni to uczucie sytości na co najmniej godzinę. Nie jedz pieczywa do świątecznych potraw, gdyż tylko wypełni ono żołądek i podniesie wartość kaloryczną spożywanych przysmaków. Jedzenie zaczynaj od sałatek i surówek. Są one mniej kaloryczne od tłustych mięs i sosów. Nie dosalaj potraw. Sól tylko zatrzymuje wodę w organizmie co może spotęgować uczucie ciężkości. Nie pij alkoholu (lub rób z dużym umiarem). Przy alkoholu łatwo jest stracić kontrolę nad tym co się je. Nie nakładaj na talerz więcej niż jednej potrawy na raz. Jedz powoli, ciesz się każdym kęsem jedzenia. Tak jak zaznaczyłem wcześniej, nie spodziewam się cudu w postaci super efektów po dwóch tygodniach odchudzania i treningu. Nie będę też oszukiwać samego siebie, ani Was, i twierdzić, że w trakcie Świąt zjem tyle co delikatna ptaszyna. Nawet jeżeli będę jadł mniejsze porcje, zrezygnuję z ziemniaków do obiadu i masła na chlebie podczas kolacji (albo zupełnie zrezygnuję z chleba) to potrawy serwowane podczas Świąt niskokaloryczne z pewnością nie będą. Delektuj się smakiem, dzięki temu dłużej będziesz mieć coś na talerzu, poczujesz kiedy pojawi się uczucie sytości a w rezultacie zjesz mniej. Jeżeli przygotowujesz święta w domu wybieraj chude mięsa, nie rób tłustych sosów, wybierz majonez light a także ogranicz ilość dodawanego cukru. Nie ograniczaj się natomiast w warzywach i owocach. Podczas jedzenia małymi łyczkami popijaj wodę. Wpłynie to korzystnie na trawienie i częściowo wypełni żołądek. No i oczywiście zadbaj o dawkę aktywności fizyczne. W trakcie Świąt będę mógł sobie powiedzieć, że te wszystkie potrawy są nagrodą za moje starania w dziedzinie odchudzania z ostatnich dwóch tygodni, ale nagrodą, którą powinienem przyjmować z umiarem. I znowu przemknie mi przez głowę myśl, że najzwyczajniej w świecie szkoda mi tych dwóch tygodni ćwiczeń i diety.
g dietetyków najczęstszą przyczyną otyłości jest nadmierne spożywanie jedzenia związane ze złymi nawykami żywieniowymi, takimi jak wieczorne objadanie się, nieregularne posiłki oraz podjadaniem między posiłkami podczas oglądania telewizji lub czytania. By skutecznie zrzucić zbędne kilogramy nie wystarczy tylko przez pewien czas przestrzegać zaleceń dietetyka a potem wrócić do starych przyzwyczajeń. Podobnie, ta sama dieta odchudzająca stosowana przez zbyt długi czas, również nie przyniesie pożądanych rezultatów. Jest to spowodowane tym, że na skutek mniejszej ilości jedzenia dostarczanej do organizmu, dochodzi do zwolnienia tempa przemiany materii. Tym samym zatem, zaczyna się proces magazynowania pożywienia w postaci tkanki tłuszczowej. Ponadto, wystarczy, że wrócimy do nieodpowiedniego sposobu odżywiania się, by pojawił się efekt jo-jo, czyli szybki wzrost ciężaru ciała po zakończeniu diety. Tylko dzięki połączeniu odpowiednio zbilansowanych posiłków oraz ćwiczeń, jesteśmy w stanie wzmocnić mięsnie oraz uzyskać wymarzoną sylwetkę. Zatem najlepszymi sprzymierzeńcami w walce z nadwagą są dobrze dobrana dieta oraz ruch. Jeść, aby się nie przejeść
• jedz wolno, każdy kęs wielokrotnie żując; szybciej osiągniesz sytość i zakończysz pojadanie.
• zaczynaj od surówek; mają mało kalorii, doskonale zapełniają żołądek i sprawią, że na ciężkie potrawy zabraknie tam miejsca
• nie żałuj sobie chrzanu i ćwikły ułatwiają trawienie i hamują apetyt
• nie siadaj głodna do stołu; wypicie szklanki ciepłej wody sprawi, że nie rzucisz się na jedzenie
• kładź na talerz niewielkie ilości potraw; łatwiej skontrolujesz co jesz i dzięki temu odejdziesz od stołu z lekkim niedosytem

To jest Nowy Rok i czas do naprawienia na tych noworocznych. Próbując znaleźć odpowiednią dietą straty może być czasochłonne, męczące i zniechęcające. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci znaleźć dietą strat, które jest dla Ciebie.

Możesz jeść prawdziwe żywności. Każda dieta, że ​​zmusza się głodzić lub jedzą tylko prawdziwy posiłek raz dziennie nie pomoże. Niektóre diety marką może pomóc zmienić swoje nawyki żywieniowe, ale głodzeniu się będzie twoje ciało przechodzi w tryb przetrwania i rozpoczęcia przechowywania tłuszczu, nie tracąc lub spalenie. Twoja dieta straty powinny uwzględniać potrzeby organizmu i powinny obejmować całą gamę produktów, które są pakowane w składniki odżywcze. Płynne diety lub jedne-food diet nie można ufać. Każda dieta, że ​​nie robi tego należy unikać.
Zachęca do różnych produktów spożywczych, które są zdrowe i niedrogie. Każda dieta, która sprawia, że można kupić mocno przetworzonej żywności lub środków spożywczych, które są drogie i trudne do znalezienia, nie będzie łatwo trzymać. Dieta, która ma żywność, które można kupić tanio i łatwo będzie dietą straty można używać do celów odchudzania. Jedzenie różnych produktów spożywczych utrzymuje ciało otrzymujesz dużo składników odżywczych, aby mogło ono działać dobrze i działa prawidłowo.
Promowane lub sugeruje plan ćwiczeń. Każda dieta straty, które przynosi utrata masy ciała bez zastosowania jej z wykonywania planu prawdopodobnie nie będzie działać. Dieta i ćwiczenia fizyczne oraz pomoże Twojemu organizmowi luźne niezdrowej wagi i pobytu wykończenia . Jeśli dieta sugeruje, że można stracić tłuszczu tylko po jego zasady, diety prawdopodobnie nie będzie bardzo skuteczne, kiedy jesteś poza nim. Tego typu diety przyczyniają się do brzydkiego yo-yo cyklu diety, a to bardzo zniechęca do utraty wagi.
Nie powinno być pigułki lub używania narkotyków. Fat diety strat, które używają pigułek, narkotyków lub leków przyczyni się również do jo-jo . Gdy jesteś poza pigułki, nie będzie w stanie zbić wagę, że straciłeś, bo nie zmienią sposób jedli, żywności, jedli, lub ilości ćwiczeń zrobiłeś. Tego rodzaju diety nie będą pomocne tłuszczu diety strat. Zamiast szukać czegoś, co jest naturalne, organiczne, lub korzysta z produktów naturalnych, w celu zwiększenia masy ciała.
Twoja dieta straty powinny promować picie dużej ilości wody. To powinno być standardem, nawet jeśli nie jesteś na diecie, ale dieta, która nie zachęca do picia wystarczającej ilości wody nie pomoże Ci schudnąć. Fat utrata diety często zapominamy do promowania zdrowego żywienia i przyzwyczajenia. Twoja dieta straty powinny zachęcać do zdrowych nawyków, nie uzależnia nich.
Lekarz powinien zatwierdzić dietą strat. Przed rozpoczęciem diety dla znacznej utraty masy ciała, skonsultować się z lekarzem. Jeśli lekarz nie uważasz, że powinieneś zacząć szczególności dietą utraty, należy go słuchać.
Oferty receptur i jest elastyczny dla potrzeb diety. Chociaż tłuszcz diety straty nie powinny oferować receptur, przydatne i pozwala zobaczyć podstawienia składników , które pomogą promować utrata masy ciała, takich jak oliwa z oliwek zamiast masła. Fat diety straty muszą być również na tyle elastyczne, dzięki czemu można dostosować je do własnych potrzeb diety. Jeśli jesteś uczulony na niektóre pokarmy lub niechęć do niektórych rodzajów mięsa, dieta wybrać powinien wziąć to pod uwagę i być elastyczne z żywności można jeść. Nie chcesz iść na pescatarian diety , jeśli nie lubisz ryb.

Reklamy

About tabletki

Tabletki to strona na temat leków i preparatów zdrowotnych oraz na temat terapii i zdrowia. Zapraszam do czytania!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: