RSS Feed

Co na zrzucenie tłuszczyku?

Posted on

Niby każdy to wie, ale jak przychodzi co do czego, to każdy liczy na to, że cudowne pigułki pomogą mu zrzucić wagę. Mam dla was rozczarowującą informację: nie ma środków, które są w stanie od tak po prostu załatwić za nas sprawę odchudzania i same zrzucić wagę. Są natomiast środku, które: ułatwiają trening (dodają energii) oraz pomagają utrzymywać apetyt w ryzach (ale tylko trochę).

Po pierwsze musimy odpowiedzieć sobie na pytanie czy faktycznie musimy wziąć się za odchudzanie. W tym celu sprawdzimy nasze BMI. BMI powstało w 1869 roku, a więc dość dawno temu w Belgii dzięki naukowcowi Lambertowi Qetelet, dlatego też bardzo często na BMI mówi się wskaźnik Queteleta. Mimo upływu czasu wciąż ma swoje ogromne zastosowanie.  BMI dla kobiet, BMI dla mężczyzn, BMI dla dziecka to jedne z najczęściej wyszukiwanych przy odchudzaniu haseł. Jakie jest moje BMI? – to pytanie, które zadaje sobie niejedna osoba i to niezależnie od wieku i płci. Kalkulatory BMI pozwalają na obliczenie tego wskaźnika. Kalkulatory BMI są aż gorące od przeliczania odpowiedniej masy ciała. Trzeba jednak brać pod uwagę fakt, że metoda BMI nie jest dokładna i nie można do niej przywiązywać najwyższej wagi.  Dlaczego warto znać swoje BMI? Chociażby dlatego, by wiedzieć czy ma się odpowiednią wagę, czy może trzeba nieco więcej jeść, albo też zacząć wykonywać jakieś ćwiczenia odchudzające, gdy ta waga jest zbyt wysoka. Pamiętajcie, że im wyższy wskaźnik BMI tym większe jest ryzyko zapadnięcia w różnego typu choroby, więc chociażby na wzgląd na nie warto od czasu do czasu sprawdzić sobie swoje BMI. W poznaniu BMI pomoże wam z pewnością nasz kalkulator BMI. Obliczanie BMI to zadanie dość proste – istnieją kalkulatory BMI takie jak ten, który tu właśnie widzicie. Można też wykonać obliczanie BMI ręcznie wg wzoru BMI = waga (kg) / wzrost^2 (m), a następnie sprawdzić wynik w tabeli. Pamiętajcie, że BMI kobiet, BMI mężczyzny i BMI dziecka są różne, dlatego też potrzebna wam jest odpowiednia tabela BMI.

BMI dla kobiety:

niedowaga – 19
norma – 19 – 24
nadwaga – 24 – 30
otyłość – 30 – 34,9
duża otyłość – 35 – 39,9
otyłość chorobliwa – 40 i więcej
BMI mężczyzny:

niedowaga – 20
norma – 20 – 25
nadwaga – 25 – 30
otyłość – 30 – 34,9
duża otyłość – 35 – 39,9
otyłość chorobliwa – 40 i więcej

W zależności od tego jaki mamy wynik możemy podjąć różne środki zaradcze. Dieta 1000 kalorii pozwala schudnąć od 6 do 8 kg w ciągu miesiąca. Polega ona na skrupulatnym przeliczaniu kaloryczności każdego posiłku, których dzienna dawka nie powinna przekroczyć 1000 kalorii. Stosują dietę powinniśmy uwzględnić w jadłospisie niezbędne składniki potrzebne do zdrowego funkcjonowania organizmu jak białek, węglowodanów i tłuszczów. W daniach nie powinno zabraknąć owoców, warzyw, produktów zbożowych, chudego mięsa oraz ryb. Z menu powinniśmy wyeliminować słodycze, tłuste mięso, sery, alkohol oraz ostre przyprawy pobudzające apetyt. Bardzo ważnym elementem diety 1000 kalorii jest picie dużej ilości wody około 3 litry dziennie z dodatkiem cytryny lub listków pietruszki oraz umiarkowany wysiłek fizyczny. Planując dietę trzeba przestrzegać kilku zasad. Pierwsza z nich to, że dzienne menu powinno składać się z 5 posiłków o niezmiennych wartościach kalorycznych śniadanie 250 kalorii, II śniadanie 150 kalorii, obiad 350 kalorii, podwieczorek 100 kalorii, kolacja 200 kalorii. Druga zasada wszystkie dania należy kroić na drobne kawałeczki oraz jeść powoli i dokładnie przeżuwać. Trzecie założenie to, że trzeba jeść na małych talerzykach, aby oszukać wzrok i po każdym ugryzieniu odkładać kanapkę na talerz. Dieta ta głownie jest kierowana do osób z niewielką nadwagą. Warto wiedzieć, że lekarze nie odradzają posiłkowania się suplementami wspomagającymi odchudzanie, o ile są to bezpieczne suplementy i stosowane razem z odpowiednia dietą. Aby uzyskać jak najlepszy efekt dobrze jest połączyć dietę z ćwiczeniami fizycznymi oraz tabletkami odchudzającymi. Suplementy zazwyczaj oprócz aktywnych składników roślinnych pobudzających metabolizm i zmniejszających apetyt zawierają wiele witamin i minerałów, które są bardzo potrzebne naszemu ciału, zwłaszcza w takim momencie jak odchudzanie. Inny sposób to szybka dieta – każdy organizm zareaguje na nią inaczej, ale jedno jest pewne. W ciągu 3 dni możesz schudnąć do 1,5 kilograma, a jeśli przedłużysz ją o kolejne 3 dni, masz szansę stracić na wadzę dwa razy tyle. Podstawowe zasada szybkiej diety to: dużo płynów, małe porcje i regularne pory jedzenia, a także spacery i… powolne spożywanie posiłków. W tej diecie możesz pić ile chcesz! Ale nie wszystko jest dozwolone. Absolutnie zabronione są wszelkie gotowe napoje, nawet te typu „light”. Oczywiście, przede wszystkim możesz pić wodę mineralną, ale… lekko gazowaną. Muszyniankę, Kingę, San Pellegrino – ich delikatne bąbelki dają uczucie oczyszczania od wewnątrz, a poza tym dostarczają niezbędnych soli mineralnych. Jeśli jesteś uzależniona od napojów gazowanych, to będzie dobry czas na odwyk. Ogranicz także kawę, możesz wypić ją tylko na śniadanie, bo będąc na tej diecie powinnaś się dobrze wysypiać. Zastąp ją zieloną herbatą, bogatą w antyoksydanty. W czasie tej szybkiej diety wystarczy ci miska warzywnej zupy na każdy obiad. Możesz do niej wrzucić filet z łososia (seler naciowy, dwie marchewki, seler, por, garść kaszki quinoa, filet z łososia, świeży koperek). Po ugotowaniu warzyw do miękkości wrzucasz kaszkę i wkładasz filet, gotujesz jeszcze 5 – 10 minut na wolniutkim ogniu. Na końcu wrzucasz świeży koperek). Świetną zupą na chłodne dni jest żurek z jajkiem, kawałkiem białej kiełbasy i ziemniakami lub rosół na chudej piersi z kurczaka z lanymi kluseczkami, albo zupa warzywna z dodatkiem imbiru i makaronem ryżowym. Możesz zrobić też zupę krem z dowolnych warzyw – cukinii, selera, pora. Wówczas porcja na 1 osobę to 25 do 30 dag warzyw. Przygotowanie zupy-kremu nie zajmie ci więcej niż 20 minut ( Pokrojone na drobne kawałki warzywa – do wyboru jak wyżej – gotujesz w niewielkiej ilości osolonej wody. Miksujesz, dorzucasz posiekaną natkę pietruszki. Możesz ją jeść z grzankami lub groszkiem ptysiowym, uprażonymi pestkami z dyni lub słonecznika lub tartym żółtym serem). Zamiast masła, dodaj łyżeczkę oliwy do gotowej zupy, już na talerzu). Takie zupy są bogate w witaminy, sole mineralne. A jeśli masz zwiększone zapotrzebowanie na białko – zrób zupę z mięsem, rybą lub roślinami strączkowymi (fasolą, grochem, soczewicą czerwoną lub zieloną). Zaletą takiego gotowania jest to, że zupa bez tłuszczu jest dietetyczna, jednocześnie bogata w składniki odżywcze. Poza tym zupy są tanie. Dodatkowa korzyść z szybkiej diety będzie taka, że ty schudniesz, a twój portfel stanie się grubszy. Podobno środki na odchudzanie najlepiej działają, gdy przestrzega się zasad zdrowego żywienia. Najlepszą wiadomością jest to, że podstawowa zasada brzmi „nie głodzić się”. Wskazane jest jedzenie co najmniej trzech posiłków dziennie, tylko zdrowych posiłków. Każdy wie ze najlepszą metodą na odchudzanie jest zmniejszenie ilości jedzenia, rozbicie posiłków na 5 niewielkich porcji w ciągu dnia oraz co najważniejsze wzrost aktywności fizycznej. Jest to najlepszy a zarazem najtańszy sposób pozbycia się zbędnych kilogramów. Nie ma cudownej diety, która zarazem pozwoli nam jeść wszystko na co mamy ochotę, poczynając od słodyczy po Fast foody, oraz która pozwoli nam utrzymać pożądaną wagę. Skuteczne odchudzanie, bez efektu jojo, oraz utrzymanie prawidłowej wagi zapewnią nam ćwiczenia odchudzające oraz uprawianie sportów. Podejmując decyzję o rozpoczęciu odchudzania należy pamiętać iż wiąże się to z potem i zmęczeniem. Jednak co byśmy nie zrobili dla kształtnej sylwetki, szczupłych nóg, jędrnego biustu i talii osy. Przy ćwiczeniach odchudzających czy uprawianiu sporów nie należy stosować głodówki. Wręcz przeciwnie powinniśmy starać się odżywiać racjonalnie, najlepiej spożywać chude, nieskażone mięso, ryby, mało sosów, małe ilości słodyczy, dużo owoców i warzyw, sporo niesłodzonych i nie gazowanych płynów. Najlepszymi sportami odchudzającymi są pływanie, bieganie (dość szybki bieg), jazda na rowerze. Powinniśmy codziennie uprawiać jedną tych form aktywności fizycznej. Po kilkunastu dniach poczujemy się znacznie lepiej, zauważymy poprawę naszej kondycji, a po miesiącu zaczniemy dostrzegać różnice w wyglądzie. Tym osobom, którym trudno jest zgubić kilka kilogramów na świeżym powietrzu zaleca się domowe ćwiczenia na odchudzanie. Domowa gimnastyka będzie skuteczna jeżeli będzie systematyczna, stosowana w różnych zestawach oraz wykonywana przez co najmniej 40 – 60 minut. Ćwiczenia na odchudzane będą skuteczne, jeżeli będą wykonywane 2-3h po posiłku- najlepiej z pustym żołądkiem. Chcesz tracić wagę na świeżym powietrzu? Zacznij maszerować! Grupy nordic walking wyrastają jak grzyby po deszczu w całej Polsce. Jest to wspaniała rozrywka a przy okazji poznajesz ludzi podobnych do siebie. Tylko pomyśl jak wiele da Ci wsparcie osób, które mierzą się z odchudzaniem i cellulitisem? Treningi na początku mogą wydawać się trochę męczące, ale po kilku treningach będziesz odczuwał niesamowitą radość z takiej formy spaceru. Czy sam nordic walking jest skuteczny? Jak najbardziej tak.

Reklamy

About tabletki

Tabletki to strona na temat leków i preparatów zdrowotnych oraz na temat terapii i zdrowia. Zapraszam do czytania!

8 responses »

  1. Zza szyby spektrum

    Spodobał mi się Twój blog i na pewno będę częstym bywalcem, tym bardziej, że pożeram dziennie kilkanaście leków na moje choroby :)Jestem chorym psychicznie i na autyzm młodym pisarzem i jak każdy pisarz próbuję prowadzić bloga 🙂 pozwolę sobie podać tutaj jego adres mając jednocześnie nadzieję, że nie łamię tym Twojego regulaminu 🙂

    Pozdrawiam ciepło 🙂

    Odpowiedz
  2. Serdecznie przepraszam, że w taki ordynarny sposób reklamuje bloga mojego znajomego, ale stawia on pierwsze kroki w tej dziedzinie, a chciałam sprawić mu przyjemność. przemyślenia na temat polityki, świata, show biznesu oraz recenzje książek, filmów, gier. zapraszam 🙂

    Odpowiedz
  3. troche ruchu, mniej slodyczy i slonych przekasek 🙂 troche warzywek i chyba jest dobrze 🙂

    Odpowiedz
  4. Generalnie jak dla mnie wszystko zależy w dużej mierze od długoterminowej chęci oraz determinacji, regularności i skrupulatności w podjętej decyzji o straceniu na wadze. Pamiętajmy bowiem,że każdy organizm inaczej reaguje, czasami taka dieta i wszystkie elementy towarzyszące mogą potrwać dłużej, no i przede wszystkim ważne jest by utrzymać osiągnięte efekty, nie wracać do starych nawyków. Dopiero w tym momencie można mówić o osiągniętym sukcesie 🙂

    Odpowiedz
    • Dokładnie tak to działa. Jak chcesz schudnąć najlepiej zacznij wprowadzać do więcej ruchu. Nie mówię od razu o bieganiu, bo do tego pewnie długa droga, ale może basen? Ja chodzę na zajęcia aerobik, co mi daje więcej energii. Takimi łagodnymi sposobami myślę, że łatwiej się po trochu przełamywać.

      Odpowiedz
  5. Weździe się lepiej za trening zamiast czytać duperele o super środkach. Aby schudnąć, nie ma innego wyjścia, jak tylko odpowiednia ilość ruchu i dobre odżywianie. W tym artykule skupimy się głównie na bieganiu jako formie ruchu wspomagającego usuwanie nadmiaru wagi. Tkanka tłuszczowa spala się równomiernie i pierwsze efekty widać w miejscach najmniej zatłuszczonych – na twarzy, szyi, ramionach, dekolcie. Logiczne jest więc, że w miejscach, na których nam szczególnie zależy, mamy jej najwięcej. Dlatego procesy chudnięcia w tych częściach ciała są mniej widoczne.

    Odpowiedz
  6. Co warto wiedzieć o naszym zdrowiu? Nowotwory zajmują drugie miejsce w strukturze zgonów w Polsce. 68% z nich może być spowodowanych poprzez nowotwory złośliwe zaliczane do tzw. nowotworów żywieniowozależnych. Na procesy nowotworowe posiada wpływ nasza dieta, a ściślej, działanie poszczególnych składników przyjmowanych wraz z pożywieniem. Gdy nasz organizm mówi dość, jego bunt zamienia się w 40 stopniową gorączkę – UPS – nie, no obecnie trzeba pójść do specjalisty. Tak wtenczas większość z nas pójdzie do lekarza chociaż fizycznie dziś nie może być to również proste. Inaczej może być z dbaniem o zewnętrzność, wizerunek. W tym miejscu z każdym rokiem robimy coraz to również wieksze postępy. Ale ów temat zostawię na inny post. Nasza psychika oraz rownowaga emocjonalno- decyzyjna zależą od procesów biochemicznych z udziałem wielu związków chemicznych. Neuroprzekaźniki (jak serotonina oraz dopamina) odgrywające kluczowa rolę w naszej psychice są w dużej mierze zależne od naszej diety oraz stylu życia. To również zrozumiałe, że nasze wahania nastroju są często efektem tego, co spożywamy. Oraz chociaż jemy coraz więcej, nasze komórki cierpią na tak zwany głód molekularny.

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: