RSS Feed

Jakie są opinie o tabletkach Centrum Materna?


Na ogół lekarze polecają młodym mamom CENTRUM MATERNA. I nie ma powodów do zdziwienia. Centrum Materna plus DHA zawiera kompletny zestaw witamin, mikro- i makroelementów, a także dwa wielonienasycony kwasy tłuszczowe należące do grupy kwasów Omega 3 (200mg DHA -kwas dokozaheksaenowy i 43mg EPA ekozapentaenowego). Stosunek obu kwasów omega-3 jest zgodny jak w mleku matki. Formuła została opracowana specjalnie z myślą o kobietach w ciąży oraz karmiących piersią.

Jakie składniki potrzebne są młodym mamom szczególnie matkom karmiącym? Najlepiej jeść to, co się lubi. Ale nie wyłącznie ciastka, maślane buleczki, czekoladki. To rownież mogłoby doprowadzić cię do nadwagi (uwaga: przybieranie na wadze osłabia laktację), oraz niedoborów białka, witaminy C i żelaza, które są w tym okresie ważne oraz potrzebne. Karmienie piersią to również nie lada wysiłek dla organizmu, by wyprodukować odpowiednią ilość mleka organizm zużywa ok. 500 Kcal na dobę. Nie oznacza to również jednak, że Ty o aż tyle samo musisz zwiększyć kaloryczność swojej diety. W czasie ciąży organizm zmagazynował zapas tkanki tluszczowej także na okres karmienia, to również z niej powinien obecnie skorzystać, skoro nie chcesz mieć problemów ze zbędnymi kilogramami. Natomiast skoro karmisz więcej niż jedno dziecko albo masz niedowagę koniecznie zwiększ kaloryczność diety. Mleko mamy dostarcza wszystkich potrzebnych składników odżywczych w odpowiednich dla wieku proporcjach, dopasowując się do indywidualnych potrzeb każdego malucha. Ważną rolę w produkcji mleka odgrywa sposob odżywiania się karmiącej mamy.

Centrum Materna możesz kupić w aptece.

Mleko mamy to również pokarm, który może być idealnie dopasowany do konkretnego dziecka. Mleko o innym składzie – idealnie dopasowanym do jego potrzeb – otrzymuje wcześniak, noworodek, kilkutygodniowe czy może kilkumiesięczne niemowle. Dla każdego dziecka tej samej mamy powstaje unikalny, wlaściwy dla niego pokarm. Podczas pojedynczego karmienia zmienia się skład mleka, początkowo zawiera więcej wody oraz laktozy, z czasem kilkakrotnie wzrasta ilość tłuszczów. Mleko mamy zmienia sie także w czasie trwania laktacji. Jego skład zależy od długości trwania ciąży oraz fazy laktacji. Mleko matki posiada wszystkie potrzebne dla dziecka składniki odżywcze. Jeśli nie mniej jednak mama zdecyduje sie karmić sztucznie, powinna wiedzieć, jakie mleko początkowe dla dziecka wybrać. Mleko początkowe należy podawać dziecku do 4 miesiąca życia. Jakie mleko początkowe wybrać? Mleko dla noworodka musi jak najbardziej przypominać mleko matki . Niektórzy mówią, że nie można podawać dziecku mleka krowiego. Prawidlowe karmienie dzieci przyczynia się do ich właściwego rozwoju. Karmienie piersia może być bezpieczniejszym rozwiązaniem niż karmienie butelką . W diecie mamy karmiącej powinny znaleźć się przede wszystkim potrawy lekkostrawne, czyli gotowane oraz duszone (a nie smażone), niezbyt tłuste oraz urozmaicone pod względem składników odżywczych. Czyli nic, o czym byś do tej pory nie słyszała. Na tym zasadzają się reguły zdrowej, polecanej każdemu diety. Naturalnie może być pośród nich rownież miejsce na drobne przyjemności, z akcentem na słowie drobne. Skoro karmiąca mama odżywia się niewłaściwie, nie dostarcza ani sobie, ani dziecku niezbędnych składników odżywczych. Prawdą jest, że dzidziuś wyciąga z mamy wszystko, co najlepsze, zwłaszcza skoro jej właściwa dieta może być uboga w skladniki odżywcze oraz nie dostarcza ich w odpowiednich ilościach. Odbywa się to również kosztem zdrowia kobiety, bo organizm sięga po nagromadzone zapasy – priorytetem może być bowiem dostarczenie niezbędnych składników niemowlakowi. Całkowita ilość tłuszczów w mleku mamy nie zależy bezpośrednio od jej diety. Nie mniej jednak skoro mama posiada nadto mało tkanki tłuszczowej ilość tłuszczów w mleku zmniejsza sie. I dlatego organizm mamy dąży do zgromadzenia zapasów tłuszczu w ciaży oraz podczas laktacji równomiernie je wykorzystuje. Z kolei proporcje poszczególnych tłuszczów w pokarmie mamy zależą bezpośrednio od jej diety. Im więcej mama spożywa „dobrych” nienasyconych tluszczów, tym większy ich procent występuje w mleku. Zasada ta dotyczy także „złych” tłuszczy np. izomerów trans, powszechnych w jedzeniu typu fast-food. energetyczne podczas laktacji wzrasta o jakieś 500-600 kcal. Naturalnie nie oznacza to, że bezkarnie wolno obżerać sie ciastkami, batonami oraz słodkimi bułeczkami, które nie dostarczają praktycznie nic poza pustymi kaloriami, nie należy nie mniej jednak całkowicie odmawiać sobie słodkich przekąsek, ponieważ spowodowany tym stres może osłabić laktacje. Z drugiej strony, zaszkodzić jej może również zbytni przyrost wagi, wskazane może być zatem dawkowanie sobie tego typu przyjemności, nie jedynie ze względu na figurę. Ta ostatnia z kolei nie będzie zagrożona przyjmowaniem nieco większej ilości pożywienia, jeśli nie będziemy się przejadać (wskazane może być częstsze spożywanie mniejszych porcji), oraz o ile będziemy trzymać sie reguł zdrowej, urozmaiconej, polecanej każdemu z nas diety. Gdy karmisz, twoja wlaściwa dieta w ciągu dnia powinna być też bogatsza o ok. 500 kcal w stosunku do tego, co jadłaś w ciąży. Powinnaś siadać do stołu regularnie, pięć–sześć razy dziennie, oraz nie zapominać przy okazji każdego posiłku o warzywach oraz owocach. To również one sa źródłem witaminy C, beta-karotenu, błonnika oraz składników mineralnych. Przynajmniej dwa posiłki muszą również zawierać produkty z dużą ilościa żelaza: chude mięso, dobre gatunkowo wędliny, ryby, warzywa strączkowe. Może być to również szczególnie ważne jesteśmy w stanie po urodzeniu dziecka, kiedy organizm regeneruje się po zmniejszeniu zasobów żelaza w czasie ciąży albo po utracie krwi w trakcie porodu. W diecie mamy karmiącej najważniejsza może być różnorodność, organizm traktuje laktacje jako priorytet zatem wszystkie skladniki odżywcze potrzebne Twojemu dziecku znajdą się w mleku, czasami kosztem Twojego zdrowia. Często mamy w obawie przed alergią czy może kolkami maluszka przechodzą na rygorystyczne niemal głodowe diety oparte głównie na gotowanym kurczaku. Nie wolno nie jeść na wszelki wypadek! Należy za to również obserwować swoje dziecko, skoro zachowuje się inaczej niż zwykle może być niespokojne, dużo cześciej płacze, pojawia się wysypka to również wtenczas dopiero szukamy przyczyn pokarmowych analizując swoje menu z ostatnich 24 godzin w poszukiwaniu potencjalnego winowajcy oraz eliminujemy jego na pewien czas z jadłospisu. I dlatego tak ważne jest, by wlaściwa dieta karmiacej mamy była racjonalna, zdrowa, urozmaicona oraz bogata w pełnowartościowe pokarmy. Najczestszym błędem, popełnianym poprzez karmiace mamy, może być nieuzasadnione wykluczanie z diety wielu produktów w obawie przed alergia oraz nietolerancją. Dzieci karmione piersią mają bardziej wrażliwe kubki smakowe niż dzieci karmione mlekiem modyfikowanym. Dzieje się tak za sprawa zróżnicowanego smaku mleka kobiecego, który może być uzależniony od tego, co akurat zje karmiąca mama. Kiedy niemowlęta osiągają wiek 5 – 6 miesięcy oraz zaczynamy rozszerzać ich dietę, dzieci karmione piersią znacznie chętniej próbuja nowości, bo częściowo znają wiec już ich smak. To również związek chemiczny z grupy aminokwasów. Wykryto jej liczne funkcje w organizmie – bierze udział w trawieniu tłuszczów, regeneracji mięśni po wysiłku, wzmacnia siłę skurczu serca, posiada działanie detoksykujące. Tauryna stymuluje ośrodkowy system nerwowy, wpływa na funkcje poznawcze mózgu. W rozwijającym się mózgu dziecka stężenie tauryny może być wyjątkowo wysokie. Optymalna właściwa dieta sklada się przede wszystkim z potraw lekkostrawnych, czyli gotowanych lub duszonych (a nie smażonych), niskotłuszczowych oraz bogatych w składniki odżywcze. Podstawowe źródło energii powinny stanowić węglowodany złożone (czyli kasza, ziemniaki, ryż, pieczywo – najlepiej razowe), a stały element każdego posiłku głównego – warzywa oraz owoce, będące źródlem witaminy C, błonnika, beta-karotenu i składników mineralnych. W czasie karmienia wzrasta zapotrzebowanie na białko, zarówno zwierzęce (obecne w mięsie, jajach, rybach czy może mleku oraz jego przetworach), jak oraz pochodzenia roślinnego – oraz chociaż akurat zawartość białka w mleku kobiecym nie zależy od sposobu odżywiania się matki, to rownież spożywając te produkty (przede wszystkim: mięso, ryby oraz warzywa strączkowe) dostarczamy sobie duże ilości żelaza, szczególnie potrzebnego wkrótce po narodzinach maluszka. W przeciwieństwie do białek, na skład tłuszczu w pokarmie matki duży wpływ posiada jej dieta, i dlatego należy zadbać, by w jadłospisie znalazły się ryby oraz zdrowe oleje zawierające kwasy tluszczowe omega-3, które doskonale wpływają na prawidlowy rozwój centralnego układu nerwowego dziecka. Także od stanu zapasow niektórych witamin w organizmie matki zależy ich zawartość w mleku, a bo sama żywność nie zawsze pozwala w pełni pokryć na nie zapotrzebowanie, toteż – zwłaszcza zima oraz wczesną wiosną – warto (po konsultacji z lekarzem) uzupełniać ich braki preparatem multiwitaminowym. Zapotrzebowanie mamy, ktora karmi, na składniki odżywcze, takie jak białko, witaminy oraz minerały, może być wciąż jeszcze wyższe niż w czasie ciąży. W pierwszych sześciu miesiącach potrzebujesz więcej białka (ok. 20 g w ciągu doby), szczególnie białka zwierzęcego (obfituje w nie mleko oraz jego przetwory, mięso i ryby) i bialka, które pochodzi z roślin strączkowych. Takie dzialanie „na wszelki wypadek” niepotrzebnie pozbawia matkę oraz dziecko wielu ważnych oraz wartościowych składników odżywczych. Redukujac swoj jadłospis do ryżu, marchewki oraz gotowanego mięsa, doprowadzamy do powstawania niedoborow w naszym organizmie. Mitem może być również stwierdzenie, że spożywanie poprzez matke produktów nabialowych oraz picie mleka wywołują u maluszka alergię. Podczas laktacji aż o 100 proc. wzrasta zapotrzebowanie na witaminę A, nieco mniej na folacyne potocznie zwaną kwasem foliowym i cynk. Gdy karmisz, potrzebujesz dwa razy więcej NNKT, czyli wielonienasyconych kwasow tłuszczowych. Do owoców, które można jeść bez obaw, należa jabłka, banany oraz brzoskwinie. Na początku powinniśmy zrezygnować z gruszek oraz owocow pestkowych (wiśni, śliwek, moreli, czereśni). Truskawki oraz cytrusy sa silnymi alergenami oraz nie powinny się znajdować w menu karmiącej mamy w pierwszym pólroczu życia dziecka. Warzywa jesteśmy w stanie jeść praktycznie wszystkie, ale poprzez pierwsze 3 miesiące należy ograniczyć do minimum warzywa wzdymające (kapusta, kalafior, brokuly, bób, brukselka, cebula, kalarepa, fasola, groch). Przewód pokarmowy maleństwa może być wciąż jeszcze niedojrzały oraz może mieć problemy z ich trawieniem. Po 3 miesiącach jesteśmy w stanie zaczać powoli wprowadzać je do diety, jednocześnie bacznie obserwując malucha. Nie posiada jednego, idealnego produktu, który zawierałby wszystkie niezbedne składniki odżywcze oraz dostarczał ich w odpowiednich ilościach, i dlatego musimy samodzielnie dobierać produkty tak, by nasz organizm oraz organizm naszego dziecka otrzymał wszystko, czego potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania oraz rozwoju. Naukowo udowodniono, że skład tłuszczu w mleku mamy zależy od diety. Skoro będziesz zjadać wiecej ryb oraz zdrowych olejów, pokarm będzie bogatszy np. w omega-3, które doskonale wpływają m.in. na rozwój mózgu dziecka. Powinnaś również zwiększyć w diecie ilość nabiału, by pokryć dzienne zapotrzebowanie (1200 mg) na wapń. Taka ilość odpowiada pieciu szklankom mleka (lub napojow mlecznych) lub trzem szklankom mleka, dwóm plasterkom żółtego sera oraz 50 g twarożku. Należy również jeść więcej produktów bogatych w weglowodany zlożone, które mają stanowić najważniejsze źródło energii, np. pieczywo, ziemniaki, kasze, ryż. Naturalnie białe pieczywo lepiej zastapić razowym, ktore zawiera trzy–pięć razy więcej składników mineralnych.

Advertisements

About tabletki

Tabletki to strona na temat leków i preparatów zdrowotnych oraz na temat terapii i zdrowia. Zapraszam do czytania!

8 responses »

  1. Moim zdaniem materna to najlepsza kompozycja tabletek dla mam karmiących. Sama stosuję jako mama i polecam każdej mojej koleżance.

    Odpowiedz
  2. Zdecydowanie nie polecam. Moim zdaniem są lepsze kompozycje witamin w sprzedaży i do tego dużo tańsze. A najlepiej kupić wszystkie potrzebne witaminy osobno w aptece – wyjdzie taniej i łatwiej dostosować proporcje witamin do swoich potrzeb. Chociaż jak ktoś się zdrowo odżywia to mu tabletki nie są potrzebne.

    Odpowiedz
  3. Co jeść podczas ciąży? Wprawdzie nawet najlepsze menu nie da ci – niestety – gwarancji, że przejdziesz przez ciążę bez rozstępów czy kłopotów ze wzdęciami, ale na pewno znacznie zwiększy szansę, że tak się stanie.Jest bardzo ważnym składnikiem białko dla rosnącego dziecka. Od około czwartego miesiąca ciąży zapotrzebowanie na białko wzrasta do ok. 80 – 100 g na dzień. Białko pochodzenia zwierzęcego jest korzystniejsze, np. mięso, ryby, jajka, przetwory mleczne. Do produktów roślinnych zaliczamy: produkty zbożowe, kukurydzę, ryż, chleb gruboziarnisty, rośliny strączkowe. W ciąży przybywa kilogramów, to całkiem zrozumiałe. Zazwyczaj tyjemy od 10 do 15 kg. Ten przyrost uwzględnia wagę dziecka, wody płodowe, ciężar łożyska, zwiększoną objętość krwi, a także niezbędny zapas tkanki tłuszczowej konieczny do utrzymania laktacji.

    Odpowiedz
  4. Co można chrupać podczas ciąży? Najlepsze sa wszelkie zestawy witamin w 1 tabletce. Zawsze jest tam np kwas foliowy, który jest najważniejszy dla zdrowia Twojego przyszłego dziecka. Warto jeszcze zwrócić uwagę na fakt, że skład preparatów witaminowych dla kobiet w ciąży jest bardzo podobny.Jeśli nie przestrzegasz żadnej diety czyli antyalergicznej albo wegetariańskiej jesz codziennie pięć urozmaiconych posiłków, dużo owoców i warzyw, a oprócz tego chude mięso, ryby, nabiał, kasze, czyli odżywiasz się tak, jak zalecają lekarze, nie musisz w czasie ciąży brać preparatów witaminowo-mineralnych. Od lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku powszechne było przekonanie, że suplementy witaminy D może powodować uszkodzenia płodu, poronienia, czy przedwczesne porody. Najnowsze badania przeprowadzone na Uniwersytecie Medycznym Północnej Karoliny zaprzeczają temu.

    Odpowiedz
  5. Pamiętaj jeśli odpycha Cię o jakiejś potrawy, nie zmuszaj się – kobieta w ciąży ma wyostrzony zmysł smaku i powonienia, dzięki temu organizm ostrzega Cię przed produktami niekorzystnymi dla Ciebie i dziecka. Będąc w ciąży unikaj poniżej wymienionych produktów i potraw produktów o wysokiej zawartości tłuszczów i węglowodanów, do których należą tłuste mięsa, wędliny, sery, słodycze, jasne pieczywo i pieczywo cukiernicze.

    Odpowiedz
  6. Materna jest do niczego. Lepiej zainwestować w coś bardziej kompleksowego.

    Odpowiedz
  7. Szajs szajs szajs. Nie brać nie kupować dać se na wstrzymanie!

    Odpowiedz
  8. Man do Materny, Materna do Mana, weź se w dupę wsadź banana

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: