RSS

Metody zwalczania depresji – jak poprawić sobie nastrój

Posted on

Są trzy podstawowe metody poprawy nastroju – dobry film (najlepiej komedia), ruch (rower, bieganie, sporty walki, piłka nożna itd) i spędzenie czasu w dobrym towarzystwie.

Obniżenie nastroju w wielu przypadkach łączy się z brzydka pogodą, najcześciej typowo jesienną szarugą, deszczem oraz niskim ciśnieniem atmosferycznym. Są osoby, które przy takiej aurze rozkwitają, nie mniej jednak większość ludzi deklaruje, że nie lubi brzydkiej pogody oraz przypisuje jej swój obniżony nastrój. Niektórych wiec już dopadla zimowa depresja, inni mają jedynie zły nastrój. Byle do wiosny – powtarzamy, ale do wiosny zostało przecież wciaż jeszcze blisko pół roku. Czy może może być sposób, by przeżyć chłodną porę roku w dobrym nastroju? Przede wszystkim nie zgadzajmy się na to, że zima musi być też gorzej. Dużo zależy od nas samych. Chcesz być też szczęśliwa zima? Spróbuj różnych sposobów.

Sprawdź środki na poprawę nastroju bez recepty.

Także skoro uznasz, że niektóre z nich nie są dla ciebie, pozostałe powinny pomóc ci odzyskać dobre samopoczucie. Ludzki mózg pracuje sprawniej oraz wydajniej. Kiedy masz dobry humor, twój organizm produkuje więcej adrenaliny, która zwiększa czujność oraz uwagę, poprawia pamięć oraz kojarzenie, wpływa na zdolność uczenia się oraz kreatywność. Sprawia, że jesteś bardziej tworcza, szybciej podejmujesz decyzje oraz rozwiązujesz problemy. Rzadziej chorujesz. Pozytywny nastrój zwiększa stężenie immunoglobulin oraz wzmaga aktywność histaminy, hormonu mobilizującego system odpornościowy. Podwyższa również zawartość we krwi oraz skuteczność oddziaływania leukocytow, komórek obronnych organizmu. Dużo razy może być tak, że nic nam się nie chce, nie mamy w ogóle ochoty do działania, zachowujemy się jakbyśmy byli w zaawansowanym stadium depresji. Dzieje się tak najcześciej wtenczas kiedy znowu coś tam nam nie wychodzi, kiedy np. zawiedliśmy kogoś na kim nam zależało. Zamykamy się w sobie, nie wiemy co dalej ze sobą zrobić, najchętniej zapadlibyśmy w zimowy sen. Ponad 50 % kobiet, które urodzily dziecko, parę dni po porodzie wpada w psychiczny dołek. Czuja zmęczenie, zniechecenie, popłakuja sobie, wydaje im się, że obowiazki są ponad ich siły oraz je przerastają. W miesiacach jesiennych, kiedy dominuje słota oraz niedostatek światła, u większości ludzi pojawia się obniżenie nastroju. Musimy przetrwać 60 dni, podczas których może być ciemno zarówno kiedy wychodzimy do pracy, jak oraz kiedy wracamy do domu. Można nie mniej jednak temu przeciwdzialać, np. słuchając muzyki, zmieniając wystrój pomieszczeń, nawiązując pozytywne kontakty z ludźmi, szukając dobrych wiadomości oraz robiąc dobre wrażenie na innych. Nie trzeba żadnych leków. Warto również uświadomić sobie, że pogoda może być zmienna oraz po kilkudziesieciu godzinach niebo może się wypogodzić. Warto hartować ciało, zachęcać sie do ruchu, do spaceru, a kiedy spadnie śnieg – biel przykryje szarość oraz będzie odbijać więcej światla słonecznego, co również wplynie na poprawę nastroju. Szare kolory kojarzą się nam ze smutkiem oraz wywołuja niekorzystne odczucia estetyczne. W takim nastroju lepiej nie podejmujmy ważnych decyzji, poczekajmy na właściwsza pogodę. Szacuje się, iż okolo 20% dorosłych i także 50% dzieci oraz młodzieży cierpi na objawy zwiazane z pogorszeniem samopoczucia emocjonalnego, które coraz dużo częściej wymagają interwencji klinicznej. By lepiej zrozumieć funkcjonowanie emocjonalne osób depresyjnych oraz lękowych i wskazania cech specyficznych dla owych zaburzeń, dr Magdalena Nowicka ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej sprawdziła, w jaki sposób cierpiący na nie pacjenci oddziaływają na swój nastrój. W badaniu porównała osoby depresyjne oraz lękowe z osobami zdrowymi. Sprawdziła jak często stosuja zabiegi obniżania oraz podwyższania nastroju i jaki charakter mają te działania – automatyczny czy może kontrolowany. Powodem tego stanu (tzw. „baby blues”) są zmiany hormonalne, które związane są z porodem. Spowodować może to również również niedostateczna ilość snu, gdy dziecko np. ciągle płacze.

Zadajmy sobie okropnie ważne pytanie, czy może naprawdę jesteśmy tacy źli, czy może naprawdę do niczego sie nie nadajemy? Przypomnijmy sobie co do tej pory osiągnęliśmy w życiu, ilu osobom pomogliśmy, ile dobra uczyniliśmy. Czy może to również co było kiedyś wiec już sie nie liczy, czy może liczy sie jedynie aktualne potkniecie? Nasza samoocena w wyniku chwilowego niepowodzenia może ulec znacznemu osłabieniu. Naukowych wskazówek w tej kwestii nie mamy, raczej rozwiązujemy pewne problemy praktyczne. Depresje, depresyjki, stany depresyjne pojawiają sie sezonowo. Osobom o zasobnej kieszeni można radzić wyjazd na pól roku na Południe. Pozostałym wypada przyzwyczaić się do naszego klimatu. Na brak słońca pomaga ponoć terapia światlem. Niektórzy lubią poprawiać sobie nastrój słodyczami, ale dużo pań później narzeka, że to również pozostawia ślad w postaci nadwagi. Łatwiej radzisz sobie ze stresem. Optymista trudne sytuacje postrzega jako wyzwanie, a nie zagrożenie, które jego paraliżuje. Ponadto dobry nastrój redukuje we krwi steżenie hormonow związanych z reakcją na stres. I dlatego ludzie pogodni po zdenerwowaniu szybciej wracają do równowagi. Wyniki badań pokazały, że zarowno osoby depresyjne, jak oraz lękowe w sposób niezależny od woli uruchamiają poznawcze oraz behawioralne zabiegi zmierzające do pogorszenia nastroju. W depresji są to rownież przede wszystkim zabiegi związane z nasilaniem przeżywanego wiec już nastroju negatywnego. Osoby depresyjne utrzymuja przekonanie, że po jednym niepowodzeniu wkrotce przyjdą następne. Osoby lekowe osłabiaja nastrój pozytywny. Maja oni tendencję do przypisywania wlasnych sukcesow innym oraz są przekonani o własnej niekompetencji. Lepiej znosisz bol. Dobre samopoczucie zwiększa produkcję endorfin, tzw. hormonow szcześcia, które działają jak naturalne znieczulacze oraz rozweselacze. Zakupy to również rozrywka oklepana, ale nic tak nie poprawia humoru, jak nowy ciuszek albo buty. Niestety, mężczyźni maja odwieczny kłopot ze zrozumieniem tego zjawiska. Zarzucają nam, że wyrzucamy pieniądze w błoto, lub że nie widza sensu w kupowaniu poprzez nas czegoś nowego, skoro nasza szafa oraz tak pęka w szwach. A przecież często wystarczy mały drobiazg, a na naszej twarzy pojawia się uśmiech od ucha do ucha. Taka to rownież prosta rzecz, a tak może poprawić humor. Większość kobiet lubi słodycze. Także te, które są na odwiecznej diecie, uwielbiaja słodkości. Wydawałoby się, że to również nic takiego, a nie mniej jednak oraz taki drobiazg potrafi poprawić humor. Lody z bitą śmietaną, ciastko z kremem, czekolada oraz odmienne kaloryczne przysmaki to rownież dobry sposób na relaks. Skonsumowane w samotności albo z osoba towarzyszącą zawsze smakują pysznie. Kobiety to również uczuciowe istoty, ktore lubia, kiedy sie do nich mowi. Czasem najmniejszy gest potrafi poprawić nam humor, a miłe słowo sprawić, żebyśmy poczuły się pewniej oraz lepiej. Jednym z miłych elementów są naturalnie komplementy, ktore podbudowują oraz uszczęśliwiaja. Kiedy czujemy się docenione poprzez drugą osobe, często same zaczynamy doceniać siebie, a to również prawdpodobnie najlepszy sposób na dobre samopoczucie. Najlepsze oraz najtańsze lekarstwo na wszelkie zmartwienia oraz nerwy. Zapewnij sobie codzienną dawkę ruchu poprzez chociażby spacery na świeżym powietrzu (ok. 1,5 godziny). Ćwicz joge, która świetnie odpręża ludzkie ciało oraz umysł, pozwala sie zrelaksować. Rob cokolwiek byle jak najwięcej się ruszać, zwłaszcza na powietrzu. Jesteś lubiana. Optymista potrafi rozładować napięta atmosferę, załagodzić konflikt, skonsolidować grupe. Łatwiej nawiązuje bliskie, serdeczne zwiazki z innymi ludźmi. Nie każdy jego dzień musi przypominać bajkę, ale z uśmiechem na twarzy po prostu łatwiej mu żyć. Zły nastrój dopada nas często w sezonie jesienno-zimowym. Mamy ponure myśli, jesteśmy zmęczeni, senni. Powoduje to również niedostatek światła slonecznego, bo kiedy nadto mało jego do nas dociera, to również organizm zwiększa produkcję melatoniny (hormon działający ja środek nasenny), a jednocześnie zmniejsza się wydzielanie hormonów, które odpowiadają za nasz dobry nastrój.

Wstajemy rano prawą nogą, nie włączamy telewizora ani radia, jedynie z pełnym uśmiechem na ustach jemy dobre śniadanie. W nastepnej kolejności wkladamy dres oraz idziemy na spacer, kiedy mamy od 70 lat do nieskończoności, w przedziale 60-70 – golf, a w przedziale 1-59 uprawiamy dowolny sport, bez szarżowania – wyczynowcy około dwóch godzin, inni jedną godzine albo półtorej. Wracamy do domu, bierzemy ciepły prysznic, dzieci pija szklankę mleka, a dorośli jedynie jedno piwo! Dopiero ok. godz. 13 jesteśmy w stanie sprawdzić, co przygotowali nam panowie „z góry”. Co robić pomiędzy 14 a 23, mogę doradzić przy następnej okazji. Większości z nas wydaje się, że depresja oraz lęk wiąże sie z brakiem umiejętności poprawy nastroju. W badaniu wykazano jednak, że jedynie kliniczne formy (w odrożnieniu od zdarzajacych sie niemal każdej osobie gorszych dni czy może tzw. depresji sezonowej) owych zaburzeń wiążą sie z rzadszym stosowaniem kontrolowanych zabiegów podwyższania nastroju. Oznacza to, że zarówno osoby depresyjne, jak oraz lękowe potrafią uruchomić kontrolowane strategie poprawy nastroju. W tym celu powinny wybrać sie na spacer bądź do kina. Niestety zabiegi te są nieskuteczne, ponieważ u owych osób automatycznie działają zabiegi, ktore obniżają nastrój. Według niektórych teorii brak słońca rzeczywiście może być przyczyną złego samopoczucia, w związku z czym sugeruje się krótką wizyte w solarium albo terapię światłem. W słoneczne dni naturalną formą dbania o dobry nastrój są spacery oraz przebywanie na świeżym powietrzu, najlepiej w połączeniu z ulubioną formą sportu. Niewłaściwa skutecznia dieta także może być też przyczyną obniżonego nastroju. Wydaje sie, że prawidlowe odżywianie chroni nas przed wieloma chorobami oraz przejściowymi, nieprzyjemnymi stanami. Skutecznia dieta uboga w mikroelementy, zwłaszcza w magnez, którego związki z nastrojem potwierdza dużo badań, może przyczynić się do gorszego samopoczucia, a wyrownanie niedoborow magnezu powoduje powrot właściwego nastroju. Czytaj pogodne książki oraz gazety Na przykład magazyny z reportażami o podróżach lub czasopisma o urządzaniu wnętrz. Oglądaj albumy z fotografiami przyrody – zdjecia egzotycznych plaż, zachodów słońca, zielonych lasów. Przypomnij sobie, że świat nie zawsze może być taki, jak ten, który widzisz za oknem. Czytając, na chwile przeniesiesz się w inną rzeczywistość, a piękne obrazy wprowadza cie w dobry nastrój. Nic tak nie poprawia człowiekowi nastroju jak slońce. Skoro może być okazja korzystaj jak najwięcej z naturalnego światła. Doświetlaj również mieszkanie, szczególnie jesienią oraz zimą, gdy może być mało słońca. Nie zasłaniaj na noc okien roletami czy może zasłonami, bo rano obudzisz się w ciemnym pomieszczeniu – a to również nie dostarczy Ci pozytywnej energii. Osoby subklinicznie depresyjne, w odróżnieniu od osób wymagających leczenia, powinny same zapanować nad gorszymi momentami związanymi z obniżeniem nastroju. Stąd wniosek dr Nowickiej, że osoby kliniczne powinny być też zachęcane poprzez terapeutow do stosowania zabiegów kontrolowanych, tak by z czasem podwyższanie nastroju stało u nich działaniem zautomatyzowanym. Należy zatem dbać o prawidłowo zbilansowane posiłki, aby czuć się dobrze. Uzupełnianie niedoborów jakiegokolwiek składnika w postaci dodatkowej suplementacji (czyli kupionych w aptece tabletek czy może innych specyfików), należy skonsultować z lekarzem, aby uniknąć problemow związanych z ewentualnym nadmiarem danej substancji w organizmie. Zarówno niedobór, jak oraz nadmiar może okazać sie szkodliwy dla naszego organizmu. Skrop swoj szalik oraz rękawiczki ulubionymi perfumami lub woda toaletowa. W domu zapalaj często zapachowe świece. By uwierzyć w siebie musisz mieć podwyższona samoocenę, by mieć podwyższoną samoocenę musisz uświadomić sobie jak dużo w życiu więc już osiągnąłeś. Przedstawiona metoda w ciagu kilku minut może być w stanie podnieść Twoja samoocene. Na początku to również wcale nie może być takie łatwe, zdarza się, że całkowicie nie wiemy co wpisać sobie na listę, mamy pustkę w głowie. Nie poddajmy się, raz przygotowana lista będzie nam służyć poprzez długi czas. Skoro naprawdę nie jesteśmy w stanie sobie poradzić z wypisaniem kilku swoich osiągnięć jesteśmy w stanie poprosić bliską oraz zaufaną osobę by nam pomogla. Za każdym wspólnie kiedy obniży się nasza samoocena jesteśmy w stanie do listy powrócić oraz skutecznie poprawić swoje samopoczucie. Może również się tak zdarzyć, ze objawy będą wyraźnie wskazywać na depresję. Wtenczas rzeczywistość zdaje się nam okropnie ponura. Stale jesteśmy smutni, lękliwi, odczuwamy niepokoj, mamy poważne kłopoty ze snem. Dochodzi do tego utrata apetytu, dokucza nam poczucie winy i gwałtownie spada samoocena. Zwykle tez nie mamy ochoty na żadne kontakty z innymi. Należy widzieć wiecej pozytywów w tym, co sie dzieje. Unikać sytuacji oraz spraw stresowych. Ważne są odpowiednie posiłki, nieobciążające organizmu oraz niepowodujace ospałości jak fast foody, ale zawierające produkty mało przetworzone.

Potrzeba nam więcej radości oraz należy jej szukać w tym, co jest, a także mała rzecz może cieszyć. Ważna może być możliwość pozytywnej rozmowy z drugim człowiekiem. W moim gabinecie dzięki masażowi poprawia sie nastrój, uruchamiając endorfiny zwane hormonami szczęścia. Na ciele człowieka, zwłaszcza na stopach, może być dużo punktów-refleksów, których masowanie aktywizuje połączenia energetyczne z wieloma organami. Ale rownież szczera rozmowa z terapeutą niekiedy pomaga, bo czasem w jej wyniku można na sporo spraw spojrzeć inaczej. Powodem takiego stanu może być też jakaś trudna sytuacja życiowa. Metode tę warto także stosować kiedy mamy do zrealizowania coś tam ważnego, coś tam co na pierwszy rzut oka nas przerasta, nie wiemy jak się za to również zabrać. Lista pomoże nam uświadomić sobie jak dużo rzeczy wiec już w życiu osiągnęliśmy, zyskamy dodatkowy zapał do pracy, poczujemy dodatkowy przypływ pozytywnej energii. Zdanie, które wciąż jeszcze przed chwila wydawało nam sie niemożliwe do zrealizowania stanie się po prostu znacznie latwiejsze. Przynajmniej dwa razy w tygodniu zrób sobie dwudziestominutową ciepła relaksującą kąpiel z dodatkiem pachnącego płynu do kapieli lub ulubionego olejku zapachowego. Wybieraj te zapachy, które kojarza ci się z przyjemnymi wspomnieniami – np. z wakacjami. Nie warto walczyć ze smutkiem na siłę. Dobrym rozwiązaniem może być zwrócenie sie o pomoc w codziennych obowiazkach do najbliższych. Gdy Twoje dziecko zaśnie, to również Ty odpoczywaj, a w zmywaniu czy może odkurzaniu może wyręczyć Cię twój mąż. Zażywaj ciepłych kąpieli z dodatkiem różnorodnych olejków, płatków aromatycznych oraz soli relaksujacych. By było wciąż jeszcze milej, zapal świece w łazience. Najlepsze działanie odprężające oraz uspakajające wykazuje m.in.: lawenda, mięta, eukaliptus, goździk lub melisa. Ważne może być pozytywne myślenie. Powtarzaj sobie: „Już wkrótce zaczne wychodzić z domu, a wtenczas odpocznę od płaczącego dziecka”. Zakupy czy może rownież wizyta u fryzjera pomoga Ci się zrelaksować. Otaczaj się ludźmi rozsiewającymi pozytywną energię. Wystrzegaj się ponuraków, którzy na to wszystko narzekają oraz ciagle są nie w humorze. Skoro nie masz przyjaciół, zapisz się do jednego z klubow zainteresowań. Poszukaj w miejscu swojego zamieszkania lub w Internecie interesujących Cię ofert oraz poznawaj ludzi o podobnych pasjach z optymistycznym nastawieniem do świata. Jeśli mowa o diecie, nie sposób nie wspomnieć o czekoladzie oraz słodyczach. Rzeczywiście, powinny one powodować poprawe nastroju, nie mniej jednak ich efekty są krótkotrwałe oraz wymagają coraz większego spożycia. Wspólcześnie mówi sie o problemie powszechnego uzależnienia od cukru, który nie może być dla nas korzystny. Skoro nie chcesz, nie musisz zapisywać się na aerobik, zamiast tego możesz tańczyć przed lustrem we własnym domu. Załóż zwiewna, kolorową spódnicę, włącz ulubiona kasetę albo płytę oraz zawiruj. Nie pozwól nikomu sobie przerwać oraz staraj się nie myśleć o niczym poważnym. Taniec może być idealnym sposobem na wyzbycie się negatywnej energii. Humor poprawi Ci szaleństwo na parkiecie w rytm flamenco, salsy, samby czy może bollydance (indyjska forma taneczna). Zapisz sie do jednej ze szkół tańca oraz wybierz taki rodzaj muzyki, który odpowiada Twojemu charakterowi oraz upodobaniom. Mechanizm działania związków zawartych w czekoladzie oparty może być na endorfinach oraz magnezie, można zatem próbować zastąpić czekoladę odpowiednią modyfikacją diety oraz uprawianiem sportu, podczas którego także dochodzi do uwalniania endorfin do krwi, co odczuwamy jako poprawę nastroju. Pomyśl raczej o tym, w jaki sposob możesz poprawić nastroj oraz rozwiazać swoje problemy. Rób ekscytujace plany – na przykład zimowej wyprawy na narty lub egzotycznej letniej podróży – oraz wyobrażaj sobie, w jaki sposób zrealizujesz te pomysły. Pamietaj, by marzenia sie spełniły, trzeba im trochę pomoc. Stwierdzenie, że alkohol poprawia samopoczucie, może być popularne, nie mniej jednak nie do końca prawdziwe. Prawdą może być bowiem, że mała ilość alkoholu poprawia nastroj, nie mniej jednak może być to również dawka znikoma oraz produkowana w sposób naturalny poprzez organizm. Jak się okazuje, picie alkoholu przynosi odwrotny skutek: może pogłębiać objawy depresji oraz pogarszać nastrój. Przytulaj sie do dzieci oraz meża oraz okazuj im swoje uczucia. Oni odpowiedzą ci takim samym cieplem, a to rownież ciepła jesteśmy w stanie potrzebujesz obecnie najbardziej. Nie mów mężowi, że boli cię głowa, za każdym razem, kiedy chce cię objąć. Przypomnij sobie, jak bardzo dobrze wam było parę miesiecy temu nad morzem. Skoro często wychodzisz do kina lub lubisz oglądać filmy w domu, pamiętaj by wybierać komedie albo filmy przygodowe. Oglądanie ich poprawia zdecydowanie nastrój, dostarcza radości a czasem bawi do łez. Koniecznie wystrzegaj sie natomiast filmów grozy: horrorow, thrillerów lub filmów akcji, w których panuje jedynie przemoc.

Reklamy

About tabletki

Tabletki to strona na temat leków i preparatów zdrowotnych oraz na temat terapii i zdrowia. Zapraszam do czytania!

8 responses »

  1. Dobrze żeście nie napisali że najlepszym sposobem jest napić się albo zapalić jointa – bo to jest droga do nikąd równia pochyła z której się powoli spada…

    Odpowiedz
  2. Ja tam preferuję bara bara jako metodę poprawienia nastroju. Jest najlepsza.

    Odpowiedz
  3. cataract eye drops

    Choroba afektywna dwubiegunowa – kilka słów teraz na ten kurczę temat (ChAD, znana również jako psychoza mania­kalno-depresyjna) ma najprawdopodobniej najdłuższ± historię ze wszystkich zaburzeń psy­chicz­nych jako oddzielna jednostka chorobowa. I tak kurczę przecież wiadomo że lekarze w starożytnej Grecji opisali charakte­rystyczny przebieg zaburzeń nastroju i przypisywali go brakowi równowagi fluidów i humo­rów organizmu. Ma to pewne odniesienie do współcze¶nie uznawanych teorii na ten temat. Biegunami tego cyklu s± depresja, czyli stan głębokiego smutku, oraz mania, stan niekon­trolowanego podniecenia.

    Odpowiedz
  4. Jak dla mnie to najlepsze na poprawienie nastroju jest wypad z kumplami w miasto albo jakaś imprezka.

    Odpowiedz
  5. Depresję sobie odpuszczam bo nie mam na to zupełnie czasu. Wszystkiego dobrego w nowym roku!

    Odpowiedz
  6. Kilka ważnych słów na temat naszego samopoczucia. Często nie wiemy, jak radzić sobie z emocjami ani jak je przetwarzać. Zamiast tego spędzamy czas na ich unikaniu poprzez palenie papierosów, picie kawy oraz alkoholu. Współpracujac z naszymi emocjami, zamiast z nimi walczyć, zmniejszamy prawdopodobieństwo dolegliwości wywołanych poprzez emocje, takich jak przewlekły ból lub zespól drażliwego jelita. Moja praca opiera się na założeniu, że emocje są źródłem informacji. Musimy nauczyć sie przyjmować je bez kontrolowania albo tlumienia ich, by przestać określać je mianem złych czy może dobrych. Dobrym sposobem może być podzielenie się emocjami z przyjacielem. Wowczas jesteśmy w stanie je szybciej przetrawić oraz zapobiec chorobom. Ładnie urzadzony zielony kącik sprawi nam dużo satysfakcji, przyniesie odpoczynek oraz odprężenie, ukoi stresy. Dodatkowo będzie to również źródłem naszej satysfakcji. Jesteśmy w stanie uprawiać tamże zioła, wykorzystywane w celach leczniczych oraz jako przyprawy. W doniczkach na balkonie czy może parapecie przeważnie się udają oraz będą pod ręką zawsze, kiedy zechcemy ich użyć. Higiena ciała to również czynności zwiazane z utrzymywaniem ciała w czystości. Celem higieny ciała może być ochrona organizmu przed chorobami, ale także dażenie do utrzymania organizmu zwykłego człowieka w dobrym samopoczuciu. W brudnej skorze bakterie oraz mikroskopijne grzyby znajduja warunki dogodne do rozwoju. Ludzkie ciało należy zatem utrzymywać w codziennej czystości poprzez poranne oraz wieczorne mycie go, najlepiej biorąc prysznic. Pielęgnację ciala ułatwiają nam przybory toaletowe.

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: