RSS Feed

Najlepsza dieta dla nastolatek

Posted on

Odchudzanie w przypadku nastolatek jest sprawą kontrowersyjną. Część z odchudzających się to anorektyczki, które pomimo prawidłowego BMI czują chorą potrzebę odchudzania. A te, które ze względów zdrowotnych powinny zainteresować się zmianą diety – często nie widzą takiej potrzeby.

Ale spróbujmy zmierzyć się z tematem. Nastolatki chcą być też niezależne, ale to również oznacza dla rodziców, że zbyt trudno im bedzie nakłonić dzieci do zdrowych wyborów dietetycznych. Jesteśmy w stanie w tym okresie chłopcy uwielbiają pić mnóstwo napojów gazowanych oraz sięgają po tłuste fast foody, podczas kiedy dziewczęta mają tendencje do opuszczania posiłków na rzecz słodyczy oraz umartwiania się swoją wagą. Diet dla nastolatek w internecie może być dużo ale nie każda może być odpowiednia dla każdego , bo każdy posiada inną przemianę oraz ludzkie zdrowie zatem najlepszym sposobem na schudnięcie ok 10 kg. może być pójście do dietetyka oraz on wybierze dietę odpowiednią dla ciebie. Zdrowa skutecznia dieta dla nastolatek powinna być też różnorodna, ale z kontrolowaną ilością cukru, soli oraz tłuszczu. Umiar może być kluczem. Oto z jakich produktow powinna się składać. Nie jedz w czasie oglądania telewizji albo czytania, bo nieświadomie możesz zszamać wtenczas nadto dużo. Także po emocjach oraz stresach nie powinnaś sie uspokajać podjadaniem. Kiedy odczuwasz głód, staraj się nie sięgać po jedzenie natychmiast – odczekaj 15-20 min. Uczucie głodu po pewnym czasie zmniejszy się oraz najesz się znacznie mniejszą ilością pokarmu. By odwrocić uwagę od glodu, wypij szklankę wody z cytryną, zjedz marchewke albo zajmij sie przygotowywaniem lajtowej sałatki. Dużo dziewcząt, także tych, których masa ciała mieści się w normie, podejmuje proby odchudzania – często nieracjonalnego. Niestety, organizm, ktoremu poprzez restrykcje kaloryczne odebrano źródło energii, reaguje efektem jojo. Masa, którą osiągnęłaś we wczesnym dzieciństwie i nawyki żywieniowe czy może styl życia, jaki prowadzisz w młodym wieku, w dużej mierze przekładaja się na Twój stan zdrowia oraz wzorce żywieniowe w wieku dorosłym.

Skoro od dziecka uczono Cię, że slodycze są „lekiem na całe zło”, taki sposób reagowania na stres będzie Ci towarzyszył poprzez resztę życia. Aż u 7 na 10 osób dorosłych utrzymuje się otyłość z okresu dzieciństwa oraz wieku młodzieńczego. Otyłość oraz nadwaga nie są więc już problemem jednostek, ale calych populacji. Nastolatki najchętniej sięgają po diety cud. Oczekują natychmiastowych efektów. Uważaja, że skutecznia dieta cytrynowa, po której ich Idolka schudła w 3 dni 10 kg może być w sam jeden raz dla nich. Niestety – cudów nie ma. Spadek wagi 10 kg także w miesiąc – musi się skończyć nieodwracalnymi szkodami dla organizmu. Głodówki, preparaty odchudzające czy może zmniejszające łaknienie – jedynie w Polsce dziesiątki tysiecy nastolatek może być na skraju anoreksji.. Młode dziewczęta potrzebują diety szczególnie bardzo dobrze przemyślanej oraz precyzyjnie opracowanej. Uwzględniającej niezbędne mikroelementy, dostarczającej witamin, zdrowych węglowodanów, nisko tłuszczowych białek – zapewniających młodemu organizmowi dużo energii. I dlatego w zdrowej diecie dla nastolatek – nie można oczekiwać blyskawicznych spadkow wagi. Odpadają skuteczne diety nisko węglowodanowe. Młodzi ludzie musza się przede wszystkim uczyć – ich organizm pracuje od rana na wysokich obrotach – aby nie być też osowiałym oraz nieefektywnym – trzeba od rana dostarczać im doskonałej jakości węglowodany Załóżmy, że jesz produkty zapewniające dokładnie 100 proc. dziennego zapotrzebowania energetycznego (adekwatnie do Twojego wieku, płci oraz aktywności fizycznej). Poniżej zobaczysz, ile dodatkowych kalorii możesz dostarczyć organizmowi, jedząc niezdrową żywność, np. w restauracji serwującej dania typu Fast food, w trakcie oglądania telewizji, czy może również sięgając po czekoladowy baton, gdy w lodówce brakuje pelnowartościowego posiłku, a nasz żołądek domaga się porcji pokarmu.

Dziewczęta w okresie wzrostu oraz dojrzewania są wrażliwe na niedobory pokarmowe. W tym okresie za sprawą hormonow ich ludzkie ciało zmienia się, często odczuwaja niezadowolenie z jego kształtu oraz próbuja to również zmienić za pomocą drastycznych diet odchudzających, eliminacji większości produktów spożywczych.Przez niewiedzę doprowadzają organizm do stanu niedożywienia, który może przejść w stan chorobowy. W dawnych wiekach naturalnym było, że człek jadł, wtedy, gdy odczuwał głód, oczywiście, skoro miewał co jeść. Gdy zaspokoil głód, przestawał jeść. Tak może być u ludów prostych oraz u tych, którzy słuchają swojego organizmu. Uczuciem głodu oraz sytości kierują hormony. To rownież w mózgu może być potwierdzane jako aktualna równowaga energii oraz pokarmu, jako “potrzeba” wyrównująca się ze stanem “jest”, czyli ilością leptyny – hormonu produkowanego poprzez komorki tluszczowe. W ow sposób organizm calkiem elegancko osiąga idealny stan, w którym ilość spożytego pokarmu oraz zapotrzebowanie na pokarm pozostają w równowadze. “Potrzeba” oraz “jest” tworzą harmonijną całość. Na skutek tego człek je aż tyle oraz dotąd, dopóki któryś z systemów sygnalizacyjnych nie alarmuje, czyli nie zapragnie nowych kalorii. Znaczenie tej “władzy” staje się oczywiste, gdy pojawia się uczucie głodu. Wtenczas “potrzeba” oraz “jest”, a zatem centrum oraz peryferie oddalają się od siebie oraz w organizmie pojawia sie napięcie. Stres zaczyna atakować. Przekładajac na język wspólczesny znaczy to również tyle: skoro jesteśmy na jakiejś drastycznej diecie, a w przypadku większości diet tak jesteśmy w stanie jest, wtenczas równowaga zostaje niezwłocznie zachwiana. W działaniu systemu pojawia się przeszkoda. W czasie diety odczuwamy napięcie oraz poźniej gwarantowany może być efekt jojo. Bardzo dobrze zapamiętajmy: jedzenie mniejszych ilości nie zapewnia sukcesu, skoro nie wiemy, jak jesteśmy w stanie regulować działania zapasow tłuszczu. Szczyt zachorowania na anoreksję psychiczną przypada jesteśmy w stanie na okres dojrzewania. Jeśli nastolatka nie posiada siły utrzymać drastycznej diety, dochodzi do efektu jojo oraz powrotu do wagi, a także powstania nadwagi. Zapomnij o drastycznych kuracjach! Stosuj urozmaiconą dietę, bogata w owoce oraz warzywa i produkty pełnoziarniste. Kiedy jesteś w szkole oraz uczysz się, powinnaś utrzymywać wysoki poziom energii. W czasie przerwy zjedz pożywne drugie śniadanie. Skoro masz kłopot z nadmiarem kilogramów, stosuj dietę dostarczającą organizmowi ok. 1500 kcal (minimalnie) na dobę oraz zacznij uprawiać sport. Nie rezygnuj z wyrobionych przyzwyczajeń, by nie stać się ofiara efektu jo-jo. Gdy się odchudzałaś, organizm stopniowo przystosował się do zmniejszonego spożycia energii oraz wolniejszej przemiany materii. Utrzymasz stała wagę, skoro bedziesz zdrowo się odżywiać. Wykluczenie w tym okresie z menu ważnych składników odżywczych może spowodować istotne braki w organizmie naszego dziecka. Co zatem zrobić, by uniknać stosowania drastycznych diet poprzez nasze dorastające pociechy, które w szale odchudzania zapominają o racjonalnej diecie? Może być parę porad, które powinny pomóc w odchudzaniu. Skutecznia dieta dla nastolatków musi być też urozmaicona oraz musi zawierać ważne skladniki dla rozwoju. Nie może być też to rownież absolutnie głodówka! Ta forma „odchudzania” nie przyniesie pożądanych efektów, a co najwyżej efekt jojo a wraz z nią frustrację. Kilka fundamentalnych zmian może bez większych wyrzeczeń przynieść pożądane efekty. Skutecznia dieta odpowiednia dla rozwijającej się dziewczyny albo chłopca powinna obfitować w produkty, które dostarczą im energii niezbednej w ciągu dnia oraz pomoga w aktywności fizycznej oraz psychicznej. W związku z tym, że może być to również okres wytężonej pracy umyslowej ( szkoła), dziecko powinno regularnie jadać Oraz oraz II śniadanie.

Ważne są tutaj pieczywo pełnoziarniste ( bogate w błonnik), które nie tuczy jak pieczywo białe pszenne. Drugie śniadanie może składać sie z jakiegoś przetworu mlecznego, np. maślanki albo kefiru czy może również jogurtu. Do tego pewien owoc, np. jabłko. Śniadania zarowno pierwsze jak oraz drugie powinny być też pożywne, są one bowiem podstawą dnia. Uważaj jednak, by nie przesadzić oraz nie wpaść w anoreksje, czyli jadłowstręt psychiczny, polegający na obsesyjnej niechęci do jedzenia. Czasem głodzenie się może być przerywane okresami niepowstrzymanego głodu, „napychania sie” bez umiaru. Anoreksja może być niebezpieczną chorobą, wymagajaca leczenia. Posiłki należy jeść regularnie (4-5 razy dziennie) o stałych porach oraz w równych odstępach czasu. Tak rozplanowane posiłki zmniejszają skłonność do otyłości. Zacznij dzień od porzadnego śniadania. Dzięki temu nie będziesz odczuwać głodu w ciągu dnia. Na śniadanie wypij szklankę soku, do tego zjedz kanapkę z wędliną albo serem. Na drugie śniadanie możesz „wsunąć” jogurt albo kanapkę z kurczakiem. Obiad powinien być też bardziej obfity niż śniadanie. Zjedz posilek, ktory zawiera dużo białka oraz węglowodanów, ale może być niskotluszczowy. Idealny obiad? Kurczak lub cielęcina z warzywami strączkowymi czy może brokulami. Obiady nie muszą składać sie jedynie z liścia sałaty, powinny być też pożywne oraz jednocześnie smaczne. Mięsa nie należy wykluczać absolutnie z menu, wystarczy, że będzie one chude. Poleca sie biale mięso, kurczak, indyk, czy może gęś. Mięso to również nie może być tłuste, syci oraz może być jednym słowem zdrowe! Bardzo dobrze może być gotować takie mięso na parze, albo dusić, w ów sposób nie traci ono swoich witamin, może być chudsze oraz smaczniejsze. Naturalnie nie zapominajmy o rybach, ktore w czasie diety oraz nie jedynie dostarczają nam nienasyconych kwasow tłuszczowych.

Ministerstwo Zdrowia zaleca spożywanie poprzez dzieci oraz młodzież szkolną rybę min. dwa razy w tygodniu. Do tego może być też w wiekszych ilościach jakaś sałatka albo surówka, z ulubionych warzyw. Tej jesteśmy w stanie jeść w dużych ilościach oraz bez obaw. Doprawiamy ulubione warzywa ziołami, które urozmaicą naszą zieleninę. Zamiast majonezów, śmietan poleca się zastąpić je jogurtem naturalnym albo oliwą z oliwek, która może być nieoceniona w swoich zaletach. Ostatni posilek powinien być też lekkostrawny! Na przykład ryby albo warzywa ugotowane na parze. Aby diety dla nastolatek byly skuteczne pamiętajcie: Unikaj przed snem cieżkostrawnych dań, słodyczy oraz deserów, nie jedz poźniej niż o godz. 22.00, pamiętaj, że ruch to również podstawa, bo zwiększa stopień przemiany materii na parę nastepnych godzin. Po szybkim spacerze będziesz chudła także siedząc w fotelu:). Poza tym nasza skóra osób uprawiających sport może być lepiej ukrwiona, a poprzez to również wygląda ładniej, może być jedrna oraz bardziej elastyczna. Bardzo łatwo w tym okresie rozregulować metabolizm organizmu. Zwłaszcza spowolnić jego niską podażą energii. Niedobór witamin oraz składników odżywczych może doprowadzić do anemii. Włosy robią się suche oraz łamliwe, paznokcie zaczynają się rozdwajać, cera staje się blada. Najczęściej obserwuje się niedobory żelaza oraz wapnia. Dieta dla nastolatki powinna opierać się bardziej na wykryciu błędów żywieniowych, uregulowaniu posiłków i eliminacji podjadania słodyczy, chipsów, frytek, fast food’ów, slodkich napojów gazowanych. Jeśli nasz nastolatek zacznie być też znudzony sałatkami oraz surówkami jesteśmy w stanie dla odmiany zaproponować mu gotowane jarzyny. Gotowane brokuły, szpinak czy może brukselka świetnie skomponuje się z białym mięsem. Pamiętajmy, iż obiad musi być też bardziej pożywny od śniadania, jednakże niech będzie lekkostrawny. W ów sposób dostarczymy organizmowi potrzebnej energii, dzieci nie będa głodne, ale bedzie to również posiłek lekki oraz nie obciąży przewodu pokarmowego. Najlepiej zrezygnować z wszelkiego rodzaju fast food’ów, które są niezdrowe, cieżkostrawne oraz zapychają na krótki czas. Dobrze może być wyeliminować z menu naszego dziecka w miarę możliwości słodycze, chipsy, czy może chrupki ( tzw. zapychacze). Zamiast tego powinny bez obaw zajadać się do woli suszonymi owocami ( kandyzowane morele, ananasy czy może suszone śliwki) i nasiona np. słonecznika albo pestki dyni. Ostatni posiłek bardzo dobrze może być zjeść min. dwie godziny przed snem, powinien być też także lekkostrawny oraz zdrowy. Może być też to rownież salatka z pieczywem pełnoziarnistym albo produkty mleczne. Diety dla nastolatkow nie musza przypominać owych drastycznych, które stosują promowane w mediach modelki, które z kolei mają poważne problemy z niedowagą. Nasze dziecko może zdrowo oraz efektywnie zadbać o swój wygląd oraz co główne o swoje dobre samopoczucie bez zbędnych oraz groźnych wyrzeczeń. Jadlospis powinien być też urozmaicony, a kaloryczność minimalna diety nie może schodzić poniżej 1500 kcal. W każdym posiłku powinny znaleźć sie produkty białkowe, węglowodanowe oraz tłuszcze. Podstawą posiłku powinny być też produkty wielo-zbożowe, z pełnego przemiału zawierajace węglowodany złożone. Dodatkiem powinny być też produkty białkowe: chudy nabiał, jajka, chude mięso oraz wędlina. W każdym posiłku powinny znaleźć się warzywa oraz niewielki dodatek tluszczowy (maslo, margaryna albo oliwa). Owoce są źródłem witamin, ale również cukrow prostych powinny znajdować się w 2-3 posilkach w formie surowej albo świeżych soków. Bardzo skuteczny oraz pożyteczny dla mlodego organizmu może być wysilek fizyczny. Ćwiczenia w połaczeniu z właściwą dietą dadzą szybkie efekty oraz nie zakłócą funkcjonowania organizmu.

Reklamy

About tabletki

Tabletki to strona na temat leków i preparatów zdrowotnych oraz na temat terapii i zdrowia. Zapraszam do czytania!

8 responses »

  1. Nastolatkom w ogóle nie jest potrzebna żadna dieta. Nie ma sensu odchudzać się w okresie gdy się cały czas rośnie!

    Odpowiedz
  2. Najlepsza dieta dla nastolatki to dieta zróżnicowana i energetycznie zbilansowana. Nie trzeba nic specjalnie kombinować wystarczy jeść to co zdrowe i unikać fastfudów

    Odpowiedz
  3. A to można właściwie prosto rozwiązać dobrym jadłospisem. Na przykład jako główne danie dnia zaserwować można pieczeń z piersi indyka (120 g), przyrządzoną z sokiem z cytryny i posiekanym koperkiem. Posiłek uzupełnić pół opakowania mrożonej zielonej fasolki (ewentualnie z 1 łyżeczką masła) oraz pół woreczka kaszy gryczanej.

    Odpowiedz
  4. Nie używam żadnych specjalnych kremów na noc. Używam dokładnie tego samego co w dzień i moja skóra i tak jest gładka i dobrze odżywiona

    Odpowiedz
  5. Najlepsza dieta to dieta marchewkowa. Polecam każdemu i w każdych okolicznościach! Szczupła sylwetka i witaminy.

    Odpowiedz
  6. Co warto wiedzieć o naszym zdrowiu? Czego szukać w diecie: Właściwości przeciwnowotworowe przypisuje sie witaminie A oraz antyoksydantom, do których zalicza się witaminy C, E i beta-karoten, karotenoidy (np. likopen), flawonoidy. Wszystkie te składniki zawarte są w warzywach (pomidory, papryka) oraz owocach (czarne porzeczki, kiwi, aronia). Faworytami jednakże sa brokuły oraz kapusta. Znaleziono w ich składzie 30 substancji o działaniu antynowotworowym. Kąpiemy się, używamy antyperspirantów, perfum, balsamów, pilingów… oraz tysiaca innych środkow, które dbają o naszą zewnętrzną powłokę. Nie wyobrażamy sobie pójścia do pracy, wyjścia z domu bez uprzedniego skorzystania z błogosławieństwa gorącego prysznica. Naturalnym może być zatem dbanie o zewnętrzność ale jak to również się posiada do dbania o wewnętrzne miejsca naszego specjalistycznego urządzenia . Tak specjalistycznego, bo to również jesteśmy w stanie w naszym środku zachodzi tysiące reakcji pozwalających na poruszanie się, oddychanie, mówienie,trawienie. Rafinowane pokarmy sa „puste” z punktu widzenia neurobiologii czyli ubogie w odpowiednie makro- oraz mikroelementy konieczne dla zdrowia psychicznego. Oraz nic dziwnego, że coraz dużo częściej sie przejadamy – nasz organizm usiłuje pozyskać brakujące skladniki odżywcze nieobecne we współczesnej wysoko przetworzonej żywności. Paradoksalnie okazuje sie, chociaż zbyt trudno to również sobie wyobrazić, że osoby otyle spożywajace najwięcej pokarmów to również osoby najbardziej niedożywione na poziomie komórkowym. Nie bez powodu zatem mówi się, że pelnowartościowe oraz ekologiczne pożywienie to rownież warunek przeżycia dla XXI wieku. Nadszedł wiec już czas, by rzetelna wiedza o wlaściwym zdrowiu oraz odżywianiu została spopularyzowana.

    Odpowiedz
  7. Witamina E (tokoferol) – chroni przed miażdżycą oraz zapobiega uszkodzeniu błon komórkowych poprzez procesy utleniania (jest przeciwutleniaczem). Jej niedobor prowadzi do dolegliwości serca oraz układu krążenia i miażdżycy tętnic. Można ją znaleźć w soi, kielkach, olejach (słonecznikowym oraz sojowym), żółtku jajek, kaszach (jeczmiennej oraz gryczanej), orzechach, tranie, maśle, kapuście, groszku, fasoli itp. Witamina B5 to także inaczej kwas pantotenowy, pomaga przetwarzać skladniki pokarmowe w energie i bierze udział w produkcji lipidów, neurotransmiterów, niektórych hormonow oraz hemoglobiny. Niedobór tej witaminy powoduje pieczenie stóp i odmienne dolegliwości neurologiczne. Kwas pantotenowy można znaleźć w drobiu, pełnych ziarnach zboż, brokułach, grzybach, awokado oraz pomidorach. Witamina K odgrywa ogromna role w procesie krzepliwości krwi. Zapobiega krwotokom i rozszerzaniu się naczyń krwionośnych. Witaminę K znajdziesz w salacie, szpinaku, kapuście, kalafiorze, ziemniakach, pomidorach, marchwi oraz truskawkach.

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: