RSS Feed

Twoje największe marzenie – odchudzenie – oto praktyczne porady jak schudnąć

Posted on

Niejedna z nas traci czas na chodzenie po dietetykach i kłamstwa o szybkiej utracie wagi. Nie jedna z nas się odchudzała i to zazwyczaj z krótkotrwałym albo żadnym efektem. Czy jest skuteczny sposób na chudnięcie? Jest, ale nie liczcie na to, że obejdziecie się bez wyrzeczeń.

Mamy za sobą tłusty czwartek i czas obżarstwa. Teraz pora wziąć się porządnie za siebie by do wakacji wyglądać jak gazela, a nie jak foka.  Oto praktyczne porady – jak schudnąć. Warto udać sie do lekarza oraz wykonać podstawowe badania, by wykluczyć choroby. To również szczegolnie ważne, skoro borykasz się ze znaczną nadwagą albo przyjmujesz leki. Trzeba również mieć świadomość, że niektóre środki przeciwdepresyjne czy może hormonalne powinny utrudniać odchudzanie. Pamiętej rownież – tarczyca może być odpowiedzialna za nasz metabolizm , i dlatego dolegliwość tarczycy wymaga specjalnych zabiegów oraz posiada pewne uwarunkowania by efekt odchudzania w ogole osiagnać oraz jego utrzymać. Problemy ze spadkiem wagi powinny być też dla nas niepokojącym sygnałem dotyczącym naszego stanu zdrowia oraz kondycji organizmu. – Skoro kilogramy spadają opornie, warto wykonać badania w kierunku dolegliwości tarczycy powinniśmy również sprawdzić kondycję naszych nerek i gospodarke hormonalną. Proces utraty wagi może być związany z wieloma przemianami zachodzącymi w organizmie człowieka, przebieg każdej z owych przemian może być też zakłócony poprzez różne czynniki. Do najważniejszych z nich jesteśmy w stanie zaliczyć m.in. wiek. Wraz z upływem lat tempo procesów metabolicznych spada, co predysponuje do gromadzenia się zbędnych kilogramów. Z kolei okres dojrzewania wiąże sie z zaburzeniami hormonalnymi, które sa powodem gromadzenia płynów metabolicznych w organizmie, a co za tym idzie – wzrostu wagi.

Dieta powinna być też dopasowana do indywidualnego zapotrzebowania i do skali problemu, z jakim przyszlo ci sie zmierzyć. Skoro chcesz w tym miejscu oraz ówdzie zgubić centymetr albo dwa, prawdopodobnie wystarczą niewielkie zmiany w sposobie odżywiania i dodatkowa dawka ruchu. Dużo osób szczególnie w dzisiejszych czasach się odchudza, zazwyczaj naturalnie w okresie wiosennym, gdy zaczynamy zrzucać z siebie ciężkie, zakrywające ludzkie ciało ubrania oraz wstydzimy sie obecnej wagi. Jednakże skuteczne odchudzanie nie polega na przestrzeganiu diety, a na zmianie swojego stylu życia na dobre, skoro nie chcemy efektu jojo. Rozpoczęcie kuracji odchudzającej często wygląda podobnie. Postanawiamy, iż od dzisiaj będziemy jeść jedynie zdrowe rzeczy, w zdecydowanie mniejszych ilościach. Dodatkowo częstym postanowieniem może być wzmożenie aktywności ruchowej. Po kilkunastu dniach trwania w męczarni założonych postanowień mamy nadzieję na spektakularne wyniki oraz możliwość powrotu do normalnego jedzenia. Niestety gdy wchodzimy na wagę okazuje się, że wszystkie nasze próby oraz wyrzeczenia pozwoliły nam schudnąć zaledwie 1-2 kilogramy oraz do osiagnięcia pelnego sukcesu wciąż jeszcze daleka droga. W takim momencie dużo z nas decyduje się sięgnąć po preparaty na odchudzanie.

Pamiętaj! – zrezygnuj ze słodyczy, pieczywa cukierniczego, zwyklego pieczywa. Zamiast chipsów należy zjeść , owoc ,warzywo, pojadać ziarna( kaloryczne ale dają energię ) ,żuć owoce suszone oraz bakalie( zawierają cukier ) albo gorzką czekoladę, jeśli musi to również być też mleczna ,niech bedzie z orzechami oraz bakaliami . Nie można całkowicie wygłodzić organizmu z cukru, bo w pewnym momencie dopada nas niepohamowana chęć na slodycze . Pamiętaj dolegliwość laknienia spowodowana może być niedoborem skladników odżywczych w organiźmie .Organizm ,który posiada odpowiednią ilość składników odżywczych nie bedzie się upominał o cukier. Chudną osoby które jedza często , małe porcje oraz sa aktywni fizycznie. Ważne może być śniadanie , powinniśmy je zjeść najpożniej o 9 rano , powinno być też najbardziej wartościowe . Jeśli nie masz możliwości zjeść pełnego śniadania ,zjedz jogurt , jablko , by ludzki żołądek zaczął pracować . Przerwa pomiedzy posiłkami nie powinna być też dłuższa niż 3-4 godziny. Owszem, jeśli chcemy schudnąć 20 kilogramów, to również na pewno nie obedzie się bez odpowiedniego planu żywieniowego oraz częstego wysiłku fizycznego. Niemniej osoby które chcą zrzucić jedynie parę kilo, nie musza się aż tak katować. Istnieje parę podstawowych zasad, które bez przesadnych wyrzeczeń pozwolą nam utrzymać wagę na odpowiednim poziomie. Pamiętajmy, że zdrowa żywność nie zawsze oznacza żywność niskokaloryczna. Doskonałym przykladem są banany, orzechy i owoce awokado. Ich pozytywny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu może być niezaprzeczalny, niemniej zawierają w sobie dużo kalorii, co w przypadku diety odchudzającej na pewno nie może być zjawiskiem pożądanym. Przerwy pomiędzy posiłkami nie powinny być też krótsze niż 3 godziny, po daniu zawierającym tluszcz nastepne możesz zjeść po 4 godzinach. Pierwsza pułapka to rownież przygotowywanie jedzenia dla calej rodziny. Planując obiad, kobiety biorą pod uwagę to, co lubią dzieci oraz partner. Jakże czesto słyszę takie zdania: ”ryby lubię, ale nie jem, ponieważ dzieci oraz mąż nie lubią”. Pewna znikoma sekcja kobiet posiada pewna charakterystyczna cechę – na pierwszym miejscu stawiają potrzeby bliskich – o siebie dbają na końcu. Przechodząc na diete starają się, by jak najmniej przeszkadzało to również innym. Często gotują dwa obiady – jeden, dietetyczny dla siebie, drugi dla rodziny. Może być wtenczas dużo pokus – próbowanie, podjadanie podczas gotowania oraz na końcu zjadanie resztek po dzieciach (mężczyzna na szczęście, rzadko coś tam zostawia). Potrawy podgrzane w kuchence mikrofalowej smakują jak świeżo ugotowane, a nie jak odgrzewane. Może być to rownież szczególnie wygodne, kiedy domownicy jedzą posilki o rożnorodnych porach. Jedzenie powinno być też przykryte, wtenczas podgrzeje się równomiernie, bystro oraz nie wyschnie. Mięso, warzywa oraz dodatki możesz podgrzać na jednym talerzu (w sprzedaży są specjalne talerze z przykrywkami). Wtenczas udko kurczaka oraz purée z ziemniaków połóż na zewnątrz, a bardziej delikatne produkty, np. groszek, w środku talerza. Nadto krótki sen w nocy może skutecznie doprowadzić do zwiększenia masy ciała. Naukowcy z uniwersytetu w Bostonie odkryli korelację pomiędzy krótkim snem a wzrostem masy ciala. Ludzie ktorzy się nie wysypiają z reguły odchudzaja mocniejsze napady głodu oraz charakteryzują się wzmożonym apetytem. Śpijmy minimum 7 godzin dziennie. Jedz dużo warzyw i owoce, po surowe owoce sięgamy jedynie pół godziny przed posiłkiem lub 3 godziny po nim. Dużo osób nie docenia wplywu wody na wagę i kondycję naszego ciała. Po pierwsze woda oczyszcza organizm z toksyn, które spowalniają metabolizm. Zatem im bardziej oczyszczony organizm, tym dużo łatwiej o odpowiednią wagę. Dodatkowo woda wypełniająca nasze żołądki sprawia, że czujemy sie mniej głodni, a co za tym idzie mniej jemy. Lekarze oraz dietetycy zalecają picie minimum półtora litra wody dziennie.

Inna rzecz. Przy diecie odchudzającej czasami zaleca się picie także 3 litrów. Drugą trudnością może być stosunek partnera do zmian żywieniowych w domu. Pomimo że meżczyzna chciałby, by kobieta bardzo dobrze wygladała oraz była zdrowa, czesto boi się owych zmian. Martwi się, że nie będzie w domu jego ulubionych potraw, słodyczy, że skończa się wspólne wypady do restauracji, biesiadowanie, zamawianie pizzy. Obawia się że jeśli żona zrezygnuje z lodow czy może ciast, tego samego będzie oczekiwała od niego. Kiedy mężczyzna przechodzi z jakichś powodów na dietę, choćby ze wzgledów zdrowotnych, kobieta od razy dołącza do niego oraz dla obojga może być to również oczywiste. W drugą stronę to, niestety, nie działa. Zdarza się że partner, czasem nie do końca świadomie, sabotuje wysiłki kobiety. Przynosi do domu smakołyki, częstuje ze slowami „ten jeden raz ci nie zaszkodzi” lub „zasłużyłaś na nagrodę”. Brak dokładnego pomiaru przyjmowanych kalorii prowadzi często do sytuacji, w której wydaje nam się, że zjedliśmy mało, kiedy w rzeczywistości dostarczyliśmy organizmowi dużą dawkę zbędnych kalorii. Szczególnie na początku odchudzania powinniśmy to wszystko dokładnie mierzyć oraz ważyć. Nie łącz w jednym posiłku węglowodanów oraz tłuszczów (np. chleb z masłem oraz żółtym serem), mięso należy jadać z warzywami a nie z ziemniakami czy może ryżem. Dużo osób zdecydowanie za bystro spożywa poszczególne posilki. Sytuacja ta może być mocno niekorzystna z punktu widzenia utrzymania adekwatnej masy naszego ciala z dwóch powodów. Po pierwsze, im jemy szybciej, tym więcej jesteśmy w stanie przyjąć.

Pamiętajmy, że pokarm 15-20 minut po zjedzeniu pęcznieje w naszych żołądkach. Jeśli zatem jemy wolno, to również zatem już w polowie naszego posiłku poczujemy sytość oraz zjemy zdecydowanie mniej. Dodatkowo dokładne przeżuwanie każdego kęsa sprawi, że przyjmowany pokarm może być odpowiednio rozdrobniony, co przekłada się na lepsze trawienie. Warto w tym wypadku brać przykład z mieszkańców południa którzy celebrują każdy kęs spożywanego posilku. Kiedy w domu są dzieci wiadomo, że dużo pokus może być w zasięgu ręki. Największym grzechem może być zjadanie tego, czego nie zjedzą dzieci. Dużo osób posiada wpojona zasadę, że nic sie nie może zmarnować, ale czasem może być to również po prostu odruchowe, bezmyślne jedzenie. Ponadto, tam, gdzie są dzieci, tamże najcześciej pojawiaja sie słodycze – skoro także rodzice nie kupują ich dużo, to również przynoszą je babcie, znajomi przy każdej okazji. Świadoma matka wie, że nadmiar słodyczy szkodzi jej dziecku – może być to rownież świetne wytłumaczenie, dlaczego większa sekcja z nich, znika w jej żołądku. Z reguły mam y skłonności do nagradzania sie jedzeniem po wysiłku fizycznym. To wszystko może być ok, do momentu w ktorym nasza nagroda nie przekracza wartości kalorii jakie udało nam się spalić. Pamiętajmy, że 30 minut joggingu to również około 370 spalonych kalorii. Zmniejsz ilość spożywanego tłuszczu zwierzęcego (wyeliminuj żólte sery, śmietanę, sosy, tłuste mleko, majonez, tłuste mięsa). Ciekawym sposobem na delikatne „oszukanie” naszego organizmu a co za tym idzie skuteczniejsze odchudzanie może być spożywanie pokarmów zawierających w sobie duże ilości wody. Mowa w tym wypadku o arbuzie, pomidorach, winogronach, kiwi etc. Z racji dużej zawartości H2O pokarmy te bystro wypełnią nasze brzuchy nie dostarczając wcale ogromnej ilości kalorii. Następna trudnością są przyjecia, spotkania rodzinne – wiadomo, że kobieta, która posiada męża, dzieci, takich okazji posiada o dużo więcej. Wspólne biesiadowanie wiaże się w naszej kulturze z pogłębianiem więzi rodzinnych, często wtenczas puszczaja hamulce oraz zjada się więcej. Niemałą rolę odgrywa w tym miejscu presja otoczenia – zbyt trudno odmowić teściowej zjedzenia jej popisowego sernika. Dodatkowo spożywany przy takich okazjach alkohol, to również nie jedynie kalorie, ale „wspomagacz apetytu”. Pieczywo jasne zastap razowym (i to również również w niewielkich ilościach jadany rano), kasze rafinowane, bialy ryż zastąp brązowym, makaron pełnoziarnistym albo jadaj w postaci al dente. Najlepszym sposobem na odpowiednie wyregulowanie naszego metabolizmu może być jedzenie dużej ilości małych posiłków. Dużo osób mylnie sądzi, że odchudzając się należy jeść raz, maksymalnie 2 razy dziennie. Naturalnie nie może być to również prawdą. Jedzenie nadto rzadko sprawia, że nasz organizm „przestraszony” długim okresem bez pożywienia magazynuje od razu wszystkie przyjmowane kalorie na później. Dietetycy zalecają spożywanie minimum 5 posiłków dziennie. Jaka przyjąć strategię, kiedy zatem już jesteś świadoma, jakie dodatkowe trudności powinny Cię spotkać w najbliższym otoczeniu? Po pierwsze, mow to, co myślisz, poproś o współpracę najbliższe osoby. Ustal z nimi jasne zasady oraz uspokój ich, że Twoje zmiany w żywieniu nie oznaczają, że oni nie powinny sobie pozwolić na to, co lubią. Jeśli przeszkadza Ci, że jedzą to również przy Tobie, masz prawo poprosić, by tego nie robili w zasięgu Twojego wzroku. Przygotowując posilki oraz sprzątając po nich, kontroluj swoje zachowanie, nie probuj niepotrzebnie oraz nie zjadaj resztek. Zastanow się – czy może nastąpi większa szkoda, kiedy parę niedojedzonych kęsów się zmarnuje, czy może jeśli odłoża Ci sie na biodrach? Staraj się przewidzieć naciski, jakie powinny Cię spotkać w towarzystwie oraz zawczasu przygotuj grzeczną, ale stanowczą odpowiedź. Unikajmy bankietów, wesel, komunii oraz imienin znajomych i rodziny. Wymienione eventy zawsze wiążą się z suto zastawionymi stołami. Niestety w sytuacji kiedy mamy podstawione pod nos jedzenie oraz w dodatku nie musimy jego sami przyrządzać ani po nim sprzątać, pokusa często może być nadto silna. Używaj dużej ilości przypraw (bez glutaminianu sodu). Przyprawy szczególnie przyspieszające przemianę materii: imbir, chili, pieprz (ziolowy, cayenne), papryka, chrzan, czosnek. Lekarze oraz dietetycy zalecają spożywanie 2 litrów wody dziennie podczas odchudzania. Po pierwsze woda skutecznie oczyści nasz organizm. Dodatkowo zapełni nasze żołądki co przeloży sie na mniejsze uczucie głodu. Na zwiększoną mase ciała mają wpływ także przebyte choroby. Powinny to również być też zaburzenia hormonalne, dolegliwości o podłożu alergicznym, psychicznym, a również insulinooporność (jest przyczyna zaburzeń wchlaniania węglowodanów oraz zaburzeń metabolizmu kwasów tłuszczowych). Spowalnianie spadku wagi wywołują także zażywane leki. Każda zmiana albo wprowadzenie określonej dawki leków hormonalnych może być zazwyczaj przyczyną wzrostu masy ciała. Podobne działanie wykazują środki leczenia przeciwhistaminowe i sterydy stosowane w leczeniu astmy oraz dolegliwości alergicznych, a również antydepresanty stosowane w leczeniu dolegliwości psychicznych.

Reklamy

About tabletki

Tabletki to strona na temat leków i preparatów zdrowotnych oraz na temat terapii i zdrowia. Zapraszam do czytania!

6 responses »

  1. Faktycznie wiele tutaj podanych rad ma zastosowanie w praktyce, ale z niektórymi bym się nie zgodziła. Na przykład nie można terrroryzować kulinarnie całej rodziny tylko dlatego, że się odchudzasz. To jakiś faszyzm w czystej postaci.

    Odpowiedz
    • Moim zdaniem nie masz racji. Powinno się zrzucić kilogramy dla swojego własnego dobra i zdrowia. Jak ktoś tego nie rozumie to powinien się leczyć na głowę.

      Odpowiedz
  2. A oto moja jedyna i naprawdę skuteczna porada, za którą nie wezmę od was pieniędzy jak tysiące dietetyków i autorów poradników: mniej żreć! To i d..a będzie mniej ciężka.

    Odpowiedz
  3. Aby schudnąć musisz biegać z odpowiednią szybkością i w odpowiednim czasie. W czasie biegu pokonujesz dłuższe dystanse niż podczas zwykłego marszu. Jogging uprawiany stale w tym samym otoczeniu szybko wyda ci się zbyt monotonny. Dlatego wyznacz sobie kilka czterokilometrowych tras i codziennie wybieraj inną. Niestety. Kiedy chcemy zrzucić zbędne kilogramy, poza dietą konieczny jest również regularny wysiłek fizyczny.

    Odpowiedz
  4. Polecam APETYT STOP – suplement diety uzupełniający normalną dietę w chrom i ekstrakt z garcinia cambogia pomaga zredukować uczucie głodu, korzystnie wpływa na procesy przemiany materii . Polecany dla osób chcących schudnąć lub utrzymać prawidłową wagę ciała.

    Odpowiedz
  5. Moje największe marzenie to poprawić z piąchy uderzenie. W takich blogerów z bożej łaski jak ty.

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: