RSS Feed

Zadbajmy o naszą wagę już na początku roku

Posted on

Zdecydowanie powinniśmy zmienić naszą dietę. Stan rzeczy – jaki jest odnośnie naszej wagi nie zawsze nas zadowala i to przede wszystkim ze względów zdrowotnych. Jak wiadomo tłuszcz zalegający pod naszą skórą to pierwszy krok do dolegliwości układu krwionośnego. Do tego dochodzi kolejne groźne schorzenie – cukrzyca, i wszelkiego rodzaju schorzenia obciążonych zbędnymi dla zdrowia kilogramami stawów.

Oprócz aspektów zdrowotnych, szczupła sylwetka wiąże się też z lepszym odbiorem naszej osoby poprzez innych ludzi. Bardziej estetyczny wygląd przekłada się na wzrost pewności siebie oraz zwiększone poczucie własnej wartości. Mówi się o tym, że zdrowa, ale przede wszystkim skuteczna dieta odchudzająca to taka dieta, której efekt może być widoczny co najmniej dwa lata po zakończeniu okresu odchudzania. Zatem samo się rozumie przez się, że wszystkie diety odchudzające, które mają efekt krótkotrwały, utrzymujący się poprzez dwa, trzy tygodnie po ich zakończeniu, są uważane za niekorzystne dla naszego zdrowia. Prawidłowa i skuteczna dieta odchudzająca powinna bazować przede wszystkim na różnorodnych produktach spożywczych. Nie ma zasadniczo w ogóle sensu nagłe zupełne odrzucenie spożywania cukru oraz odmawianie sobie wszystkiego. Bo gdy utrata wagi okaże się dla nas satysfakcjonująca, zaczniemy jeść ponownie tak, jak przed rozpoczęciem diety, a na rezultaty nie trzeba będzie bardzo długo czekać: duży brzuch, uda i kolejne dodatkowe, zbedne kilogramy. I dlatego tak ważne może być przestrzeganie porad specjalistów, którzy nogą pomóc ustalić program odżywiania się byśmy już na stałe stracili na wadze.

Warto także trenować podczas diety. A jak trenować – to zależy od dyscypliny, którą uprawiasz. Ale o jednym warto pamiętać – rób interwały. Interwały poprawią twoją szybkość oraz zwiększą pułap tlenowy, ale przede wszystkim pozwolą spalić więcej kalorii. Jadąc lub biegnąc na maksimum możliwości poprzez 30 sekund spalisz o dużo więcej kalorii niż w ciągu pięciu minut na lekkiej przejażdżce lub przebieżce. Co więcej, po interwałach twój metabolizm poprzez 12 godzin będzie faktycznie istnie zwiększony, co gwarantuje większe spalanie kalorii.
Inną kategorią sposobów na odchudzanie są tak zwane tabletki odchudzające. Bardzo dobrze dobrany suplement diety to duży krok w kierunku ostatecznego sukcesu naszego odchudzania, ale nie przeceniajmy go. Nie podlega wątpliwości fakt, że żadna skuteczna dieta bez ćwiczeń nie przyniesie błyskawicznie długotrwałych efektów. Jeśli należysz do grona osób, które zastanawiają sie jak schudnąć do lata, przyjrzyj się bliżej rezultatom biegania. Powinny cię mile zaskoczyć, a do wakacji zmieścisz się w ulubione portki lub sukienkę.
Powiedzmy sobie jasno i wyraźnie: by nie nabierać dodatkowych kilogramów, trzeba po prostu na stałe zmienić swój sposób żywienia. Sama nadwaga może być synonimem nagromadzonego tłuszczu, nagromadzonego w wielkich ilościach, odkładanego poprzez ludzkie ciało wokół organów wewnętrznych, tak samo jelit, jaki oraz serca czy może płuc jak również bezpośrednio pod skórą. Sytuacja może być wciąż jeszcze poważniejsza w przypadku osoby palącej. Chcąc schudnąć pamiętajcie, że nie można drastycznie ograniczyć posiłków, czy może – co gorsze – zrezygnować z jedzenia. Posiłki trzeba wkomponować w rytm dnia oraz jadać regularnie. Czasem warto także poświęcić trochę czasu, by poczytać trochę o produktach, które spożywamy, niektóre zastąpić zdrowszymi, a pewne w ogóle wykluczyć z diety.Pamiętajmy, że ważne jest, gdy cierpimy na otyłość, by spożywać pokarmy zróżnicowane oraz przede wszystkim zrównoważone. Warzywa – tak, owoce – tak, ryby – tak, a my często jemy je nadto rzadko, podczas gdy jest to niezwykle mocno zalecane. Gdy się odchudzasz pij dużo wody. Woda najlepiej czysta, a nie słodkie płyny, zapcha twój żołądek, kiedy jesteś nieco głodna oraz pozwoli przetrwać do kolejnego posiłku, ale również zapewni odpowiednie nawodnienie organizmu. Woda – wraz z krwią – pozwala transportować tlen do mózgu, a nasz organizm lepiej natleniony pracuje wydajniej. Na szczęście istnieje parę dobrych metod radzenia sobie z nadwagą. Zastosowanie ich z pewnością przyczyni się do obniżenia naszej wagi oraz ostatecznego sukcesu w walce z otyłością.
Ludzie odchudzają sie z wielu różnych powodów. Najbardziej do odchudzania motywuje to, że zaczniemy lepiej wyglądać w oczach innych oraz poczujemy sie pewniej w swojej skórze. Niestety zrzucenie wielu zbędnych kilogramów wcale nie musi być takie proste. Znamy przecież dużo osób, które chcą schudnąć, ale nie robią nic w tym kierunku. Właśnie dlatego najlepszym rozwiązaniem, by stracić na wadze, może być podążanie za zaleceniami specjalisty od żywienia, który regularnie będzie nam zresztą towarzyszył w naszej drodze do zgubienia zbędnych kilogramów. Kobiety, które wypróbowały już niezliczone ilości diet, stwierdzą zgodnie: waga utracona może być często niższa od wagi, którą można przybrać po zaprzestaniu diety. Wynika to z efektu jojo: utrata wagi, przybranie na wadze, utrata, przybranie, utrata i tak kilka razy, a w końcu przybranie na wadze oraz … niestety rozstępy. Rozwiązanie tego problemu może być proste: dietę rozpoczynamy po to, by zastąpić jedzenie, które wywołuje tycie innym jedzeniem. Gdy zatem osiągnięta waga wydaje się być zadowalająca, większość osób znowu zaczyna jeść to, co jadły przed rozpoczęciem diety. Zatem przybieranie na wadze w takich warunkach może być nieuniknione.

Pamiętajmy jednak, że częsty ruch to podstawa zdrowego odchudzania. Ważne może być uświadomienie sobie, że tłuszcz to również generalnie czynnik niebezpieczny dla zdrowia. Sprzyja pojawianiu sie płytek tłuszczowych na ściankach tętnic – powstaje wtedy arterioskleroza, miażdżyca, stwardnienie tętnic – które zmniejszają ich średnice. W wyniku tego, krążenie krwi może być zakłócone, także powodu owych nagromadzonych płytek powinny się tworzyć skrzepy krwi, co z kolei zwiększa ryzyko pojawienia się dolegliwości serca, dolegliwości naczyń krwionośnych, zawału czy udaru mózgu. Nie jedz wieczorem. Jeżeli wracasz wieczorem zmęczony po treningu albo siłowni, nie jedz dużego posiłku. Łatwo jest w ów sposób przytyć, bo organizm w nocy nie zdąży spalić tego, co zjadłeś. Spróbuj zjeść jabłko albo grzankę. Pozwoli ci to przede wszystkim zasnąć bez uczucia głodu. Pamiętaj też, że jedzenie dużych posiłków z rana oraz w południe pozwoli uniknąć napadu wilczego głodu wieczorem. Warto zwrócić uwagę na swoją wagę, bo duża masa ciała stwarza duże ryzyko przedwczesnej śmierci – u kobiet to ryzyko wzrasta o 33%, a u mężczyzn – o 25%.

Reklamy

About tabletki

Tabletki to strona na temat leków i preparatów zdrowotnych oraz na temat terapii i zdrowia. Zapraszam do czytania!

8 responses »

  1. Moda na zrzucanie kilogramów pojawia się zwykle z nadejściem każdej wiosny. Przed latem rośnie bowiem liczba osób, którym marzy się chuda sylwetka. Zastosowanie zasad zdrowego odchudzania pozwala na zrzucenie kilogramów, a także na nauczenie się nawyków żywieniowych, dzięki którym po zakończonej kuracji nie grozi jo-jo. Na początek wobec tego proponuję założyć dziennik, w którym będziesz zapisywać wszystko to, co jesz, w jakich ilościach i w jakich porach.

    Odpowiedz
  2. Ciało ludzkie zostało wyposażone w różne kontrolujące mechanizmy chroniące przed niebezpieczeństwami. Jednym z nich jest często zbytnie obniżenie wagi. „Setpoint” czy tzw. Mechanizm Kontroli Wagi mają za zadanie regulowanie właściwej każdemu człowiekowi masy ciała. Organizm zatem buntuje się przed przekroczeniem tej granicy. Jeśli w tym momencie przerwiemy dietę i powrócimy do wcześniejszego stylu żywienia mamy zagwarantowany szybki powrót do wagi wyjściowej. Niestety!

    Odpowiedz
    • Pamiętajcie, że zaczynając odchudzanie bardzo ważne jest, aby założyć sobie realny cel. Utrata określonej liczby kilogramów zgodna z wcześniejszymi założeniami dodatkowo motywuje do dalszej pracy nad sobą. Nie można usprawiedliwić nadwagi. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że są różne źródła tego problemu. Ale ludzie niestety dają się nabrać na te wszystkie restrykcyjne i okresowe diety, gdzie np. przez jakiś czas je się tylko produkty białkowe, albo np. głoduje się itd.

      Odpowiedz
  3. Dobrze jest przede wszystkim mniej jeść i ruszać się więcej. Nie tylko dla zdrowia ale i dla przyjemności.

    Odpowiedz
  4. Jedzenie może stać się prawdziwym nałogiem o solidnych podstawach biochemicznych, i dlatego nie zdziwi pewnie nikogo, że „odwyk”, jak delikatnie chciałabym w tym miejscu nazwać odchudzanie, może być równie skomplikowanym procesem neurologicznym. Jak to również zwykle bywa w sprawach dotyczących funkcjonowania mózgu — niewiele wiemy o molekularnym podłożu zachodzenia pewnych mechanizmów, ale może mniej konkretne, za to również na pewno informatywne badania behawioralne oraz obrazowe daja nieco do myślenia. Każda współczesna kobieta posiada na swoim koncie przynajmniej jedną przygodę z dieta, odchudzaniem, ograniczaniem słodyczy itd.

    Odpowiedz
  5. Warto, by silownia mieścila się na trasie z pracy do domu. Dlaczego to także istotne? Zdarzać się będzie, że olejesz trening, bo nie będzie Ci się chcialo specjalnie zasuwać na siłkę. Skoro kupisz karnet do pakerni, którą mijasz w drodze do domu, nie będziesz mieć wymówki. Wybierając rodzaj wysiłku fizycznego postaraj się, by angażowal on duże grupy mięśni. Każde ćwiczenie powtarzaj kilkanaście razy. Osobiście na rozgrzewkę poświecam od 25 do 40 minut. Jej początkiem może być spacer na siłownie (18-22 minut). W nastepnej kolejności bieganie albo rowerek (12-17 minut).

    Odpowiedz
  6. Sukces w każdej dziedzinie to również nieustanna nauka, doskonalenie oraz zdobywanie wiedzy. Ucz się więc, jak mądrze komponować posiłki, pytaj w aptece, które suplementy farmaceuci najbardziej polecają, pilnuj swojego BMI, próbuj nowe ćwiczenia. Skoro w tym czasie uda nam się polubić nowe zwyczaje oraz potraktujemy to, jako okazję do nauki nowego stylu życia mamy szansę na zawsze pozostać szczupłymi. Bo jedynie trwałe zmiany w stylu życia dają gwarancje uzyskania oraz utrzymania szczupłej sylwetki na lata. A skoro osiągniemy cel, może być szansa, ze będziemy mogli wykorzystać to, czego się nauczyliśmy w trakcie realizowania postanowienia oraz wyznaczać sobie kolejne cele możliwe do zrealizowania, nie jedynie na początku roku oraz w trakcie postu. Najważniejszym punktem diety może być regularność w spożywaniu 5 niewielkich porcji posiłku, co 3 h, dzięki czemu uda sie w pewien sposob oszukać głód. Właściwa dieta może być prawidlowo zbilansowana, zawiera odpowiednią ilość pelnowartościowego białka oraz minerałów.

    Odpowiedz
  7. To nie jest takie proste zorientować się co jest zdrowe a co nie. Weźmy na ten przykład kwestię suplementacji. Kuracja antybiotykami, biegunki, właściwa dieta niskokaloryczna powinny być też powodem deficytu witamin oraz minerałów. Może ich zabraknąć, kiedy często stosujesz środki przeczyszczające. Cynk zaburza rozprzestrzenianie sie mikrobów odpowiedzialnych za powstawanie przeziebienia. Czyli to także on, a nie witamina C, wykonuje całą „brudną robotę”. Co wiecej, badania wykazaly, że łagodzi on objawy zaziębienia więc już „złapanego”. Producenci stawiają z reguly na bogactwo skladu preparatu witaminowo-mineralnego oraz z jednej strony może oraz słusznie, ale gdy mamy szereg witamin oraz mineralów w jednej tabletce, to także niestety często problemem stają sie ich wzajemne interakcje. Czasami sa one korzystne, ale nie zawsze Na przyklad, nie może być dobre podawanie wspólnie soli żelaza oraz cynku, bo przy podawaniu większych dawek żelaza zmniejsza się przyswajalność cynku a tymczasem w większości preparatow mamy oraz żelazo oraz cynk. Krótko mówiąc, są minerały, które „się nie lubią”, a kiedy się je łączy w jednej tabletce, to także czasami bywa oraz tak, że sie nie wchłaniają. Z powodu zanieczyszczenia środowiska oraz mamy również zanieczyszczone pożywienie, a poprzez to także również nasze organizmy. Wszystkie witaminy z grupy B maja wpływ na funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego. Według przeprowadzonych badań ludzie chorzy na depresję, Alzheimera czy może w ogóle mający problemy psychologiczne oraz neuropsychiatrze wykazywali szczególny niedobór witaminy B12. W aptekach można kupić specjalne suplementy diety, ktore zawieraja w sobie wszystkie witaminy z grupy B jednocześnie, bowiem działanie oraz wspomaganie owych witamin może być do siebie podobne.

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: