RSS

Jak dbać o naszą kondycję fizyczną?


Wydaje się na pozór, że odpowiedź na to pytanie jest prosta, bo wystarczy ćwiczyć. Otóż nie, bo trzeba też umiejętnie się odżywiać, wykonywać właściwe ćwiczenia dla swojego wieku i możliwości a także zachować właściwy tryb życia. Kondycja to nic innego jak zdolność naszego organizmu do efektywnego dostarczania tlenu do komórek. Równolegle z poprawą kondycji zwieksza sie zazwyczaj masa mieśniowa (jeśli nie może być to także najważniejszy cel twojego treningu, to także nie będzie to także widoczny wzrost) oraz ilość mitochondriow w komórkach. Mitochondria zamieniają glukozę na energię.

Ale niestety – męczenie sie 3-4 razy w tygodniu po 60 minut nie gwarantuje ci jeszcze, że zyskasz sportową sylwetkę oraz żelazne zdrowie. Trening musi być też ułożony z głową (najlepiej skorzystać z porady trenera personalnego) oraz uzupelniony odpowiednią dietą. Zamiast siedzieć w fotelu przed telewizorem oraz zajadać kaloryczne przysmaki, warto wskoczyć na rower. Oraz nie może być to także abstrakcja. Można sobie bowiem kupić rower treningowy, ustawić przed telewizorem i… jazda. Po czymś takim będziemy spoceni, ale rownież od razu odczujemy zmianę w naszym samopoczuciu. Bedzie nam się po prostu więcej chciało. Mniej miejsca niż rower treningowy zabierze stepper. Może być również łatwiejszy w przenoszeniu oraz łatwiej da się jego schować do szafy. Doskonałym rozwiązaniem może się okazać rower eliptyczny, zwany orbitrekiem, który łączy w sobie funkcje klasycznego roweru, bieżni oraz steppera. Do domu można również kupić bieżnię do biegania, która posiada ruchomy „chodnik”. Dzięki temu, nie wychodzac z domu, będziemy mogli zadbać o swoją formę oraz sylwetkę. Sam jeden nie potrafię, nie chce mi sie, nie mam zdolności… takie wymowki można usłyszeć, kiedy rozmawia sie z rodzicami na temat rozwoju fizycznego dzieci, ale czy może ty również jesteś leniuchem? Innego wytłumaczenia nie ma, a zarażanie dzieci lenistwem to także jedna z największych zbrodni. Nie zapominajmy też, że sport może uczyć, sport może być też środkiem do poznawania innych, sport może rozwijać nowe zdolności, a przede wszystkim sport sprawia dużo radości oraz może być jedną z najstarszych zabaw na świecie. Nierozłącznym elementem dbania o formę może być właściwa dieta. Unikaj fast-foodów, szukaj takiego jedzenia na zamówienie, które przygotowywane może być jako dietetyczne, zawiera wartościowe skladniki odżywcze oraz mało tłuszczów, oraz cukrów. Pamietaj o dużej ilości świeżych warzyw oraz owoców każdego dnia. Nie zapominaj o zjedzeniu śniadania! Unikaj spożywania soli – ograniczenie jej spożycia zmniejszy ryzyko zachorowania na dolegliwości sercowe. – Nie trzeba w ciągu dnia jeść dużo, wystarczy, że pomiędzy posiłkami będą duże odstępy czasu ok. 5-6h, a tkanka tłuszczowa zacznie być też kumulowana. Zapoznając sie z całą gamą produktow pełnoziarnistych, warto zwrócić uwagę na nowość na rynku, chleb Wasa Solruta. Pieczywo to także może być bogate w pełnoziarniste zboża i błonnik, jego dodatkowym atutem może być wyśmienity smak. Solruta to także balans pomiędzy pieczywem chrupkim a tradycyjne wypiekanym chlebem – posiada zalety oby produktów, dodatkowo, pieczywo to także spróbować można w trzech smakach: z sezamem, może być to także pieczywo doskonałe do podjadania bez żadnych dodatków, doskonale pasuje również do wędliny czy może sera żóltego. Warto również sięgnąć po Wasę Solrutę z dynią, ktora bogata może być w kwasy nienasycone – za ich pomoca dostarczamy do organizmu witaminę D. Trzecim smakiem, który warto wypróbować, to także chleb z orkiszem, zawierający cynk i witaminę A, E oraz D. Zboże to także też bogate źródlo błonnika pokarmowego. Na spodzie piramidy znajduja się produkty maczne, ale malo przetworzone, pełnoziarniste, zawierające duże ilości błonnika regulującego pracę jelit. Chleb, zboża, ryż, makaron. Sa w tym miejscu również oleje roślinne zawierajace zdrowe kwasy omega 3, 6, 7 oraz 9. Następna grupa to także warzywa oraz owoce, które są bogate w witaminy oraz minerały. Warzywa możesz jeść w dowolnej ilości, z wyjatkiem strączkowych, natomiast w przypadku owoców dopuszczalne są dwie porcje. Zadbaj o to, by tej zasady przestrzegać, ponieważ nadmiar węglowodanów oraz cukrów nie może być korzystny dla zdrowia. Dobrą wiadomością może być jednakże to, że naukowcy są raczej zgodni: wiadomo, jaki rodzaj aktywności fizycznej pozwoli ci utrzymać ludzkie ciało w formie. Badania potwierdzają, że sport znacznie zmniejsza ryzyko zawalu, cukrzycy, raka, dolegliwości wątroby oraz nerek, osteoporozy, a także dolegliwości mózgu: demencji oraz depresji. Nie oni wszyscy maja jednakże aż tyle samozaparcia, by samotnie ćwiczyć w domu. Tym bardziej, że w naszych zacisznych czterech kątach może być mnóstwo rozmaitych pokus. Dla takich osób lepszym rozwiązaniem będzie zapisanie się na ćwiczenia. Obecnie nie posiada z tym większego problemu. Niemal na każdym osiedlu znajdują się różnego rodzaju kluby, gdzie prowadzone są zajęcia, np. z aerobiku czy może również oferowana może być siłownia. Wystarczy wyjść z domu oraz zadać sobie odrobinę trudu, by nawiązać nowe kontakty oraz poćwiczyć pod okiem specjalistów. Innymi opcjami są tai-chi oraz joga. Ta pierwsza to także zwiazana z chińską filozofią i sztuka walki gimnastyka medytacyjna, która posiada w Polsce coraz więcej zwolenników. Dla osób młodych polecić można capoeirę, łączącą w sobie taniec oraz sztuke walki. Dzięki niej można pozbyć się nadmiaru energii, a przy okazji wyrzeźbić swoją sylwetke. Wspólne zajęcia gimnastyczne również sa ważne dla dzieci. Raczej nadzoruj ich wybryki, a nie udawaj trenera. Dzieci zawsze przewyższą nas swoją giętkościa oraz zwinnością, a pokazywanie im pompek nie posiada sensu. Niech skaczą, gwiazdują oraz pajacują, bo jedynie obecnie powinny to także robić całkowicie bezkarnie. Sama aktywność fizyczna to także jednakże nie wszystko. W zimowe wieczory warto pomyśleć też o diecie, która będzie nie jedynie niskokaloryczna, ale rownież smaczna. Naukowcy przekonują nas, że zdrowe codzienne menu powinno być też bogate w błonnik oraz zboża pełnoziarniste, skutecznia dieta taka połączona z ćwiczeniami fizycznymi sprawi, że bedziemy w lepszej formie, a nasze samopoczucie znacznie się poprawi. Czy może wiesz że wiec już jedynie 30 minut umiarkowanej aktywności fizycznej może z działać cuda, zwłaszcza, kiedy może być systematyczna? Twój organizm się starzeje, ale dzięki aktywności możesz zachować dobrą kondycję zdrowotną poprzez długie lata, a również przedłużyć życie. Poprawisz krążenie, wzmocnisz system kostny oraz stawy, zwiekszysz elastyczność mięśni, przyśpieszysz metabolizm, ktory wraz wiekiem spowalnia oraz powoduje tycie. Regularna aktywność fizyczna sprzyja nie jedynie twojemu właściwym zdrowiu fizycznemu, ale również psychicznemu. Zadbana sylwetka, wymodelowane mięśnie, sprawne krążenie, prawidlowe ciśnienie krwi oraz dobry cholesterol i dobra sprawność fizyczna – wszystkie te czynniki mają ogromny wpływ na twoje ludzkie zdrowie psychiczne.

Pamiętaj, że im lepsza może być twoja kondycja zdrowotna, tym większa pewność siebie oraz lepsze samopoczucie. Nie czekaj zadbaj o ludzkie zdrowie poprzez ruch oraz systematyczną aktywność fizyczną, a twoje ludzkie zdrowie jedynie na tym zyska. Standardowa recepta, jaką daja nam państwowi specjaliści od zdrowego trybu życia to: godzina umiarkowanego wysiłku fizycznego 3 razy w tygodniu. Ale co to także może być umiarkowany wysiłek fizyczny? Dotychczas najpopularniejszą metodą wyznaczania jego była praca z pulsometrem. Obecnie jednakże na świecie za lepszy wyznacznik uznaje się poziom przemiany materii zwiazany z daną czynnością. Jednostką wielkości może być w tym miejscu MET (Metabolic Equivalent) = 1 kcal/kg/godz. Do wyznaczenia jego konieczne może być zbadanie, ile nasz organizm zużywa tlenu. Naturalnie nie jesteśmy w stanie sprawdzić tego samodzielnie, jesteśmy w stanie jednakże posłużyć się tabelą. Za umiarkowany wysiłek można uznać czynności o współczynniku MET pomiędzy 3 a 6. Jesteśmy w stanie obecnie warto również pomyśleć o wyjściu z domu. Codzienne spacery doskonale wzmocnią oraz uodpornią nasz organizm na choroby. Świetnie zrobi nam również zmiana klimatu – pewien wypad za miasto, wycieczka albo krótki urlop doskonale wpłyną na kondycje oraz samopoczucie. Przy tym wszystkim trzeba pamiętać, że przy wysilku fizycznym niezbędne może być również zachowanie adekwatnej diety. I dlatego warto zadbać o substytuty diety, preparaty czy może witaminy. Do łask wrócil tran, który obecnie więc już nie może być niesmaczna mazią do picia – można jego przyjmować np. w kapsułkach. Niezmienną popularnością cieszy się również żeń-szeń, a również zestawy zawierające całą paletę witamin. Nie wolno jednakże zapominać o naturze – trzeba jeść dużo warzyw oraz owocow. Szczególnie bogate oraz wartościowe są owoce cytrusowe. W ów sposób bedziemy gotowi przywitać wiosnę. Ciekawym pomysłem może być nordic walking, powinny jego uprawiać niemal wszyscy, nie posiada ograniczeń terytorialnych – może być możliwy do uprawiania praktycznie wszędzie oraz w każdym czasie, może być o blisko 50% efektywniejszy niż marsz bez kijków. Chodząc z kijkami dbasz o serce, mięśnie i o system krwionośny, znacznie poprawiasz kondycje fizyczną, spalasz o 20% więcej kalorii niż przy tradycyjnym marszu, a co najważniejsze, angażujesz ponad 90% mięśni całego ciala. Nie zapominaj również o adekwatnej higienie życia. Przede wszystkim zadbaj o adekwatny odpoczynek, śpij co najmniej 7-8 godzin dziennie, skoro to także możliwe zdrzemnij się po południu. Krótka drzemka potrafi zdziałać cuda. Wypoczety organizm dużo lepiej funkcjonuje, łatwiej wraca do sprawności po dużym wysiłku intelektualnym albo ciężkiej fizycznej pracy. Wysypiaj się, a jakość twojego życia znacznie się poprawi. Zafunduj swojemu organizmowi piękny wyglad stosując odpowiednie kremy oraz balsamy nawilżające oraz poprawiajace kondycję twojej skóry. Regularne nawilżanie skóry, stosowanie kremów z filtrami, szczególnie w okresie jesienno-zimowym oraz letnim, może być konieczne dla zachowania jej prawidłowego wyglądu. Unikniesz suchości skory, pierzchniecia, czy może odmrożeń w okresie zimy, a oparzeń latem. Nie mniej ważne dla zdrowia może być dobre samopoczucie psychiczne. Aktywny wypoczynek, dobry sen, ładny wygląd, odpowiednia dieta, a co za tym idzie dobra kondycja fizyczna, to także to wszystko sprzyja wlaściwym zdrowiu psychicznemu. Zadbaj, zatem o siebie, o swoje zdrowie, ciesz się każdym dniem oraz życiem, pięknym wyglądem oraz bez wzgledu na to także ile masz lat, bądź szczęśliwym czlowiekiem. Inne ważne pytanie: czy może to także prawda, że nie warto ćwiczyć, skoro nie przeznaczy się na to także przynajmniej 30 minut? Odpowiedź brzmi: to także zależy. Skoro chodzi ci o redukcję tkanki tluszczowej, to także zdecyduj sie na dluższy (godzinny), ale lżejszy wysiłek. Skoro natomiast stawiasz sobie odmienne cele – na przyklad ogólną poprawe formy – to także nie rezygnuj z żadnej, także najkrótszej okazji do wysiłku. Obecnie naukowcy kwestionują różnicę pomiędzy wysiłkiem 30 minutowym a trzema porcjami ćwiczeń po 10 minut. Skądinąd bardzo dobrze wiadomo, że na przykład w stretchingu bardziej liczy się regularność, niż czas trwania treningu. Postaw na basen – pływanie odciaży Twoje nasze stawy w wodzie, może być pomocne przy problemach z kregosłupem. Wysiłek w wodzie pozytywnie wpływa również na nasze kości. Ćwiczenia, dzieki zwiększonemu oporowi, pozwalaja wzmocnić gęstość tkanki kostnej.

Reklamy

About tabletki

Tabletki to strona na temat leków i preparatów zdrowotnych oraz na temat terapii i zdrowia. Zapraszam do czytania!

8 responses »

  1. Ja dbam o kondycję i codziennie biegam. Co jeszcze mogłabym robić?

    Odpowiedz
  2. Żeby dbać o kondycję fizyczną nie wystarczy tylko biegać. Trzeba jeszcze chodzić na siłownię. Ja chodzę na siłownię trzy razy w tygodniu. Dopiero wtedy można poczuć jakiekolwiek efekty.

    Odpowiedz
  3. Przede wszystkim należy dostosować poziom treningu do naszych możliwości. Poziom treningu możemy zwiększać poprzez korzystanie z ulepszenia treningu. Każde ulepszenie zwiększa doświadczenie treningowe. Dla osób poczatkujących Nordic stanowi też dobrą formę wprowadzenia do systematycznych treningów, natomiast dla wszystkich osób aktywnych fizycznie o dużej wydolności fizycznej stanowi ważne urozmaicenie treningów sportowych, oraz dobry sposób budowania wydolności sportowej.

    Odpowiedz
  4. A ja myślałam że temat jest oczywisty. A tu – nie możesz o tak po prostu ćwiczyć, bo sobie nogi połamiesz. LOL. 😉

    Odpowiedz
  5. Warto jest dużo ćwiczyć, ale nie można też przesadzać z tymi ćwiczeniami.

    Odpowiedz
  6. Jeżeli jesteś osobą młodą oraz zdrowa, twoja częstość skurczow serca powinna sięgać około 125–135 uderzeń na minutę. Im ćwiczący może być starszy, tym mniej intensywny wysiłek (105–110 uderzeń na minutę) wystarcza dla osiagnięcia efektów treningowych. Pierwszy miesiąc na silowni polecam spedzić na nauce prawidlowego technicznego wykonywania ćwiczeń. Idealnie byłoby gdyby miewał wam kto pomóc. Na dobrych siłowniach zawsze dostepny może być trener, którego można zapytać czy może bardzo dobrze wykonujemy dane ćwiczenie. Na najlepszych trener sam jeden podejdzie oraz zwróci nam uwagę skoro robimy coś tam nie tak.

    Odpowiedz
  7. Kilka słów na temat naszego zdrowia. Zdrowie zwykłego czlowieka w 16% uwarunkowane może być poprzez czynniki genetyczne, które powinny powodować dziedziczne predyspozycje do wystąpienia określonych dolegliwości czy może problemow zdrowotnych. Z badań wynika, że blisko 30% Polaków nie potrafi określić zagrożeń występujących w środowisku najbliższym ich miejsca zamieszkania. 60% może być przekonanych, że w domu oraz miejscu pracy nie występują środowiskowe czynniki zagrażające zdrowiu. Mieso oraz jego przetwory są szczególnie bogatym źródlem witamin z grupy B, przy czym ich stężenie może być mocno zróżnicowane w zależności od gatunku mięsa. Najwyższe ilości witaminy B1 występują w mięsie wieprzowym, witaminy B2 – w cielecinie, witaminy PP – w piersi z kurczaka, natomiast witaminy B12 – w udźcu z indyka, ale też w wolowinie. Szczególnie istotna może być witamina B12, która występuję wyłącznie w produktach pochodzenia zwierzęcego (mięso oraz jego przetwory, ryby nabiał, jaja) i wzbogacanych w nia produktach zbożowych (np. płatki kukurydziane).

    Odpowiedz
  8. Co zrobić żeby poprawić sobie samopoczucie? Chory na nerwice histeryczną nieustannie wsłuchuje się w swoj organizm oraz odwiedza lekarzy. A kiedy dowiaduje się, że może być zdrowy – wścieka się. ów rodzaj nerwicy czesto przybiera postać katastrofy zdrowotnej. Pojawiają się niedowłady, porażenia, drżenia, napady przypominające ataki padaczki, utraty przytomności, a również chwilowa głuchota, ślepota, niemożność oddychania oraz polykania, co lekarze nazywaja kulą histeryczną. Tak silne objawy utrzymuja chorego w przekonaniu, że może być śmiertelnie chory. A to również jedynie nerwica. Pozornie zly stan zdrowia może być często (choć nie zawsze świadomie) wykorzystywany poprzez chorego do zwrocenia na siebie uwagi. Moje szczęście zależy od innych ludzi oraz pewnych zdarzeń”. Zdrowi ludzie są przekonani, że szczeście zależy raczej od naszej postawy wobec wydarzeń życiowych niż od owych wydarzeń. Życie może być krótkie, ale jesteśmy w stanie je wciąż jeszcze skrocić skoro będziemy pielęgnować w sobie złe nawyki. Zaczęłam sie zastanawiać ile wciąż jeszcze wytrzymam, żyjac tak jak dotychczas.

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: