RSS Feed

Właściwości zdrowotne cebuli

Posted on

Cebula jako warzywo nie ma zbyt dobrego PR. A szkoda, bo to bardzo pożyteczne i zdrowe warzywo. Przeciwwskazaniem do spożywania cebuli są m.in. ciężkie dolegliwości watroby, nerek, zapalenie jelit oraz niewydolność serca. Cebula to także jedno z najstarszych warzyw znanych człowiekowi. Na jej wyjątkowych właściwościach poznano się więc już 5 tys. lat temu. Pomimo upływu lat cebula nie traci popularności oraz cały czas może być wykorzystywana na dużo sposobów. Cebula może być bogata w substancje bakteriobójcze oraz witaminę C, dzięki czemu może być dobra na przeziębienie oraz poprawia odporność. Ponadto cebula znalazła zastosowanie jako środek na kaca, wrzody oraz blizny (w tym rozstępy).

Oto jakie wlaściwości posiada cebula. Najważniejsza wiadomość dla wszystkich cierpiących na miażdżycę czy może odmienne problemy z przepływem krwi – cebula może być unikatowym warzywem na świecie – zawiera naturalną substancję, która nie dopuszcza do zakrzepów krwi. A co może być najcenniejsze? To, że nie jedynie zapobiega zakrzepom w żylach, ale także rozpuszcza te istniejące. Czosnek oraz cebula posiada wyraźną przewage nad nowoczesnymi lekami. Są niedrogie oraz bezpieczne, bez recepty, skutecznie pomagają w przypadku schorzeń na które przepisuje się nadto silne lekarstwa. Zdaniem naukowcow z Central Food Technological Research Institute w Mysore (Indie) czosnek oraz cebula, dzięki bogactwu siarki, zwiększają bio-dostępność żelaza oraz cynku z produktów zbożowych. Wyniki prac badawczych, które opublikował magazyn Journal of Agricultural and Food Chemistry, wskazują, że spożywanie czosnku albo cebuli wspólnie z produktami zbożowymi zwiększa przyswajalność żelaza o 70%, a cynku o aż 160%. Związki zawarte w czosnku oraz cebuli sa lepiej przyswajalne poprzez organizm, skoro spożywa się je z dodatkiem tluszczu, najlepiej roślinnego. Nie zapomnijmy zatem skropić kanapki z czosnkiem albo cebulą odrobiną oliwy z oliwek albo oleju lnianego. Cebula w kuchni posiada nieograniczone zastosowanie. W postaci granulowanej może być wykorzystywana do sosow, zup, potraw z mies (wołowina, wieprzowina, dziczyzna), twarogu, sałatek. Cebula to także świetny dodatek do potraw smażonych, jak np. mięsa, dania z pieczarkami, krokiety. Nadaje potrawom niepowtarzany aromat oraz niecodzienny smak. Cebula może być uważana za warzywo pikantne, może być najbardziej uniwersalnym warzywem, znanym w kuchni całego świata. Starożytni uwielbiali cebule nie jedynie za smak, ale rownież wszechstronne właściwości lecznicze. Doceniano jej antybakteryjne działanie, cebulę stosowano jako afrodyzjak, w starożytnym Egipcie cebula byla ponoć stosowana także jako środek antykoncepcyjny. Cebula to także warzywo, którego właściwości lecznicze są znane sa od wieków. W medycynie ludowej wywar z cebuli zalecany był w chorobach reumatycznych, syrop przy przeziębieniach, z kolei wąchanie surowej cebuli odkażało zakatarzony nos oraz drogi oddechowe. Poprzez całe stulecia cebula należała do najcenniejszych leków przeciwszkorbutowych, czyli ostrych braków witaminy C. Zabierali ja w dalekie rejsy marynarze, kupcy, wielorybnicy. Oraz chociaż cebula nie należy do najbogatszych źródeł tej witaminy, to także nie mniej jednak jej dostępność oraz skuteczność działania sprawiały, że należała do stałego zaprowiantowania wypraw. Zawdzięczała to także przede wszystkim silnym bakteriobójczym substancjom, które potrafią zniszczyć bakterie, oporne na działanie antybiotyków. Ponadto pod łuskami cebuli kryje się fosfor, magnez, siarka, cynk i krzem, a wiec minerały wzmacniające ogólną odporność organizmu na rożne infekcje oraz choroby. Nie mniej jednak cebula to także nie jedynie sprawdzony sposób na przeziębienie. Ważna informacją może być fakt, że nie może być wcale łatwo pozbawić cebulę właściwości zdrowotnych podczas obróbki związanej z gotowaniem.

Wiadomo, że zarówno smażona na oleju, czy może doprawiona oraz uduszona na złoty kolor – nadal może być lekarstwem. Cebula ugotowana w zupie także może być pełna zdrowotnych właściwości. I dlatego po ugotowaniu potrawy nie trzeba wyrzucać cebuli, ale ją zjeść. Najcenniejsza może być nie mniej jednak cebula surowa (sok z cebuli albo poszatkowana oraz dodana do sałatki czy może surowki). Dodatek cebuli albo czosnku może znacząco poprawić ich biodostępność z produktow zbożowych. Badania także potwierdzają fakt, że cebula oraz czosnek są warte zjedzenia każdego dnia, by zapewnić optymalne korzyści dla zdrowia. Mimo, że ich ostry oraz charakterystyczny wydzielajacy zapach nie są zachwycajace. Nasza kuchnia zawiera rozwiązania wielu problemów zdrowotnych od niestrawności po bóle glowy. Lecznicze pokarmy wzmacniaja odporność na choroby, kiedy środki farmakologiczne zajmują się jedynie leczeniem, a nie zapobieganiem. Co więcej, zioła oraz przyprawy dostarczają wartościowych substancji odżywczych, ponieważ zawierają witaminy oraz minerały. Ponadto wspaniale smakuja oraz wzbogacają jadłospis. Zioła oraz przyprawy, zwłaszcza czosnek oraz cebula, czynią posiłki znacznie przyjemniejszymi, są to także naturalne, smakowite produkty wspomagające organizm w walce z chorobą. Dla zneutralizowania charakterystycznego zapachu warto kanapkę posypać dodatkowo natką pietruszki, która odświeża oddech. Cebula może być niskokaloryczna. W 100 g tego warzywa może być ok. 40 kcal. Cebule można spożywać bez obaw o figure. U osób, które regularnie spożywają cebulę (a również czosnek), ryzyko zachorowania na niektore nowotwory może być niższe niż u osob, które nie przepadają za tymi warzywami – przekonują naukowcy z Włoszech oraz Szwajcarii. Na przykład, spożywanie min. siedmiu porcji cebuli w tygodniu zmniejszało prawdopodobieństwo wystapienia raka jelita grubego o ponad 50 proc. (w porownaniu do osób, które nie spożywają czosnku oraz cebuli). Ponadto zarówno czosnek, jak oraz cebula obniżały również ryzyko rozwoju raka jamy ustnej, gardła, nerek oraz jajnikow. Wyciąg z cebuli może posłużyć również do przyrządzania preparatów do pielęgnacji włosów. Zawarta w cebuli siarka pochodząca z olejku lotnego cebuli, ogranicza przetłuszczanie się włosów. Cebula to także niezwykle bogate źródło witamin, mikro- oraz makroelementow. Zawiera ona takie składniki mineralne, jak fosfor, siarka, cynk, krzem. Dzięki temu warzywo to także podnosi odporność organizmu na rożne infekcje oraz choroby, poprawia trawienie oraz działa przeciw zaparciom, obniża cholesterol oraz poziom cukru i przeciwdziała tworzeniu się zakrzepów. Cebula oraz czosnek zawierają sporo wody, minerałów oraz witamin, nie mniej jednak do ich najważniejszych bioaktywnych składników należą organiczne związki siarki.

Czy wiecie, że cebula czerwona to także tak naprawdę cebula zwyczajna „Red Baron”? Poza charakterystycznym kolorem wyróżnia ją również łagodniejszy smak. Cebula dymka to także po prostu mala cebula zwyczajna. Przeznaczona może być do marynowania oraz konsumpcji na surowo. bogatej listy cennych właściwości cebuli warto wymienić również jej dzialanie rozrzedzające ludzka krew oraz przeciwdziałające tworzeniu się zakrzepów. Ponadto cebula, dzięki wysokiej zawartości potasu (145 mg/100 g) może się przyczynić do obniżenia ciśnienia tętniczego. Z kolei amerykańscy badacze przekonują, że jedzenie codziennie jednej surowej cebuli minimum poprzez dwa miesiące powoduje wzrost „dobrego” cholesterolu – HLD, a obniżenie „złego” – LDL.Zetrzeć świeżą cebulę (na tarce albo w sokowirówce), do soku dodać parę kropel cytryny oraz jedno żóltko, wymieszać oraz nałożyć na lekko wilgotne włosy, delikatnie masując skóre głowy. Po godzinie spłukać włosy ciepłą wodą, umyć szamponem dwa razy. Warto wiedzieć, że wywar z cebuli zalecany może być w chorobach reumatycznych, a wąchanie surowej cebuli odkaża zakatarzony nos oraz drogi oddechowe. Alliina odpwiedzialna za ostry zapach oraz smak, przekształca się po zgnieceniu czosnku w allicyne, aktywną substancje o wręcz fenomenalnych możliwościach oddziaływania na organizm. To także ona zabija bakterie oraz grzyby, skutecznie obniża cholesterol i odmładza. Współczesna nauka potwierdzila dużo zdrowotnych zalet tego warzywa. Wiadomo dziś, że cebula służy sercu, chroni przed nowotworami, lagodzi objawy infekcji. Zjadanie poprzez parę dni porcji tego warzywa szczegolnie wskazane może być po kuracji antybiotykami, bo cebula posiada działanie grzybobójcze. By ją przygotować, wystarczy zalać wodą pokrojoną cebulę oraz wolno dusić. Doprawiona solą, pieprzem, smakuje doskonale, zwłaszcza kiedy dodamy wciaż jeszcze 2 łyżki oliwy oraz wbijemy jajko.Produkcja cebuli w świecie wzrosla o co najmniej 25% w ciągu ostatnich 10 lat, z bieżacej produkcji może być około 44 mln ton, co czyni jego drugim co do wielkości upraw ogrodniczych po pomidorach. Cebula może być uniwersalna oraz czesto wykorzystywana jako składnik wielu potraw oraz akceptowana poprzez blisko wszystkie tradycje oraz kultury. Zużycie cebuli znacznie wzrasta, szczegolnie w USA oraz może być to także częściowo z powodu dużej promocji, ktora łączy smak oraz zdrowie. Cebula nie jedynie wzbogaca smak potraw, ale dostarcza również organizmowi zdrowych petrochemikaliów i składników odżywczych. Z kolei syrop z cebuli wzmacnia odporność, może być skuteczny w leczeniu przeziębienia oraz grypy. To także znany domowy sposób na kaszel. Wystarczy obraną, pokrojoną cebulę zasypać cukrem oraz pozostawić w cieplym miejscu na parę godzin. Jesienia oraz zimą taki syrop warto pić parę razy dziennie. Cebula może być doskonałym źródłem flawonoidu o nazwie kwercetyna – posiada ona silne działanie wzmacniające, przeciwutleniające, przeciwzapalne oraz zapobiegające nowotworom. Swe zdrowotne oddziaływanie na organizm cebula zawdzięcza obecności m.in. witaminy C, A, witamin z grupy B, fosforu, żelaza, wapnia, olejków eterycznych oraz naturalnie związków siarki. Może być bogatym źródlem przeciwutleniaczy. Chociaż cebula duszona czy może gotowana nie traci swoich zdrowotnych właściwości, najbardziej wartościowa może być cebula surowa. Z cebuli powinny zrezygnować osoby zmagające się z ciężkimi chorobami nerek oraz wątroby, zapaleniem jelit, a rownież innymi chorobami układu pokarmowego. Także osoby cierpiące na niewydolność serca powinny wykluczyć ją ze swojej diety. Ponadto nadto duża ilość cebuli w diecie może przyczynić się do wzmożenia objawów zgagi u osób, które cierpia na tę dolegliwość.Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zachęca do korzystania z cebuli w przypadku leczenia właściwego nadmiernego apetytu oraz zapobiegania miażdżycy. Ponadto, wyciągi z cebuli są uznawane poprzez WHO za udzielanie pomocy w leczeniu przeziębień, zapalenia oskrzeli oraz astmy. Okłady z rozgotowanej cebuli stosowane są przy leczeniu wrzodow na skórze. Lecznicze właściwości cebuli są potwierdzone w leczeniu trądziku rożowatego, oparzeniach, odmrożeniach, czyrakach, przy stanach zapalnych żylakow. Cebula zawiera glikozydy, w tym najważniejszy: dwusiarczek alilo-propylowy. To także jesteśmy w stanie ów składnik może być odpowiedzialny za większość właściwości leczniczych cebuli. Poza tym cebula zawiera dużo enzymów, np.: fermenty, które usprawniaja trawienie oraz metabolizm trawienny; składniki mineralne takie jak siarka, żelazo, potas, magnez, mangan, fluor, wapń, fosfor; witaminy (A, B, C oraz E); flawonoidy o działaniu moczopędnym; glukokininę – hormon roślinny posiadajacy właściwości przeciwcukrzycowe. Wiekszość substancji aktywnych znajduje się w bulwie cebuli. Działanie cebuli może być blisko identyczne jak działanie czosnku. Zarówno czosnek, jak oraz cebula może być silnym antybiotykiem oraz posiada dużo właściwości medycznych.

Pamiętajcie, że dodajac cebulę do potraw, na ogół nie zdajecie sobie sprawy z jej wpływu na nasze zdrowie. Czas to także zmienić – poznajcie dolegliwości, którym zapobiega oraz leczy cebula. Z powodu jej wszechstronnego działania w medycynie ludowej była stosowana w wielu schorzeniach. Oraz tak na przykład okłady z rozgotowanej cebuli stosowano przy leczeniu wrzodów na skórze, co zresztą może być skuteczne do dziś. Wystarczy obraną, pokrojoną cebulę włożyć do małego garnuszka, zalać wodą oraz gotować na wolnym ogniu poprzez 15-20 minut, zwracajac uwagę, by się nie przypaliła. Rozgotowaną zmiksować, chłodną masę nałożyć na chore miejsce oraz umocować opatrunek. Niekiedy terapia powinna trwać pare dni, aż wrzód się wygoi. Istotny może być fakt, że po takim leczeniu nie zostaja blizny.Cebula może być ceniona ze względu na jej właściwości terapeutyczne. Najlepsze efekty uzyskujemy pijąc sok z cebuli. Spożywana na surowo ze względu na zawartość zwiazków siarki może powodować wzdęcia. Domowym sposobem można przygotować cebulowa odżywkę: zetrzeć świeżą cebulę, do soku dodać parę kropel cytryny oraz jedno żółtko, wymieszać oraz nalożyć na lekko zmoczone włosy, delikatnie masując skórę głowy. Po godzinie spłukać włosy ciepłą wodą, umyć szamponem dwa razy. Cebula może być też stosowana w dwojaki sposób: zewnętrznie oraz wewnętrznie. Można ja jeść albo stosować jako kompres na skóre. Surowa cebula może być skutecznym lekiem, zjadanie jednej cebuli dziennie daje nam gwarancję zdrowia. Innym sposobem może być przyrządzanie soków oraz syropów z cebuli z dodatkiem miodu, soku z cytryny, z marchwi albo z pomidorów. Cebula gotowana może być najgorzej tolerowana oraz najmniej skuteczna. Bardzo dobrze może być natomiast pić wywar z cebuli, ktory zawiera w sobie dużą ilość skladników aktywnych zawartych w cebuli. Okłady z cebuli stosowane na skórę mają silne działanie antybiotyczne.

About tabletki

Tabletki to strona na temat leków i preparatów zdrowotnych oraz na temat terapii i zdrowia. Zapraszam do czytania!

8 responses »

  1. Tak jak zmieniamy odzież po zimie na lżejszą oraz bardziej kolorową, tak oraz nasz jadłospis wymaga „liftingu”. Powód? Wiosną organizm może być bardziej osłabiony po mniej urozmaiconej diecie, a na dodatek podczas zimy rzadziej przebywaliśmy na świeżym powietrzu, co także obniża odporność. Ze względu na to, że mniej się ruszaliśmy, obecnie jesteśmy wciąż jeszcze „ospali”, ale więc już w pełni sił, by korzystać z uroków wiosny. Jesteśmy w stanie na te nowe siły witalne potrzebna może być modyfikacja żywienia

    Odpowiedz
  2. Witamin potrzebujemy wprawdzie w niewielkich ilościach, ale pełnią one ważną role w przemianie materii, zwanej inaczej metabolizmem. Funkcje witamin polegaja na koordynowaniu złożonych reakcji biochemicznych, zachodzących w obrębie organizmu. Reakcje te dotyczą zarówno rozkładu związków dostarczanych z pożywieniem na prostsze elementy, jak oraz ich syntezy w związki wyższego rzędu. Przemiana materii to także proces, polegający na przekształcaniu pokarmu na skladniki odżywcze – białka, tluszcze, węglowodany itd. Pożywienie zostaje rozdrobnione, strawione, a w następnej kolejności wchłonięte w toku przemian organicznych. Następnie zostaje przekształcone w budulec, ktory sluży do tworzenia nowych makrocząsteczek lub może być wykorzystywane jako źródło energii. Witamina C uczestniczy w syntezie hormonow, które biorą udział w odpowiedzi organizmu na stres, zwiększając wykorzystanie zapasów energii, podnoszac ciśnienie krwi oraz przygotowując nasz organizm do walki z zagrożeniem. Ułatwia usuwanie z organizmu nadmiaru toksycznych elementów, które powinny uszkadzać jego komórki oraz organy. Odtruty oraz wzmocniony organizm wykazuje wyższą sprawność ukladu odpornościowego. Badania wykazują, że krótkotrwałe stosowanie witaminy C może skrócić oraz złagodzić przebieg przeziębienia. Dzieki swoim właściwościom witamina C znacznie zmniejsza ryzyko występowania wielu chorób, m.in. raka, dolegliwości serca czy może zaćmy.

    Odpowiedz
  3. W przypadku ziaren zbóż witaminy B zgromadzone są w większości w łupinach. Oddzielanie tej części składowej ziarna w procesie produkcji białego pieczywa powoduje, że posiłki są ubogie w te witaminy. Podobnie może być w przypadku spożywania owocow bez skórki. Wraz ze skórką usuwa się znaczna ilość witamin oraz barwniki. Rozwiązaniem może być konsumpcja całych owoców i pieczywa pelnoziarnistego. Dzięki temu dostarcza się organizmowi nie jedynie witaminy, ale też błonnik regulujący funkcjonowanie układu pokarmowego. Podstawowa rola witamin w organizmie to także wspomaganie enzymów w przyspieszaniu reakcji biochemicznych. Witaminy występują w roli tzw. koenzymów. Sa przenośnikami elektronow, atomów albo grup chemicznych podczas reakcji biochemicznych. Witaminy zachowują sie zatem jak łącznicy, którzy przenoszą ważne elementy z jednej taśmy montażowej na druga. Poza tym nie jedynie przyspieszają przebieg reakcji w organizmie, ale rownież decydują o rodzaju przemian, jakim może ulec substancja wyjściowa, biorąca udział w reakcji chemicznej. Duża sekcja ludności wielu krajów żywi się na co dzień, z powodu braku czasu na przygotowywanie posilków oraz oszczędności (ceny), tzw. „śmieciową żywnością” (junk food), czyli atrakcyjnie wygladajacymi oraz opakowanymi produktami spożywczymi wytwarzanymi w większości z pełnowartościowych odpadów żywnościowych.

    Odpowiedz
  4. Łyżeczka miodu dodana do gorącej herbaty nie posiada żadnych wartości odżywczych, a także potrafi zaszkodzić. ów mozolnie wytwarzany poprzez pszczoły produkt, ulega rozkladowi na odmienne substancje, zatem już pod wpływem temperatury o wartości 60oC. W wyniku zalania miodu wrzątkiem, fruktoza ulega rozkładowi, a również uwalniaja się m.in. zbyt trudno rozpuszczalne sole. Stanowi to także najważniejszą przyczynę powstania kwasu mrówkowego, ktory uszkadza m.in. błony śluzowe. Innymi slowy miod staje się cukrem, w dodatku szkodliwym. Historia mrożenia żywności sięga czasow prehistorycznych. Ówcześni mieszkańcy używali śniegu i lodu do przechowywania upolowanej zdobyczy. Jak pokazują badania, zamrażanie jedzenia opóźnia procesy psucia się produktów spożywczych poprzez m.in. zapobieganie namnażaniu się w nich mikroorganizmow i zmniejszanie aktywności enzymów bioracych udział w owych procesach. Witaminy nie należą do typowych składników pokarmowych – pełnia w organizmie funkcję regulacyjną. Witaminy powinny również trafiać do organizmu jako witaminy preformowane, i prowitaminy (związki organiczne, które dopiero w organizmie zostają przekształcane w odpowiednią witaminę). Rzeczywiste zapotrzebowanie ilościowe na poszczegolne witaminy może być trudne do określenia min. ze wzgledu na synergiczne działanie wielu z nich. Zależy ono również od cech osobniczych, stanu zdrowia oraz okresu życia człowieka.

    Odpowiedz
  5. Moja recepta na zdrowie? To także zdrowe jedzenie. Cytryna, pomarańcze, grejpfruty – to także jedno z najlepszych źródel witaminy C. Wspomaga ona system odpornościowy, ponoć zapobiega również zapaleniu stawow. Na początek jesieni oraz okresu zimowego polecam miksturę składającą się z cytryn, czosnku, miodu oraz przegotowanej wody. Nabial niskotłuszczowy (mleko, śmietana, jogurt) może być źródłem wapnia, prostym sposobem na ograniczenie tłuszczów nasyconych w diecie może być zastąpienie mleka pełnego mlekiem o obniżonej zawartości tłuszczu. Świetny produkt dla osób dbających o linię oraz dla ludzi starszych, ktorzy powinni zmniejszyć kaloryczność diety, ale zachować w niej jak najwięcej wartości odżywczych. Algi są również niezbędne dla wegetarian, ponieważ zawieraja duże ilości wit. B12, występującej przede wszystkim w produktach pochodzenia zwierzecego. Brunatne algi są do tego bogate w wit. C oraz E, prowitaminę A, a zielone zawierają dużo wit. C. Wykazują działanie przeciwbakteryjne, obniżaja ciśnienie we krwi. Ich regularne spożywanie przeciwdziala nowotworom.

    Odpowiedz
  6. Kilka słów na temat naszego zdrowia. Stan zdrowia zależy od wielu czynników. Koncepcję obszarów zdrowia przedstawił w 1974 roku Marc Lalonde, ówczesny Minister Zdrowia Kanady w raporcie pn. „Nowa perspektywa dla zdrowia Kanadyjczyków” (A New Perspective on the Health of Canadians). Ludzkie zdrowie zwykłego człowieka uzależnione może być od 4 podstawowych czynników, takich jak styl życia, geny, opieka medyczna i środowiska życia, którego udział szacuje się na 20%. Posiada ono zatem istotny wplyw na stan zdrowia ludzi. Nie od dziś wiadomo, że sposób odżywiania w istotnie przekłada się na stan ludzkiego zdrowia. Organizacje oraz fundacje zajmujące się walka z otyłościa oraz chorobami dieto-zależnymi biją na alarm – dolegliwości cywilizacyjne sa przyczyną ponad 80% wszystkich zgonów.

    Odpowiedz
  7. Co znaczy zdrowo żyć i zdrowo się odżywiać? Normy żywieniowe to także ilość energii i niezbędnych składników odżywczych, wyrażone w przeliczeniu na jedną osobe oraz jeden dzień, uwzględniajac specyficzne dla wyróżnionych grup różnice w zapotrzebowaniu organizmu zależne od wieku, płci, stanu fizjologicznego oraz aktywności fizycznej, a rownież związane z warunkami bytowymi oraz trybem życia. Ważne może być dostarczanie organizmowi takiej ilości kilokalorii (energii), ktorej potrzebuje by prawidłowo funkcjonować. Ilość ta zależy od wieku, płci, stanu zdrowia czy może poziomu aktywności fizycznej. Wraz z tą energią, która dostaje się do organizmu dzięki pożywieniu dostarczane są niezbędne składniki odżywcze, budulcowe, które pozwalają organizmowi prawidlowo pracować. Żywienie takie pozwala zapobiegać niedoborom żywieniowym, sprzyja zachowaniu zdrowiu, koncentracji, sił witalnych oraz chroni poprzez chorobami dietozależnymi. Zdrowa wlaściwa dieta to także przede wszystkim dostarczanie organizmowi w odpowiednich ilościach skladników odżywczych (białko, tłuszcze, węglowodany, witaminy, skladniki mineralne) oraz zastosowanie odpowiednich technik kulinarnych. Przede wszystkim może być to także właściwa dieta urozmaicona pod względnem produktów spożywczych. Ważne może być nabycie odpowiednich nawyków, dzięki ktorym zdrowe żywienie wcale nie będzie trudne i pozwoli na pozbycie się zbędnych kilogramów.

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: