RSS Feed

Czy i jak można oszukać głód? Nie tylko dla odchudzających się

Posted on

Głodówka nie może być i nie jest najlepszym sposobem na odchudzanie. Najwyższy czas przestać łączyć te dwa pojęcia. Głodówka może być też lecznicza oraz oczyszczać organizm, ale nie sprawi, że schudniesz. Natomiast odchudzanie nie musi się wiązać z głodówką oraz liczeniem kalorii. Co robić by nie czuć głodu zbyt mocno? Przede wszystkim pij dużo wody. Szklanka wody z cytryna rano wyplucze toksyny nagromadzone w nocy. Wypita przed posilkiem, zapełni żołądek. Gdy starasz się schudnąć, burczenie w żołądku to także twój najgorszy wróg. A im dłużej trwa, tym wieksze może być niebezpieczeństwo, że wszystkie wyrzeczenia ostatniego tygodnia pójdą na marne. Napad gwaltownego głodu może zaprzepaścić także najskuteczniejszy oraz najlepiej ułożony plan odchudzania się. To także hormony mówią nam, że musimy coś tam zjeść. Na szczęście jesteśmy w stanie je oszukać. Oto kilkanaście prostych wskazówek, jak to także zrobić. Kiedy jesteś na diecie odchudzającej jadaj na mniejszych talerzach, a będziesz miala wrażenie, że zjadasz większa porcję. Glód chwyta zwykle po 2-3 godzinach od ostatniego posiłku. Objawia się skurczami żołądka, który zaczyna burczeć. Skoro zaglądasz do lodówki po kolacji , to także raczej zachcianka , a nie głód. Po spożyciu pokarmu następuje gwaltowny skok glukozy we krwi, poprzez co komórki beta wysp trzustkowych muszą wyregulować skok glukozy oraz wydzielają insuline. Insulina nasila transport glukozy do wnetrz komórek oraz następuje spalanie cukru. Ta regulacja powoduje uczucie głodu. Te wszystkie torty, batoniki, wafelki, ciasta, lody, cukierki potrafią nieźle namieszać w naszych dietach oraz żołądkach, przy okazji spędzając nam sen z powiek, kiedy stajemy na wadze. Od słodyczy się tyje – to także fakt. Ale następny fakt może być taki, że nieregularne odżywianie, brak ruchu, zła dieta, alkohol, jedzenie o późnych godzinach oraz podjadanie sprawiają, że przybieramy na wadze, przestajemy mieścić się w ubrania oraz czujemy się po prostu fatalnie. Mowi sie, że cel uświeca środki. A ty przecież zrobilabyś to wszystko lub blisko wszystko, by zyskać piękną sylwetkę. Sięgnij zatem do arsenału sprawdzonych sposobów, ktore pomogą ci skutecznie pokonać głód. Delektuj sie każdym kęsem pożywienia. Bardzo długo oraz dokładnie to wszystko przeżuwaj. Zrób krótka przerwe pomiędzy kolejnymi kęsami. Im dłużej trwa posiłek, tym szybciej pojawi się uczucie sytości. Poza tym, skoro posiłek może być lepiej pogryziony, ludzki żoładek będzie mniej obciążony oraz szybciej jego strawi. Skoro masz taka możliwość, zawsze wybieraj rybę zamiast mięsa. Może być ona bardziej sycąca od wołowiny czy może kurczaka: skoro dostarczymy sobie taką samą ilość kJ za pośrednictwem ryby oraz miesa okaże sie, że rybą bardziej sie najedliśmy. Utrzymuj w mieszkaniu wysoka temperature. Im chłodniej w pomieszczeniach, tym ludzie więcej jedzą. Pomiędzy innymi i dlatego w restauracjach zwykle panuje przyjemny chłód. Często osoby pragnące się odchudzać katują sie dziwnymi dietami, prowadzącymi do zaburzeń metabolizmu. Jak dostarczasz do organizmu za mało energii, to także wydaje mu się, że przyszla epoka lodowcowa, nie posiada dostępu do pokarmu oraz trzeba za wszelką cene oszczedzać zapasy energii, która posiada oraz każdą podana kalorie lepiej zachować na póżniej, niż marnotrawić. Jesteśmy przygotowani na przetrwanie w pierwszej kolejności, dopiero w następnej kolejności na ludzkie zdrowie a na końcu na spełnianie zachcianek, związanych z panującą w danym okresie modą.

Jak wiadomo rozsadny dietetyk zaleca stopniowe zmniejszanie ilości spożywanych kalorii, jednocześnie dbajac o wysoką jakość produktów. Współpracowałem z wieloma odchudzającymi sie osobami, które były nieraz w szoku „Tak dużo musze jeść? No co Ty!” Efekty miały dopiero po tym, jak przekonywały się do zwiększenia podaży kalorii. Gorzej może być gdy błędy żywieniowe spowodowały zaburzenia w gospodarce hormonalnej, wtenczas proces przywracania prawidłowej homeostazy organizmu to także cięższa praca niż jedynie zwiększenie ilości pokarmu oraz dodanie ćwiczeń. Czesto problemem może być również nadto mala ilość ćwiczeń, lub źle dobrane ćwiczenia. Głód może być jednym z pierwotnych popędów człowieka, ktory pozwalał utrzymać się mu przy życiu. A to także oznacza, że jego siła może być ogromna. Zatem wybacz sobie od razu, skoro w ostatnim czasie dużo razy przegrałeś walkę z nim, co w konsekwencji znowu zaprowadzilo Cię o północy do lodówki. Nie rozpoczynaj swojej walki z głodem od stawiania na tzw. silną wolę. Niektóre pokarmy mają szczególna zdolność do gwałtownego zwiększania cukru we krwi (tzw. produkty o wysokim IG), ktorych należy unikać (chleb pszenny, bagietki, makarony itd.). Jedząc często dostarczamy znacznie mniejszych ilości cukru oraz dzięki temu cukier może być spalany, a nie magazynowany w postaci tłuszczu. (to posiada również odmienne plusy, bo nie musisz zastanawiać się jak oszukać głód). Przede wszystkim zacznij pić dużo wody. Najlepiej niegazowanej, bo gazowana rozpycha ludzki żołądek oraz może powodować wzdęcia, skoro skarżysz sie na mniejsze albo większe problemy z trawieniem. Powinnaś mieć pod ręką pełną butelke, z ktorej bedziesz co pewien czas popijać wode. Nie chodzi o to, żebyś na raz wypiła 1,5 l płynu, bo aż tyle powinno się pić. Nie! Po prostu w przerwach pomiędzy posiłkami, zwłaszcza po wysiłku fizycznym, sięgaj po wodę. Parę lyków oraz na razie wystarczy. Dzięki temu nie bedziesz aż tak głodna oraz automatycznie nie będziesz obsesyjnie myślała o jedzeniu. Mówi sie, że cel uświęca środki. A ty przecież zrobilabyś to wszystko lub blisko wszystko, by zyskać piękną sylwetke. Sięgnij zatem do arsenalu sprawdzonych sposobów, które pomogą ci skutecznie pokonać głód. Unikaj widoku jedzenia. Gdy zobaczysz rurkę z bitą śmietaną albo ukochanego schabowego, ślinka napłynie ci do ust, także skoro niedawno zjadłaś obfity posiłek. Staraj się zatem nie oglądać reklam produktów spożywczych oraz programów kulinarnych w telewizji, książek oraz czasopism ze zdjeciami potraw. Zamiast pić sok owocowy, zjedz owoc, lub samodzielnie zrób z niego napój (w miarę możliwości nie obierając jego ze skórki). Owoce zawierają blonnik, którego pozbawiona może być większość soków. Osoby odchudzające się, czują lęk oraz niecheć do ćwiczeń siłowych, a to także tak naprawdę one są im często najbardziej potrzebne, by nakręcić metabolizm. Problemem może być też równie bardzo dobrze nadmierna ilość ćwiczeń, wspólpracowalem kiedyś z dziewczyna, której zalecałem trzykrotne zmniejszenie ilości wykonywanych ćwiczeń-długo się przełamywała, ale jak więc już to także zrobila, to także zaczeły się pojawiać efekty. Przegięcie w każda stronę może być niedobre. Ludzkie zdrowie wymaga zdrowego rozsadku. Musisz wiedzieć, że tak naprawdę istnieją dwa rodzaje głodu: jeden to także głód fizjologiczny, który rzeczywiście pojawia się w momencie ,w którym Twojemu organizmowi zwyczajnie brakuje energii. Drugi to także głód psychologiczny, który rodzi się pod wpływem działania bodźcow: wzroku, zapachu, stresu czy może w końcu złych nawyków. O ile z pierwszym rozprawiamy się zwykle dość szybko, by nie rzec – niezauważenie, o aż tyle z drugim mamy zdecydowanie wiekszy problem. Organizm może być wspaniała maszyną, która żwawo się uczy. Osoby, ktore jedzą nieregularnie częstą są głodne w ciągu dnia (i ciągle odczuwają głód) oraz zjadają znacznie więcej niż muszą. Dużo osob może być nauczonych pić w czasie posiłku. Gdy pijesz w czasie posilku kęsy pokarmu sklejają się dzięki temu masz więcej miejsca w żoładku. Nie jedynie zjadasz więcej, ale także jesz znacznie szybciej. Na widok ciast i ciasteczek cieknie nam ślinka oraz często nie potrafimy się im oprzeć. Dopiero po zjedzeniu jakieś babeczki okazuje się, że nie była ona wcale taka dobra, na jaką wyglądała… Często nie jesteśmy głodne, ale widok suto zastawionego stołu czy może sklepowej półki pełnej slodyczy sprawia, że najchętniej bez wahania rzuciłybyśmy się na jedzenie. Wydaje nam się wtedy, że jesteśmy głodne. Ale musisz nauczyć sie odróżniać głód faktyczny od urojonego. Skoro nie burczy ci w brzuchu oraz nie tracisz sił z głodu, jesz, bo masz na to także ochotę, a nie potrzebę. Wtenczas wygrywa łakomstwo. Mówi się, że cel uświęca środki. A ty przecież zrobilabyś to wszystko lub blisko wszystko, by zyskać piękną sylwetkę. Nie rozmawiaj podczas posiłku. Dyskutując zawzięcie, wspólnie z jedzeniem polykasz dużo powietrza. Wywołuje to także wzdęcia i kłopoty z przemianą materii. Nie jedz czytając albo oglądając telewizję. Zajeta śledzeniem akcji, nie zauważysz, jak pochłonęłaś mega paczkę chipsów albo solonych orzeszków. Nie kupuj również jedzenia, np. popcornu, do kina. Błonnik może być nie do przecenienia, bo sprawia, że czujesz się pełny. Codziennie dostarczaj swemu organizmowi 30 g tej substancji.

Niestety wielu ludzi posiada za malo motywacji do codziennych wyrzeczeń oraz poprzez to także próbują odchudzać się zrywami a w ow sposób jedynie szkodza swojemu zdrowiu. Trzeba długofalowej oraz ukierunkowanej pracy każdego dnia oraz zmiany stylu życia. Głód to także taki stan, który posiada Cię informować, że nastapi u Ciebie chwilowy kryzys energetyczny. I dlatego czujesz sie bardziej ospały, czasem boli Cię głowa, a czasem przeciwnie – jesteś nerwowo pobudzony. Aż tyle na zewnątrz. W środku dochodzi do spadku glukozy, aminokwasów oraz kwasów tłuszczowych we krwi, co mocno przyspiesza całą elektrykę : w podwzgorzu, czyli w miejscu w mózgu odpowiedzialnym za uczucie głodu, neurony zachowują się tak, jakoby miały ADHD. Sa mocniej pobudzone oraz wspólnie z kora mózgowa działaja na ośrodek głodu. Oprócz tego metabolizm zaczyna zwalniać, podwyższa się poziom greliny, zwanej hormonem glodu, a temperatura ciala zaczyna spadać. Skoro tego kryzysu nie opanujesz, czyli zwyczajnie czegoś nie zjesz, może dojść do sytuacji awaryjnej. A jak coś tam sie psuje to także przestaje działać. Twój organizm rownież może zacząć odmawiać posłuszeństwa , co odczujesz w pierwszej kolejności jako osłabienie. Naturalnie organizm zwykłego człowieka musial przyzwyczaić do różnorodnych warunków, zatem może być gotowy na różnego rodzaju awarie. Wtenczas wykorzystuje plan B, czerpie energię z zapasów, czyli robi to, co w czasie odchudzania może być kluczowym momentem. Oraz dodatkowo mocno spowalnia tempo przemiany materii. Jak może być kryzys, to także przecież trzeba oszczedzać, zatem oraz Twój organizm musi zachować energię na gorsze czasy. Prowadzono dużo badań na temat snu oraz odchudzania. Gdy śpisz za mało masz zaburzony poziom hormonów (głównie spadek poziomu leptyny, i wzrost greliny). Takie działanie powoduje znaczący wzrost apetytu oraz uczucia głody także wkrótce po posiłku. I dlatego osoby niewsypane jedza więcej. Nigdy nie wybieraj się na zakupy na głodzie – wtenczas kupisz wszystko, co wpadnie ci w ręce, a po drodze wpakujesz w siebie kilkaset dodatkowych kalorii, próbując produkty dostępne na degustacjach. Skoro chcesz oszukać także swoje oczy nasze (a przy tym żołądek), nakladaj porcje na male talerzyki. Może być wciąż jeszcze jeden trik, ktory pomoże ci oszukać wilczy apetyt – jedzenie z ciemnych półmisków. I dlatego zamiast nakładać sobie obiad na wielki biały talerz, siegnij po nieduży oraz czarny. Nałożysz sobie mniej, a zatem jednocześnie zjesz mniej. Warzywa typu marchewka czy może ogórek krój w plasterki – także odniesiesz wrażenie, że masz wiecej do zjedzenia. Przekonaj się do pieczywa pełnoziarnistego – może być ono pięciokrotnie bardziej sycące od pszennego oraz pszenno-żytniego. Nie ufaj produktom light. Badania pokazuja, że osoby, ktore decydowaly się na muffinke w normalnej wersji w ciągu następnych 24 godzin zjadły mniej od tych, które wolały babeczkę w wariancie odtłuszczonym. Unikaj przyjemnych zapachów. Kiedy wchodzisz np. do piekarni, sama woń slodkich wypieków sprawia, że organizm wydziela zwiększone ilości insuliny. Wydaje ci się, że jesteś głodny, chociaż z pewnością tak nie jest. Skutecznia dieta odchudzająca, często wymaga od nas niemożliwego, jak drastyczne ograniczenie kalorii, meczące ćwiczenia. To także może Cię osłabić, co sprawi że spadnie Ci motywacja do dalszego odchudzania. Skoro chcesz przyspieszyć swoje odchudzanie pamiętaj, by unikać półproduktów. Te produkty bowiem zawierają cukier, syrop kukurydziany i modyfikowaną fruktozę. Te składniki hamują szybkie odchudzanie wiec ich szczegolnie nie polecam Ci w czasie odchudzania z brzucha. Zawsze, gdy masz ochotce na zjedzenie czegoś niezdrowego, natychmiast sięgaj po owoce. Wypij szklankę cieplej wody, najlepiej z cytryną. Ciepła woda, wypełniajac żoładek, na pewien czas oszuka receptory w żołądku, które później wyślą do podwzgórza informację –jestem głodny. Sok z cytryny doda smaku oraz podkręci spalanie kalorii. Umyj zęby, zbyt trudno powiedzieć, czy może może być jakieś naukowe uzasadnienie tego uniku, ale może być to także przetestowane oraz faktycznie działa. Być też może to także zasługa mięty, lub faktu, że jak więc już umyłeś nasze zęby to także szkoda Ci może być znów brudzić. Tak czy może owak warte zastosowania. Temperatura posiada znaczenie, kiedy wychłodzisz organizm, mocniej odczuwasz glód. Im zimniej tym więcej jesz im cieplej tym mniej. Witamina C wspomaga produkcję kartyniny – białka odpowiedzialnego za spalanie tłuszczy. I dlatego warto zaopatrzyć się w duże ilości cytryny. Żeby oszukać głód, skoncentruj się także na samym jedzeniu oraz sposobie, w jaki przyjmujesz pożywienie. Jedzenie w pośpiechu, na stojąco wciaż jeszcze nikomu nie wyszlo na dobre. Na posiłek powinnaś poświęcić ok. 20 minut. Dokladnie przeżuwaj każdy kęs, nie jedz szybko, nie rzucaj się na jedzenie. Lepiej jedz czesto, ale mniej – dzięki temu nie doprowadzisz się do wygłodzenia oraz nie zjesz ogromnego obiadu i dwóch równie dużych dokładek. Nie rozmawiaj w trakcie jedzenia, bo wtenczas polykasz powietrze – wzdęcie murowane. Oraz zastanów się, czy może naprawdę potrzebujesz dokładki. Skoro znow kieruje toba łakomstwo, lepiej odpuść.

About tabletki

Tabletki to strona na temat leków i preparatów zdrowotnych oraz na temat terapii i zdrowia. Zapraszam do czytania!

5 responses »

  1. Co robić by czuć sie zdrowym i by być zdrowym? Na co dzień w ogóle o nim nie myślisz. Przyjmujesz, że może być oraz już. Czasem coś tam zaboli, wtenczas skupiasz uwage na fragmencie, który choruje. A przecież ludzkie ciało to również genialny, skomplikowany mechanizm, który natura daje nam raz na całe życie. Ta piękna maszyneria stara się słuzyć Ci jak najlepiej, ale zaniedbana w końcu ulega awarii – zaczyna chorować. Często wysyla sygnały, które lekceważysz – ból, skurcze, zgaga, kłopoty ze skóra albo obniżony nastrój to również wyraźne dzwonki alarmowe. Słuchaj ich oraz reaguj. BMR to również wskaźnik przemiany materii, który pozwoli nam obliczyć, ilu kalorii potrzebuje nasz organizm. Swoje BMR obliczysz podstawiając dane do następującego wzoru: 655+ (9,6 x waga w kg)+ (1,8 x wzrost w cm) – (4,7 x wiek w latach). Otrzymany wynik to rownież ilość kalorii, jakiej potrzebuje twoj organizm w stanie spoczynku. By dowiedzieć się, jakie może być twoje zapotrzebowanie energetyczne, musisz pomnożyć razy czynnik, który może być przypisany do trybu życia, jaki prowadzisz. Skoro w ogole nie jesteś aktywna fizycznie, mnożysz swoj wynik razy 1,2. Skoro 2 razy w tygodniu uprawiasz sport (niezbyt intensywnie), mnożysz wynik razy 1,35. Skoro jesteś aktywny 4 razy w tygodniu, mnożysz wynik razy 1,5, a skoro dużo częściej – razy 1,7. Najdłużej żyją ludzie, których wskaźnik masy ciala (BMI) wynosi od 18,5 do 24,9. Wynik poniżej 17 oznacza wychudzenie. Skoro przekracza 25 – mówimy o nadwadze. Powyżej 30 to również zatem już otyłość. BMI możesz obliczyć, korzystajac ze specjalnego kalkulatora. Znajdziesz jego w Internecie. Skoro okaże się, że powinnaś zrzucić parę kilo, postaraj się przede wszystkim ograniczyć w diecie tłuszcze zwierzęce. Jadłospis, który w nie obfituje, może być niezdrowy dla serca.

    Odpowiedz
  2. Powem tak – głodu nie da się oszukać. Matkę oszukasz, ojca oszukasz, ale głodu nigdy nie oszukasz.

    Odpowiedz
  3. Dokładnie , STOPNIOWE ZMNIEJSZANIE SPOŻYWANYCH KALORII.
    Wiadomo że organizm zwariuje jak nagle przestaniemy jeść.
    Ja osobiście powoli schodziłam z ilości spożywanych dziennie kalorii , dodatkowo wspomagałam się preparatem na zastopowanie łaknienia. W sumie polecam bo mi pomógł.

    Odpowiedz
  4. Witaminy należą do skladników odżywczych, bez ktorych organizm zwykłego człowieka nie może właściwie funkcjonować, a których, poza pewnymi wyjątkami, sam jeden nie syntetyzuje. Witaminy wpływają na rozwój, stan zdrowia oraz wydolność organizmu. Musza być też dostarczone organizmowi z codzienną dieta. Odniesienie do życia w nazewnictwie nie może być przesadą – witaminy wprawdzie nie dostarczają organizmowi energii oraz nie są dla niego materiałem budulcowym, są jednakże niezbedne dla utrzymania prawidłowych procesów metabolicznych w komórkach, co umożliwia prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Witaminy to także niskocząsteczkowe związki organiczne, o rożnorodnej budowie chemicznej. Są rozpowszechnione w świecie roślinnym oraz zwierzecym. Witaminy sa katalizatorami ogólnych albo swoistych reakcji biochemicznych; wchodza w skład enzymów oraz koenzymów, sa niezbędne do wzrostu oraz podtrzymania funkcji życiowych. Dla wielu organizmów, w tym zwierząt oraz zwyklego człowieka są to także na ogół związki egzogenne oraz muszą być też dostarczane z pożywieniem (nie może być to także regułą jw.). Niektóre z nich okazały się także egzogennymi czynnikami wzrostowymi dla rożnorodnych drobnoustrojów, a dwie niezbędnymi biokatalizatorami, dostarczanymi poprzez bakterie glebowe roślinom wyższym (witamina B12) oraz niższym (witamina B1). Niedobór witamin w diecie może być przyczyną wielu dolegliwości np. witaminy C – szkorbutu, A – kurzej ślepoty, D – krzywicy, a witaminy B1 – dolegliwości beri beri.

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: