RSS Feed

Jak zachować zdrowie w lato

Posted on

W lato dużo trudniej się przeziębić, ale za to należy dbać bardziej o skórę i bardziej uważać na kontuzje. Lato może być najbardziej sprzyjającą porą roku do spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu i do uprawiania sportu także. Wiadomo, dni są coraz dluższe, większa dawka słońca wpływa na produkcję endorfin w naszych organizmach, dzięki czemu jesteśmy szczęśliwsi oraz mamy więcej energii Nie pozwolmy popsuć sobie urlopu przeziębieniem czy inną dolegliwoscią. Chorowanie w lecie, potrafi być też bardziej dokuczliwe niż zimą. Przykro może być patrzeć jak za oknem świeci slońce, przyjaciele oraz rodzina jeżdżą na rowerach, a my siedzimy w domu z grypą. Chorowanie w zimie z kubkiem gorącej herbaty, gdy za oknem słota może być zdecydowanie mniej frustrujace. By tego uniknąć wiec już dziś zacznij dbać o swoja witalność.

Pamiętajmy, że lato to również idealny moment na zmianę nawyków żywieniowych. W tym czasie nasz organizm może być szczególnie narażony na odwodnienie i niedobory witamin oraz minerałów. To również jesteśmy w stanie i dlatego warto wzbogacić dietę o owoce sezonowe, które zawierają w sobie sporą dawkę skladników odżywczych. Ponadto, dużo z nich składa się z wody niemal w 90% oraz dzieki temu zapobiega odwodnieniu organizmu. Zanim rzucisz następny kawałek mięsa na ruszt, powinieneś być też świadomy tego, że gotowanie albo grillowanie miesa w wysokich temperaturach może być połączone z tworzeniem się substancji rakotwórczych, czyli zwiąków zwanych heterocyklicznymi aminami aromatycznymi (HAA). Aktywność na świeżym powietrzu posiada wciąż jeszcze więcej zalet niż zwykłe ćwiczenia w domu, na silowni czy może w salach gimnastycznych, i dlatego warto wybrać pewien sport na lato dla siebie. Rano weź orzeźwiajacy prysznic. Letnia woda zmyje resztki snu oraz pobudzi ciało. By przetrwać upalny dzień, użyj żelu o orzeźwiającym zapachu cytrusów, mięty albo sosnowych igiel. Prysznic zakończ polewając ludzkie cialo poprzez kilkanaście sekund zimną wodą. Nie wycieraj sie mocno ręcznikiem, aby nie rozgrzewać ciała, ale delikatnie przykładaj jego do skóry. Zachowaj ostrożność podczas mycia twarzy. Pamiętaj, że woda, zwłaszcza gorąca, wysusza skórę. Letnią wodą możesz umyć buzię także parę razy dziennie. Do oczyszczania skóry twarzy najlepiej używaj delikatnych preparatów, np. mleczka z tonikiem 2 w 1. Nasze samopoczucie podczas dolegliwości posiada wpływ na jej przebieg, w związku z tym chorowanie w lecie połączone z frustracją straty pięknej pogody nie sprzyja jej zakończeniu. Nie mówiac więc już o tym, że chorowanie podczas upragnionego urlopu może być wyjątkowo stresującym przeżyciem zarówno dla nas jak oraz dla osob z którymi spędzamy wakacje. W związku z tym warto pomyśleć o swojej odporności przed wakacjami oraz więc już w tym momencie zacząć przestrzegać zasad witalnego życia i wyrobić w sobie nawyk dbania o odporność organizmu. Arbuz to również jeden z owoców o największej zawartości wody. Z tego względu za jego pomocą można doskonale ugasić pragnienie także w najbardziej upalny dzień. W szczegolności, kiedy arbuz może być dodatkowo schłodzony. Warto też wiedzieć, że arbuz zawiera w składzie likopen, który spowalnia procesy starzenia się skóry. Zamiast pocić się na bieżni, skieruj kroki w stronę plaży oraz wykonaj tamże cały zestaw ćwiczeń. Ta forma aktywności nie wymaga specjalnego sprzętu oraz może być o dużo przyjemniejsza, co zdecydowanie podwyższa dobre samopoczucie. Do jazdy na rowerze potrzebujemy naturalnie roweru (nie zapominajmy o kasku).

Jak wiadomo jazda na rowerze pobudza krążenie krwi, chroni przed miażdżycą oraz obniża poziom cholesterolu. Jednostajny wysiłek dotlenia krew, powiększa objętość płuc oraz polepsza pracę serca. Wydolność organizmu poprawia się – stajemy się bardziej odporni na zmeczenie. Jeździć można praktycznie wszędzie – w mieście, na wsi, w lesie, w parkach oraz po górach. Na wycieczke rowerową można wybrać sie samotnie albo z grupą przyjaciół. Warto pamiętać też o złuszczaniu – nie jedynie skóry twarzy, ale całego ciała. W skórze gromadzi się dużo brudu oraz zanieczyszczeń, co prowadzi do zmian skórnych. I dlatego rownież należy skóre złuszczać. Ta procedura usuwa martwy naskórek, niechciany brud oraz ziarna ze skóry. Unikajmy jednakże peelingów chemicznych, na korzyść owych domowych. Najprostszy peeling można wykonać z dwóch łyżeczek cukru oraz niewielkiej ilości wody, pozwalającej rozprowadzić cukier na skórze. Wystarczy na oczyszczoną wcześniej wizerunek nałożyć zrobiony peeling, chwilę masować oraz zmyć letnią wodą. Polacy czesto zapominają o tym, że o odporność organizmu trzeba dbać codziennie, by cieszyć sie zdrowiem poprzez cały rok – też wiosną oraz latem. Wakacje to również coraz dużo częściej dalekie podróże w miejsca o odmiennym klimacie. To również często próba udowodnienia sobie oraz innym, że nasza kondycja fizyczna może być na dobrym poziomie. Gdy przychodzi czas urlopu z dnia na dzień rzucamy się w wir aktywnego wypoczynku nie przygotowując sie do niego wcześniej. Nie bierzemy pod uwagi tego, że nasz organizm może być też zmęczony całoroczną, wytężoną pracą. Takie zachowanie może przynieść więcej szkod niż pożytku oraz doprowadzić do spadku naszej odporności. Skoro nie chcemy spędzić urlopu wspólnie z chorobą, należy więc już w tym momencie przystąpić do poprawy swojej kondycji, by wymarzony urlop z powodu dolegliwości nie stał się katastrofa. To również niezwykle słodkie, a zarazem orzeźwiające owoce cytrusowe. Stanowią bogate źródło potasu – substancji, którą organizm traci w nadmiarze w upalne dni. Niedobór tego skladnika może odpowiadać za bolesne skurcze mięśni. Pomarańcze powinny cię uchronić przed tymi nieprzyjemnymi dolegliwościami. Wsluchaj się w szum fal. Dźwięki szumu fal nie jedynie obniżają ciśnienie krwi i częstotliwość akcji serca, ale też regulują fale mózgowe, które zaczynają wysyłać sygnały, że organizm może być zrelaksowany. Rolki są popularnym sportem na całym świecie, też w Polsce. By zacząć jeździć, potrzebujemy łyżworolek, kasku oraz ochraniaczy, ale może być to również zakup, ktory się z pewnością opłaca. Oprócz świetnej zabawy rolki doskonale wpływają na mięśnie wewnętrzne ud oraz pośladków, które przy innych ćwiczeniach używane są w znacznie mniejszym stopniu (w dodatku jazda na rolkach kładzie o dużo mniejszy nacisk na stawy, ścięgna oraz wiazadła niż bieganie). Powstaje coraz więcej parkow, ścieżek oraz skateprakow, ktore idealnie nadają się do jazdy. Po każdym zwilżeniu twarzy nałóż właściwy krem pielęgnacyjny. Wymaga tego każdy rodzaj skóry po sezonie letnim. Pierwszym łatwo zauważalnym objawem odwodnienia może być wrażenie „ściagnięcia” po myciu i zmniejszenie elastyczności. Latem używaj kremu, który powstrzymuje pocenie oraz świecenie się cery. Najlepiej, by miewał lekką, żelową konsystencję oraz działał matująco. Zanim jego wklepiesz, możesz przetrzeć wizerunek wacikiem nasaczonym antybakteryjnym tonikiem matującym, który wzmocni działanie kremu. Przynajmniej dwa razy w tygodniu na spragnioną wody skórę twarzy bardzo dobrze może być nałożyć maseczkę kojaco-nawilżajaca z wyciągiem z aloesu, ktora głęboko ją nawilży oraz złagodzi podrażnienia. Osoba, która żyje witalnie rzadko choruje, bo jej organizm może być silniejszy oraz bardziej odporny na infekcje. Osłabiony organizm nie potrafi wystarczająco obronić sie przed wirusami oraz bakteriami stąd też wiosną oraz latem cierpimy na przykre dolegliwości związane z infekcjami gornych dróg oddechowych, anginą czy może zapaleniem migdałków. Pomimo pięknej pogody, może dokuczyć nam katar, kaszel, ból gardła oraz gorączka. Często ich przyczyną może być przebywanie w klimatyzowanych pomieszczeniach, nagłe zmiany temperatury albo niekontrolowane kąpiele słoneczne. I dlatego rownież o tej porze roku powinniśmy zadbać o swoje ludzkie zdrowie oraz zamiast chorować wiosną wykorzystajmy jej aurę do tego, by zbudować kapitał witalnej energii na cały rok. Lekko schłodzony jogurt naturalny nie jedynie nawodni organizm, ale też uzupełni ewentualne niedobory białka. Poza tym, produkt ów może być źródłem cennych dla układu pokarmowego priobiotykow, które osłaniają jelita oraz zabezpieczaja organizm przed zatruciem pokarmowym. Picie zimnej wody usprawnia metabolizm o 24 procent w ciągu zaledwie 90 minut od jej konsumpcji. Może być to rownież spowodowane tym, że ludzkie ciało musi zużyć energię, by się ogrzać. Lato sprzyja pływaniu w odkrytych basenach, jeziorach, rzekach, morzu. Pływanie to rownież jedna z najbardziej ogólnorozwojowych, wszechstronnych oraz bezpiecznych dyscyplin sportowych. Dzięki pływaniu poprawimy kondycję, koordynację ruchową oraz giętkość ciała. Posiada świetny wpływ na skórę – odmladza dzięki wzmożonemu przepływowi krwi w trakcie ćwiczenia.

Ale nie zapominaj także o pozostałych częściach ciala. One, chociaż nieco mniej wrażliwe, również wymagają pielęgnacji. Najlepiej służy im odpowiednie mleczko albo balsam. Jeżeli chcesz jak najdłużej utrzymać uczucie chłodu oraz orzeźwienia, posmaruj całe ludzkie ciało chłodzącym balsamem o lekkiej, żelowej konsystencji. Możesz poźniej nałożyć na ramiona i dekolt krem z drobinkami złota. Mieniąc się w słońcu sprawi, że twoja nasza skóra bedzie wyglądała świeżo poprzez cały dzień. Chcąc zwiekszyć witalność naszego organizmu musimy oddziaływać na poszczegolne jej elementy. Witalność zwykłego człowieka może być jak mozaika, na którą składa się m.in. kondycja fizyczna oraz umysłowa, rownowaga emocjonalna, zdolność zapamiętywania oraz koncentracji, radzenie sobie ze stresem, dobry sen. Po pierwsze, budujemy ją stylem naszego życia. Każdego dnia powinniśmy przeznaczyć przynajmniej 30 minut na aktywność fizyczną na świeżym powietrzu. Zapewnia ona odpowiednie dotlenienie organizmu. Naszą sprawność krążeniowo-oddechową poprawia więc już szybki spacer. Zielona herbata spowalnia procesy starzenia się skory, a rownież zmniejsza ryzyko wystapienia dolegliwości nowotworowych. Poza tym, napar z zielonej herbaty działa ochładzająco oraz może być doskonały na lato. Udar słoneczny pojawia się, kiedy ludzkie cialo nie może być w stanie samodzielnie się ochłodzić. Prowadzi to również do skurczy mięśni, bólów oraz zawrotow głowy i nudności. Pierwsze objawy udaru słonecznego to: wysoka temperatura ciała, przyspieszony puls, suchy oraz spuchniety jezyk, brak potu oraz dezorientacja. W przypadku udaru należy wezwać karetkę, przenieść pacjenta w chłodne albo zacienione miejsce oraz ostudzić jej skórę. Nie wolno jednakże podawać żadnych płynów, skoro pacjent może być nieprzytomny, bo grozi to również zakrztuszeniem. Podczas lata warto maksymalnie wykorzystać możliwość uprawiania sportów wodnych. Potrzebujemy specjalnego osprzetu, ale można jego wypożyczyć. Poprawimy kondycję, wzmocnimy plecy i ramiona. Może być to również również szansa, aby zrobić coś tam nowego, np. udać sie na spływ kajakowy, nauczyć się żeglować czy może pływać na desce. Może być to również trudna sztuka do opanowania, jednakże daje dużo satysfakcji. Sporty wodne poprawiaja wydolność organizmu oraz wzmacniają mięśnie. Gdy to również jedynie możliwe śpij przy otwartym oknie, a przynajmniej w bardzo dobrze wywietrzonym pokoju. Chlodne, świeże powietrze zapobiega nadmiernemu wysuszeniu skóry. Zdrowa oraz piękna wizerunek powinna być też wynikiem świadomego podejścia do pielęgnacji, które objawia się w stosowaniu adekwatnej diety, naturalnych kosmetyków i dokładnej pielęgnacji. Aplikowanie odpowiednio dobranych kremów pozytywnie wpływa na wygląd naszej skóry, podobnie jak zdrowa właściwa dieta oraz picie dużej ilości wody niegazowanej. Stawiajmy na profilaktykę oraz zdrowy sposób życia zanim procesy starzenia sie skóry będą widoczne. Nie pozwólmy wyglądać naszej skórze na zmęczoną, także kiedy żar leje się z nieba. Wiosną powinniśmy też zmienić naszą diete na właściwszą – lekkostrawną oraz wzmacniającą nasze zdrowie. W tym momencie może być doskonała pora do tego, by cieszyć się smakiem świeżych warzyw oraz owocow. Są one najbardziej wartościowym źródłem niezbędnych witamin oraz soli mineralnych. Sałatki to rownież doskonałe źródlo witamin oraz mikroelementów. Sa niezwykle sycące, a jednocześnie lekkie oraz dzięki temu po ich zjedzeniu nie odczuwamy „cieżaru” na żołądku. Co więcej, zawarte w sałatkach warzywnych przeciwutleniacze chronią skórę przed niekorzystnym wpływem promieniowania UV. Wybierz możliwie najlepszą ochronę przed promieniami słonecznymi. Polecane są kremy o szerokim spektrum działania. Filtr 30+ blokuje zarowno promieniowanie UVA, jak oraz UVB. Pamiętaj, aby nigdy nie używać starych kremów! Zawieraja one związki chemiczne, ktore z czasem ulegają rozkładowi oraz powinny być też szkodliwe dla naszej skory. Zawsze na początku lata zaopatrz sie w nowy krem. Koszykówka, pilka nożna, siatkówka, w tym siatkówka plażowa. Gry zespolowe, oprócz poprawy koordynacji ruchowej oraz polepszenia wydolności organizmu, pozytywnie wpływają na prawidłowe funkcjonowanie umysłu (podejmowanie decyzji, ćwiczenie refleksu). Dostępność boisk, terenów do tego typu gier może być niemalże nieograniczona. Możemy również sprobować wzmocnić funkcjonowanie swojego organizmu od wewnątrz. W stanach osłabienia, na które narzekamy po zimie, można zastosować preparaty pochodzenia roślinnego, które mają właściwości immunostymulujace oraz zwiększaja naturalne siły obronne naszego organizmu. Podnosza one poziom przeciwciał w organizmie, nie dopuszczając tym samym do rozwoju infekcji. Właściwości immunostymulujące mają pomiędzy innymi preparaty oparte na wyciągu z aloesu drzewiastego. Owoce te są niezwykle słodkie oraz zapewniają kubkom smakowym fantastyczne doznania. Zawarte w truskawkach oraz jagodach flawonoidy korzystnie działaja na cerę oraz zmniejszają wrażliwość skory na słońce. Nie nakladaj za dużej ilości kremu naraz. Warstwa nałożonego kremu powinna mieć ok. 1 mm grubości. Natomiast nadto cienka warstwa nie da pelnej ochrony. Nie zakładaj, że nakremowanie skóry rano zapewni ci ochronę na cały dzień. Zaaplikuj krem 20 minut przed wyjściem na słońce, a później nakładaj w ciągu dnia co 2 godziny. Uprawianie sportów latem to również synteza przyjemnego z pożytecznym. Dotleniamy organizm, wydzielają się endorfiny podczas wysiłku fizycznego i dzięki przebywaniu na słońcu (nie zapominajmy użyć kremu z filtrem podczas dłuższych ekspozycji na promieniowanie słoneczne), poprawiamy wyglad cery i ogólny stan psycho-fizyczny. I wciaż jeszcze parę pożytecznych rad na koniec. Pamiętajmy o tym, że rownież w maju powinny pojawić się przymrozki zatem ubierajmy się na cebulkę, a na wieczorny spacer zabierajmy cieplejsze ubranie.

Jak wiadomo pogoda w Polsce bywa zmienna zatem uważajmy też na pierwsze upały, ktore powinny wystapić więc już późną wiosna. Rozgrzani, nie gaśmy pragnienia od razu sięgajac po lodowate napoje. Latem unikajmy kąpieli w zimnej wodzie, gdy spędziliśmy wcześniej parę godzin leżakując w pełnym słońcu. Nasz organizm nie lubi niespodziewanego wychłodzenia oraz gdy nasz system immunologiczny może być słaby łatwo w takiej sytuacji jesteśmy w stanie się przeziębić. Ogórki ze względu na dużą zawartość wody zapobiegaja odwodnieniu organizmu w lecie. To również doskonala, niskokaloryczna przekąska na upalne dni. Mocno schlodzony ogórek smakuje najlepiej. Zwiększ zakres ochrony ciala. Sam jeden krem nie może dać ci 100-procentowej ochrony przed promieniami UV, zatem badź rozsądny oraz unikaj przebywania na dworze w godzinach najwiekszego promieniowania, czyli pomiedzy 11:00 a 15:00. Nie zapominaj też o nakryciu głowy. Wakacje to również czas intensywnego kontaktu ze słońcem. Długotrwałe dzialanie promieniowania ultrafioletowego, podczas aplikowanych często w nadmiarze kąpieli słonecznych, negatywnie wplywa na naszą cerę. Staje się ona przesuszona, szorstka, dochodzi do wyraźnego spadku elastyczności, zmienia swój koloryt, może być matowa oraz szara. Niski poziom nawilżenia powoduje m.in. uszkodzenie struktur kolagenowych oraz elastynowych. To również prowadzi do wiotczenia skóry oraz powstawania zmarszczek. Ścianki naczyń krwionośnych ulegają uszkodzeniu oraz na twarzy pojawiają sie „pajączki”. ważne może być więc, by odpowiednio chronić, nawilżać oraz odżywiać szczegolnie wrażliwą skórę. Ważną rolę w pielegnacji skory o tej porze roku odgrywaja witaminy. Przestrzegając owych prostych regul witalnego życia, zbudujemy kapitał wewnętrznej energii oraz zwiększymy nasza odporność na dolegliwości oraz infekcje, na które narażeni jesteśmy poprzez caly rok. Wiosna to również dobry okres, by pobudzić witalność swojego organizmu. Zacznij o nią dbać więc już dziś. Bakłażan posiada niezwykle unikalny smak oraz nadaje się do przyrzadzenia na grillu. Warto wiedzieć, że oberżyna może być źródłem cennego dla organizmu błonnika. Składnik ów stymuluje pracę układu pokarmowego, a rownież zmniejsza wchłanianie tłuszczów w organizmie. Organizm traci ok. 1,5 litra wody na dobe, a przy skwarnej pogodzie do 10 litrów, a także więcej. To również trzeba uzupełnić. Należy pić 6-8 szklanek wody na dzień. Poranek zaczynaj od szklanki letniej, mietowej herbaty, która orzeźwi, ale też obniży nieco ciepłote twojego ciała. Przyjmij zasadę, że wszelkie wypijane w ciągu dnia napoje powinny mieć temperaturę umiarkowaną, by się za nie rozgrzewać ani nie wyziebiać. Bardzo dobrze może być rownież pić wody mineralne zawierające sod, który zatrzymuje wode w organizmie oraz dzięki temu zmniejsza nieco pragnienie.

About tabletki

Tabletki to strona na temat leków i preparatów zdrowotnych oraz na temat terapii i zdrowia. Zapraszam do czytania!

2 responses »

  1. Witamina B9 (kwas foliowy) – reguluje procesy metaboliczne w organizmie, tworzy kwasy nukleinowe DNA oraz RNA i czerwone komórki krwi, może być chemicznym przekaźnikiem w mózgu i zapobiega miażdżycy. Niedobor kwasu foliowego powoduje anemię i zniekształcenia plodu w okresie ciąży. Znaleźć można jego w zielonych warzywach, drożdżach, wątróbce oraz pieczywie pełnoziarnistym. Ponadto witamina D3 może powstawać w skórze pod wpływem działania promieni słonecznych, witamina A – w przewodzie pokarmowym z prowitamin (karotenow obecnych w produktach roślinnych), a witamina PP może być też w ustroju tworzona z tryptofanu (jednego z aminokwasów wchodzacych w skład białek). Witaminy w tabletkach powinno się stosować, tak jak każde odmienne lekarstwo, czyli w uzasadnionych przypadkach oraz według wskazań lekarza. Nie należy na własną rękę brać ich profilaktycznie. Łykając w dużych ilościach oraz bez konsultacji ze specjalistą, można sie doprowadzić do hiperwitaminozy, czyli nadmiaru witamin w organizmie. Hiperwitaminoza, podobnie jej niedobor, może być też przyczyną wielu problemów, z tą jedynie różnica, że na nadmiar nie posiada leku oraz trzeba poczekać, aż organizm sam jeden jego usunie. Prawidłowa, codzienna skutecznia dieta powinna dostarczać organizmowi aż tyle witamin, ile potrzebuje. Bez konieczności ich sztucznego uzupełniania.

    Odpowiedz
  2. W lato trzeba duzo pić.

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: